آیا به مانیتور مداوم گلوکز نیاز دارید؟


یکی از مهمترین روندهای جدید سلامتی افرادی هستند که از مانیتور مداوم گلوکز (یا CGM) به عنوان یک ابزار کاهش وزن استفاده می کنند. تناسب اندام یا افزایش سلامت عمومی (همچنین به عنوان biohacking شناخته می شود)

این دستگاه ها ، قرائت مداوم سطح قند خون شما را در زمان واقعی ارائه می دهند. این ماده برای کمک به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل سطح قند خون خود ایجاد شده است. و در واقع این تنها هدفی است که این تجهیزات پزشکی توسط FDA تأیید شده است.

CGM ها هنوز نیاز به نسخه در ایالات متحده دارند. اما پزشکان این اختیار را دارند که داروها و دستگاه های “خارج از برچسب” را برای مصارفی غیر از مواردی که توسط FDA تأیید شده است ، تجویز کنند. شرکت هایی که این دستگاه ها را برای عموم مردم عرضه می کنند ، عموما “پزشکان وابسته” برای ارائه نسخه دارند. لازم است


CGM چگونه کار می کند؟

برای استفاده از آن ، یک رشته کوتاه را که از موی انسان گسترده تر نیست ، درست زیر پوست قرار می دهید. این سنسور قرائت گلوکز را به خواننده یا برنامه تلفن شما ارسال می کند. معمولاً سنسور باید هر دو هفته تعویض شود.

اخیراً با دکتر بی گابریل اسمولارز ، متخصص غدد درون ریز و متخصص طب چاقی ، ملاقات کردم. شما می توانید در مورد CGM ها و نحوه بازاریابی و استفاده از آنها صحبت کنید. شما ممکن است دکتر Smolarz را از قسمت من در مورد اینکه چرا کاهش وزن برای برخی از افراد از دیگران سخت تر است به خاطر داشته باشید. و اینکه چگونه قرص های دارویی نقش مهمی در درمان آنها ایفا می کنند (دکتر اسمولارز همچنین مدیر ارشد پزشکی Novo Nordisk ، شرکتی است که داروهای دیابت و چاقی را تولید می کند).

در عمل دکتر اسمولارز ، CGM توسط بیمارانی استفاده می شود که به طور خاص برای کنترل سطح قند خون به انسولین نیاز دارند. به عنوان مثال ، قند خون شما قبل از غذا به تعیین میزان تزریق انسولین کمک می کند. انگشت باید شش بار در روز تیز شود برای آزمایش سطح قند خون اما این چیزی بیشتر از راحتی نیست.

CGM ها همچنین به پزشکان در مشاهده الگوها و روندها در طول روز کمک می کنند. گاهی اوقات بیماران با نوک انگشتان خود چک نمی کنند ، به عنوان مثال ، آیا قند خون آنها به طور مداوم بعد از شام بالا است؟ اگر چنین است دوز انسولین غذا ممکن است در وعده شام ​​افزایش یابد. آیا آنها یک شبه خیلی کم افت کردند؟ اگر چنین است دوز انسولین طولانی مدت ممکن است در شب کاهش یابد.

قند خون خود را با CGM هک کنید

CGM ها زندگی بیماران دیابتی و پزشکان آنها را کمی آسان کرده است ، اما در حال حاضر افراد بیشتری بدون دیابت به این فناوری علاقه مند می شوند. و پایین نگه داشتن سطح قند خون چیز خوبی است. استفاده از CGM راه خوبی برای اجرای این توصیه به نظر می رسد.

به عنوان مثال ، فردی که در برنامه Weighless با او کار می کردم ، اخیراً بیشتر از روی کنجکاوی شروع به پوشیدن CGM کرد. اما به نظر می رسد سوالات بیشتر از پاسخ باشد.

“من دائما در حال آزمایش قند خون هستم. اما من در مورد محدوده ایده آل واقعی گیج شده ام. “منطقه سبز” در برنامه بین 70 تا 180 است ، اما من خوانده ام که گلوکز نباید بالاتر از 140 باشد و دیگران می گویند نباید بیش از 110 باشد اگر سطح گلوکز خون شما بین 90-110 ساعت بعد از غذا کاهش می یابد. بالا بودن قله چقدر اهمیت دارد؟ ”

و این مشکل واقعی استفاده از CGM به عنوان ابزاری برای بهینه سازی سلامتی یا کاهش وزن است. البته اطلاعات جالبی به دست می آورید. اما چگونه آن را تفسیر می کنید؟ به ما گفته اند که باید سطح قند خون خود را “پایین” یا “پایدار” نگه داریم ، اما این دقیقاً به چه معناست؟

  • سطح گلوکز ناشتا کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر به این معنی است که شما در معرض ابتلا به دیابت نیستید. اما آیا گلوکز ناشتا در 90 بهتر از 95 است؟
  • آیا افزایش بعد از غذا در اوج در 140 بدتر از آن در اوج 120 است؟
  • آیا قند خون شما بعد از غذا 30 دقیقه پس از غذا به اوج می رسد ، بهتر یا بدتر از رسیدن به حداکثر پس از 60 دقیقه؟
  • آیا بازگشت به سطح قبل از غذا در عرض 90 دقیقه بهتر یا بدتر از 120 دقیقه است؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما به طور فوق العاده ای کار می کند ، یا اینکه ناهار شما بسیار کوچک است تا بتوانید بعد از ظهر به شما کمک کند؟

نکته مهمتر: اگر اینها در محدوده “سالم” هستند ، آیا مزایای اثبات شده ای برای بهبود موفقیت وجود دارد؟ آیا التهاب را کاهش می دهد؟ آیا این خطر طولانی مدت بیماری را کاهش می دهد؟ آیا می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

همانطور که دکتر اسمولارز اشاره می کند ، ما هنوز اطلاعات واضحی نداریم که نشان می دهد افراد با تنظیم سطح قند خون سالم چه چیزی دریافت می کنند.

تحقیقات ممکن است روزی به برخی از این س questionsالات پاسخ دهد. قبل از آن ، آیا توصیه ای از شرکت ها یا مربیانی که این ابزار را به افراد بدون دیابت ارائه می دهند ، دارید؟ طبق تعریف حدس و گمان است.

آیا CGM می تواند به شما در بهبود رژیم غذایی یا سلامت شما کمک کند؟

برای اکثر مردم ، CGM احتمالاً چیزی را که هنوز نمی دانید فاش نمی کند: کربوهیدراتهای تصفیه شده سطح قند خون را بیشتر از کربوهیدراتهای پیچیده افزایش می دهند. وعده های غذایی زیاد باعث افزایش قند خون شما نسبت به وعده های غذایی کوچک می شود.همه چربی ، پروتئین و فیبر با سرعت بالا و پایین آمدن قند خون کاهش می یابد.

البته ، شما می توانید با دقت توجه کنید که اطلاعاتی که در خواننده CGM می بینید با مواردی مانند سطح انرژی یا اشتهای شما مطابقت دارد. اما ممکن است فقط با توجه دقیق به غذاها و وعده های غذایی ، بینش های مشابهی به دست آورید. چگونه بر انرژی و اشتهای شما تأثیر می گذارد؟

با این وجود ، دیدن پاسخها در زمان واقعی و داشتن شواهد ملموس از نحوه تأثیر انتخابهای شما بر آنها. می توانید شما را تشویق کنید تا رفتار خود را به گونه ای تغییر دهید که به سادگی ندانستن آنچه باید انجام دهید غیرممکن است. اما این انگیزه ارزان نیست.

هزینه استفاده از CGM بدون نسخه 200 تا 400 دلار در ماه است و همانطور که توسط مشتریان من کشف شده است. ممکن است درنهایت بیشتر از پاسخ دادن س questionsال بپرسید. برخی از ناظران نگرانی های معتبری را که من معتقدم استفاده غیرپزشکی از CGM می تواند رفتارهای نامنظم غذا خوردن را در افراد مستعد ایجاد کند ، بیان کرده اند.

همچنین ارزش این را ندارد که موارد دیگری به جز رژیم غذایی بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد ، مانند استرس ، خواب ، گرما و ورزش ، اگرچه ممکن است CGM به شما این امکان را بدهد که تأثیرات این عوامل را مشاهده کنید. اما دانستن نحوه استفاده از آن اطلاعات دشوار است. از آنجا که معیارهای معینی برای افراد بدون دیابت در مورد اینکه در آن شرایط خوب ، بهتر یا بهتر است وجود دارد.

اما فرض کنید شما فقط در مورد پاسخ قند خون منحصر به فرد خود کنجکاو هستید. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا شما از جمله افرادی هستید که واکنش قند خون عجیبی دارند و به طور کامل توصیه های رژیم غذایی پیش بینی کننده را برآورده نمی کند. یا آیا می خواهید ببینید آیا سطح قند خون شما در حین ورزش با عملکرد یا بهبودی شما ارتباط دارد؟ یا شاید احساس می کنید که دیدن تأثیرات انتخاب هایی که در زمان واقعی انجام می دهید ، شما را ترغیب به انتخاب های سالم تر می کند. اگر مایل به پرداخت کمی برای اطلاعات و مشوق ها هستید ، CGM یک گزینه بالقوه گسترده تر است.

با این حال ، اگر آن مسیر را انتخاب کنید سعی کنید داده ها – و هرگونه پیشنهاد را حفظ کنید. که ممکن است دریافت کنید – در نظر برای بیماران دیابتی حفظ قند خون در محدوده مشخص می تواند سلامت و طول عمر شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. اما برای کسانی که دیابتی یا پیش دیابتی نیستند هیچ شواهدی (اما) وجود ندارد که نشان دهد پاسخ قند خون در آیا “سالم” “سالم” است؟

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی مناسب – رژیم غذایی که حاوی سبزیجات بیشتر و سایر غذاهای فرآوری نشده باشد – دارای قند کمتری است. کربوهیدراتهای تصفیه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده و این به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند – سلامت شما را بهبود می بخشد. نیازی به سنسور نیست!



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *