آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 را دریافت کنید


دانه های آفتابگردان جزء اصلی در دوغ بیس بال و قهرمان ناشناخته ترکیب دنباله هستند. (اشتباه نمی کنید کشمش)

اما روشهای خلاقانه زیادی برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

می گوید دانا الیس هونس ، دکترا ، MPH ، RD ، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی RR-UCLA و نویسنده کتاب بعدی. به سالاد یا به عنوان یک دسر منجمد اضافه کنید. که با غذاهای خوشمزه و شیرین ، “دستور العمل بقا” ، خوب کار می کند.

تخمه آفتابگردان را می توان در اسموتی مخلوط کرد. جو دو سر را مخلوط کنید در میله های انرژی پخته می شود به صورت دسر به نام حلوا له می شود. روی نان تست آووکادو بپاشید در یک کاسه غذای فوق العاده قرار دهید یا می توان آن را به تنهایی خورد

به عبارت دیگر آنها کاملاً متنوع هستند. اما مانند آجیل و سایر دانه ها ، این گونه هستند نه غذای کم کالری

آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ دانه های آفتابگردان فروتن چگونه در رژیم متعادل قرار می گیرند؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان روی نعلبکی

آیا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ می تواند!

دانه ها بسیار مغذی هستند. این بدان معناست که این دانه ها می توانند راهی آسان برای به دست آوردن مواد مغذی و ریز مغذی مورد نیاز شما باشند.

اگر به اندازه غذا توجه نکنید ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان به سرعت افزایش می یابد. اما انجام این کارها در رژیم غذایی شما چندین مزیت دارد.

یک نیروگاه تغذیه ای

تخمه آفتابگردان دارای لیستی از مواد مغذی است.

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، ویتامین B1 ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی است. اینها ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. “

آنتی اکسیدان ها را ارائه دهید

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان به مقاومت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند تحقیقات نشان داده است که ممکن است برخی از بیماری های مزمن را تحت تأثیر قرار دهد.

تخمه آفتابگردان نیز سرشار از سلنیوم است. Quyen Vu ، متخصص تغذیه Beachbody می گوید که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

منبع چربی های سالم است.

اگرچه تخمه آفتابگردان پروتئین گیاهی را تأمین می کند اما بیشتر کالری از چربی های سالم برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان باعث افزایش وزن می شود؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی

اگر بیش از حد غذا بخورید ، هر چیزی می تواند شما را چاق کند ، و تخمه آفتابگردان هیچ تفاوتی با هم ندارند.

دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند. و برخی از مردم خوردن یک دانه را برایشان مشکل می کند. این یک اونس یا ¼ فنجان دانه پوست کنده است.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن بود ، نمی خواهید از دانه های آفتابگردان پرخوری کنید.”

اما به شرطی که به قسمت های مختلف توجه کنید. تخمه آفتابگردان به طور ذاتی چاق نمی کند.

وو توضیح می دهد: “3500 کالری اضافی برای افزایش نیم کیلو از وزن بدن لازم است” ، بنابراین مطمئن شوید که به طور مداوم در مصرف آن زیاده روی نمی کنید.

به همان شیوه هیچ ترکیب خاصی در تخمه آفتابگردان وجود ندارد که به کاهش وزن شما کمک کند. اما آنها می توانند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشند.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان دارای کالری متفاوتی هستند ، Vu توصیه می کند که مصرف دانه های پوست کنده شده را به دو قاشق چای خوری یا بیش از دو قاشق غذاخوری در روز برای اضافه کردن روی سالاد یا تزیین محدود کنید.

برای تنقلات هانس می گوید: ¼ فنجان دانه های پوست کنده “یک افزودنی عالی برای سیر نگه داشتن شما است.”

این یک اندازه استاندارد است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید از این غذا به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – چه ساده و چه در دستور العمل تخم دارچین ما – لذت ببرید یا آن را در طول روز تقسیم کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که بیشتر این کالری ها از چربی تأمین می شود. بنابراین ممکن است بخواهید از آن در دستور العمل هایی استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با پروتئین سیری متعادل می کند ، مانند اسموتی آفتابگردان ما.

اما به شرطی که زیاده روی نکنید. وو می گوید: “آنها قطعاً می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند.”

به دنبال اطلاعات تغذیه متخصص هستید؟ از BODnutrition.com دیدن کنید. و نحوه تغذیه سالم را در دراز مدت با کمک دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *