آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط استاسی ، شنونده طولانی مدت Nutrition Diva پیشنهاد شد ، که تصویری از آنچه به عنوان آرد تخمه هندوانه معروف است برای من ارسال کرد. “آیا این یکی دیگر هیجان انگیز است یا درست؟ آیا مانند آرد گندم کار می کند؟”

باید اعتراف کنم که ایمیل استاسی اولین بار است که در مورد پودر تخمه هندوانه می شنوم.به ظهور هندوانه بدون هسته فکر کنید. (که البته یکی از بزرگترین دستاوردهای دوران معاصر است) .من حتی نمی توانم آخرین باری که دانه های هندوانه را دیدم را به خاطر بیاورم. ظاهراً تمام غلات که سالاد میوه ما را مسدود نمی کند ، اکنون آسیاب شده و به عنوان جایگزینی بدون کربوهیدرات و بدون دانه استفاده می شود.

آیا آرد تخمه هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و فقط 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. محتوای چربی بالای آن به این معنی است که کالری نسبتاً بالایی نیز دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه خربزه دارای 180 کالری است در حالی که 160 آرد بادام ، 130 کالری آرد نارگیل و 110 کالری آرد گندم کامل دارد. مشخصات تغذیه ای آرد تخمه خربزه نزدیک به آرد بادام است.


برای مقایسه مقادیر تغذیه ای آرد غلات کامل و آرد بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما این چیه نه در تخمه هندوانه آرد به همان اندازه مهم است.

آرد تخمه هندوانه ، چه چیزی نیست؟

به گفته یکی از برآورده کننده های برتر آرد تخمه خربزه ، این نه تنها غلات کامل و بدون گلوتن ، بلکه “8 بزرگ رایگان” است. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی مسئول 90 درصد از کل واکنش های حساسیت غذایی نیستند. بزرگ 8 “همانطور که نامیده می شود (به ترتیب نزولی): محصولات لبنی ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف احساس سوء تفاهم خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به واکنش آلرژیک را افزایش نمی دهد.

عاری بودن از آلرژن های رایج ممکن است یک مزیت بزرگ به نظر برسد. و در واقع بسیاری از مصرف کنندگان برچسب گذاری در جلوی این نوع بسته بندی ها را به عنوان نشانه ای از سالم بودن یا مغذی بودن غذای عاری از این آلرژن ها تفسیر می کنند. اجتناب از آن فایده ای ندارد برخلاف احساس سوء تفاهم خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به واکنش آلرژیک را افزایش نمی دهد.

بزرگ 8 – آیا باید از این آلرژن های غذایی رایج اجتناب کنید؟

پنکیک پالئو (و سایر اکسیمورون ها)

به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه توسط افرادی که از رژیم “Paleo” پیروی می کنند ، خورده شده است و سعی می کنند غذای خورده شده توسط شکارچیان جمع آوری کننده که میلیون ها سال پیش به سراسر جهان سفر کرده اند را تقلید کنند. قبل از طلوع کشاورزی و دامداری … اولین دستور تهیه آرد تخم خربزه که به صورت آنلاین پیدا کردم برای پنکیک های کم کربوهیدرات ، پالئو و وافل بود.

پودر تخمه خربزه

من احساسات متفاوتی نسبت به جنبش رژیم غذایی سرخپوشان دارم ، که در قسمت قبل در مورد آن صحبت کردم. علاقه مندان به سرخپوشان می توانند در مورد آنچه هست و نیست بسیار سرسخت باشند. این “مورد تایید سرخپوشان” است ، که من آن را کنایه آمیز می دانم زیرا ما در مورد آنچه که مردم پارینه سنگی می خورند و مشکلات سلامتی آنها بسیار کم می دانیم. و برای جنبشی که مدعی بازگشت به ریشه های تغذیه ای ما است. به نظر می رسد تعداد زیادی از غذاهای فرآوری شده پالئو وجود دارد.

می توانم تصور کنم که انسان های باستانی در راهروهای خواربارفروشی طبیعی محلی من پرسه می زنند. یک قهوه ساز ، نوارهای انرژی زا ، پفک پنیر و سس مایونز دارای گواهینامه Paleo را در یک چرخ دستی قبل از تاریخ بریزید. قبل از رفتن به خانه برای گرم کردن آهن وافل ماقبل تاریخ برای خرید یک مشت تخمه هندوانه تازه ، وافل. من فکر می کنم چیزی در ترجمه کم است.

برای جنبشی که مدعی بازگشت به ریشه های تغذیه ای ما است. به نظر می رسد تعداد زیادی از غذاهای فرآوری شده پالئو وجود دارد.

غلات کامل چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که از اخلاق سرخپوست یا کربوهیدرات کم استقبال می کنند ، غلات کامل را ذاتاً ناسالم می دانند. اما ظاهراً سبک های کم کربوهیدرات و سرخپوشان این نوع رژیم را چالش برانگیز می دانند. در واقع ، به نظر می رسد اکثر دستور العمل های Paleo که من با آنها برخورد کرده ام سعی می کنند نان ، کلوچه ، مافین و سایر محصولات پخته شده را تهیه کنند. بدون استفاده از غلات

به عنوان مثال ، انواع مختلفی از مخلوط های پخت Paleo را خواهید یافت ، چه از قبل بسته بندی شده و چه دستوراتی که می توانید در خانه تهیه کنید. بیشتر آنها حاوی بادام ، نارگیل ، کاساوا ، کاساوا یا پیکان هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که می توانید همان مقدار آرد گندم ساده را جایگزین کنید. اما اگر انتظار نتایج مشابهی را دارید. همچنین احتمالاً ناامید خواهید شد. پروتئین گلوتن موجود در گندم و سایر غلات دارای خواص ویژه ای است که به افزایش قدرت ، انعطاف پذیری و جذب آرد و خمیر کمک می کند. محصولات پخته شده بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از محصولات حاوی غلات هستند.

برای پاسخ به سوال استاچی: نه ، آرد تخمه خربزه مانند آرد گندم کار نخواهد کرد. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط از بازی با آردهای دیگر لذت ببرید؟ توصیه می کنم از آرد هندوانه به همان روشی که از آرد بادام استفاده می کنید استفاده کنید.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

شخصاً مگر اینکه حساسیت خاصی داشته باشید. من فکر نمی کنم برای داشتن رژیم غذایی سالم لازم است غلات را از بین ببرید. گفته می شود ، غذاهای غلات آرد (به ویژه آنهایی که با آرد تصفیه شده تهیه می شوند) می تواند کالری زیادی را در رژیم غذایی شما فراهم کند بدون این که مقدار زیادی از مواد مغذی را تأمین کنید.

به همان اندازه که از غلات دوری کنید به این معنی است که از غذاهای پخته شده کمتر و سبزیجات بیشتری استفاده می کنید. من می بینم که چگونه می تواند کیفیت غذای شما را بهبود بخشد. اما اگر فقط مقدار زیادی نان ، کراکر ، کلوچه ، کلوچه و وافل بدون غلات کامل را با وعده غذایی غلات کامل جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که از این نظر چه میزان به دست آورده اید.

بنابراین ، چه شیرینی و چه شیرینی های دیگر غذای شما با آرد گندم ، برنج ، کاساوا یا خربزه تهیه می شود. توصیه می کنم همان میزان ورزش را با نشاسته معمولی انجام دهید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *