آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از بحث ها در مورد مکمل های روده و سلامت دستگاه گوارش غالب هستند. حتی گاهی اوقات با یکدیگر صحبت می کنند. علیرغم نقش های متفاوت آنها در بدن اگر می خواهید سلامت روده خود را افزایش دهید هر دوی آنها مکانی برای کمک به شما در بهترین حالت خود دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست؟ و مزایای آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها چیست؟ این مکمل های برجسته برای سلامت روده را بشناسید و بفهمید کدام یک به بهترین نحو با اهداف شما مطابقت دارد.

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها از هضم غذا پشتیبانی می کنند. اما به طرق مختلف

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف ، فواید زیادی برای سلامتی دارند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، محل زندگی میلیون ها باکتری است. نسبت سالم باکتری های خوب و بد روده می تواند به هضم غذا کمک کند. سلامت پوست عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و غیره

چندین نوع پروبیوتیک نیز وجود دارد. شناخته شده ترین و مورد مطالعه ترین نوع است لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریومهر دو گونه متنوع هستند. هر گونه دارای مزایای سلامتی متفاوتی است.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل ایده آل باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • معتدل
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز معمولاً به صورت مکمل در دسترس هستند. این محصولات اغلب هضم را هدف قرار می دهند. نگرانی ها را برطرف کند از آکنه گرفته تا سلامت واژن با ارائه انواع مزایا

آنزیم های گوارشی چیست؟

اسموتی پاپایا ، پاپایای تازه و موز به رفع نفخ کمک می کند.

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به هضم مواد مغذی کلیدی مانند پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، چربی ها و فیبرها برای جذب موثر کمک می کنند. احتمالاً در مورد افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند شنیده اید. این بدان معناست که آنها فاقد آنزیم لاکتاز هستند و در مصرف لاکتاز مشکل دارند. که قندی است که در محصولات لبنی یافت می شود این تنها یک نمونه از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی بدن از مواد مغذی موجود در رژیم غذایی بهره مند نخواهد شد.علاوه بر این ، سطح پایین آنزیم ها با هضم ضعیف (نفخ ، سوء هاضمه ، سوء هاضمه) و در موارد جدی تر ارتباط دارد. سوء تغذیه

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد که عبارتند از:

  • آمیلاز ، که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئاز ، که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که چربی ها (مانند چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند.

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در دستگاه گوارش ، از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک وجود دارد.جالب اینکه در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شود.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی مشابه هستند زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند. اما در نهایت ، مزایای متفاوتی وجود دارد. برای کمک به شما در محدود کردن بهترین مکمل ها برای سلامت روده با توجه به نیازهای خود. علائمی را که مایل به بهبود آنها هستید مشخص کنید. یا موقعیت های مربوط به شما

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید در ابتدای غذا از ترکیب آنزیم های گوارشی استفاده کنید. با این کار ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه درشت مغذی ها در وعده های غذایی شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند از ناراحتی های بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه رهایی یابند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را تقویت کنید.

اگر می خواهید سلامت پوست و روحیه خود را بهبود ببخشید در عوض ، یک فرمول پروبیوتیک به روال خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده را ارتقا دهید. عدم تعادل روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست در نتیجه هسته اپیدرمی روده تأثیر بگذارد.علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند بر میکروبیوم روده تأثیر منفی بگذارد.

شما غذاهای بزرگ می خورید و اهل چراندن غذا نیستید.

اگر به طور معمول بیشتر غذا می خورید آنزیم های گوارشی می توانند شریک کامل شما باشند. قسمت ها جادار هستند در حالی که بیشتر رضایت بخش هستند. این می تواند بر سیستم گوارشی شما مالیات بگذارد. هضم وعده های غذایی طولانی مدت بیشتر طول می کشد و احساس سیری و ناراحتی می کند. این جایی است که ترکیب آنزیم گوارشی با کمک به هضم درشت مغذی ها در وعده های غذایی شما کمک می کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر از داروهایی استفاده می کنید که بر گوارش تأثیر می گذارد مصرف پروبیوتیک ها (البته از پزشک خود راهنمایی بگیرید.) برخی داروهای خاص می توانند باکتری های خوب روده را کاهش دهند. این می تواند عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییرات مداوم روده را ایجاد کند. افزودن پروبیوتیک ها می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، به کاهش پیامدهای هضم کمک کند.

شما به شیر حساس هستید

در صورت عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت بیش از حد. شما باید فرمول های پروبیوتیک و آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای در حال افزایش است. این نشان می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است به تسکین ناراحتی های دستگاه گوارش مرتبط با حساسیت به شیر کمک کنند. به همان شیوه آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به هضم قندهای شیر کمک کند. این امر باعث می شود که افراد آلرژی/حساس از محصولات لبنی در حد اعتدال لذت ببرند.

نحوه همکاری آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها برای هضم بهتر

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند. و برای افراد سالم ایمن تلقی می شود. اما مانند هر مکمل افرادی که از این دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا هرگونه تداخل احتمالی را رد کنند.

بسیاری از مردم می توانند از افزودن هر دو نوع مکمل به برنامه روزانه خود سود ببرند. زیرا هر یک از آنها برای فرآیند گوارش ما مهم است. اگر می خواهید پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی را به برنامه خود اضافه کنید. همیشه باید برخی موارد را در نظر داشته باشید.

اول از همه ، پروبیوتیک ها دارای مزایای طولانی مدت هستند. سازگاری برای دستیابی به مزایای معنی دار مهم است. علاوه بر این ، ممکن است اثرات مصرف پروبیوتیک ها چندان آشکار نباشد ، اما می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها هنگام بلع تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم های گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز با وعده های غذایی مصرف کرد که می تواند منجر به نفخ یا سوء هاضمه شود.

دوم ، شما باید مطمئن شوید که از هر فرمول به درستی برای بهترین نتایج استفاده می کنید. اکثر فرمولاسیون پروبیوتیک ها وقتی با معده خالی مصرف می شوند ، مانند اولین چیزی که صبح یا قبل از خواب مصرف می شود ، م effectiveثرتر است. از طرف دیگر ، آنزیم های گوارشی باید با غذا برای عملکرد صحیح مصرف شوند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی مانند مکمل های HUM ، Gut Instinct و Flatter Me راههای موثری برای ارتقاء هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده شما هستند. برخی از افراد می توانند از هر دو بهره مند شوند. در حالی که برخی از افراد باید انتخاب های خود را بر اساس اهداف خود محدود کنند. با شرکت در مسابقه ما تعیین کنید که کدام مکمل برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *