آیا زینامیت می تواند به شما در عضله سازی کمک کند؟


جورجیا ، شنونده تغذیه طولانی مدت ، اخیراً برای پرسیدن ماده ای به نام “زینامیت” از من پرسید:

من افراد زیادی را در شبکه های اجتماعی برای الهام دنبال می کنم … و یکی از آنها خود سوپرمن ، هنری کاویل است. ”

(برای افراد ناآگاه ، کاویل در این فیلم نقش کلارک کنت و سوپرمن را بازی می کند. مرد آهنی. او ، همانطور که بچه ها می گویند ، پاره شده است)

“اخیراً ، او در مورد مکمل های خود صحبت کرد. یکی از آنها (Shatter) حاوی ماده ای است که من تا به حال در مورد آن نشنیده ام: Zynamite ، این چیست؟ من بدنساز مانند او نیستم. اما آیا من به آن احتیاج دارم و آیا می توانم Zynamite را در رژیم عادی خود دریافت کنم؟ “


من قبلاً در مورد “سینامیت” چیزی نشنیده بودم ، اما در اینجا چیزی است که من کشف کردم.

سینامیت چیست؟

زینامیت نام تجاری عصاره انبه است. اما این فقط آب انبه قدیمی نیست. از برگهای گیاه استخراج می شود. این فرآیند دارای پروانه ثبت اختراع است که غلظت بالایی از پلی فنول به نام منگیفرین را تضمین می کند.

بنابراین ، این چیزی نیست که در واقع با غذا دریافت می کنید. مگر اینکه قصد جویدن تعداد زیادی برگ انبه را داشته باشید. این محصول به عنوان م supplementلفه ای برای افزودن تولیدکنندگان به فرمولاسیون طراحی شده برای افزایش عملکرد مغز و عملکرد ورزشی در بازار عرضه می شود.

به گفته سازنده ، زینامیت “مبتنی بر شواهد ، مبتنی بر شواهد ، جزء عملکرد نوتروپیک و ورزشی” است که توسط هفت مطالعه بالینی منتشر شده در مجله پشتیبانی می شود. با نظر همکار

در اینجا تنها تعدادی از مزایای آن ذکر شده است:

  • زمان پاسخ سریعتر
  • افزایش کارایی محاسبه
  • کاهش خستگی در حین ورزش
  • افزایش قدرت عضلانی هنگام خستگی
  • سریعتر بهبود می یابد

این به وضوح خط خونی است! بیایید نگاهی به همه این شواهد بیندازیم.

چه شواهدی از زینامیت پشتیبانی می کند؟

یکی از مطالعات بالینی منتشر شده یک مطالعه سم شناسی بود (خبر خوب: غیر سمی!) ، دیگری یک مطالعه اولیه بر روی موش ها بود. آن یکی را بگیریم.

این پنج مطالعه انسانی را باقی می گذارد. اما تنها یکی از آنها اثرات سینامیت را به تنهایی آزمایش کرد. بنابراین اجازه دهید با آن یکی شروع کنیم. یک دوز بزرگ شینامیت منجر به بهبود جزئی اما از نظر آماری در نمرات وظایف شناختی مانند توجه و یادآوری شد. به عنوان مثال ، افرادی که دارونما دریافت کردند در یک آزمایش استاندارد 62.5 درصد دقت داشتند. یا و کسانی که سینامیت دریافت کرده اند فقط 64 درصد امتیاز کسب کرده اند ، بنابراین احتمالاً نمی توانید LSAT خود را تنها بر اساس قدرت این ماده افزایش دهید. هنوز نیاز به مطالعه برخی دارد

همه مطالعات دیگر اثرات سینامیت را در مناطق مختلف آزمایش کردند. در ورزش ، اما باز هم ، این همه به سینامیت در ترکیب با سایر مواد مانند کورستین یا لولین نگاه می کند. طولانی ترین مطالعات 15 روز به طول انجامید ، اما بیشتر مطالعات تک دوز بودند که به بررسی اثرات حاد می پرداختند. (بیشتر در آن زمان.) همه مطالعات نسبتاً کوچک بودند و افراد مورد مطالعه مردان و زنان جوان فعال بودند.

آنها متوجه شدند که زینامیت ، در ترکیب با سایر پلی فنول ها ، به ورزشکاران خسته کننده اجازه می دهد کمی بیشتر ورزش کنند. همچنین باعث کاهش درد عضلات و بهبود ریکاوری می شود. تفاوت بین گروه های آزمون و کنترل کم بود و اغلب از نظر آماری معنی دار نبود.

آیا زینامیت بدن شما را بهبود می بخشد؟

اگر به دنبال یک لبه کوچک هستید این ممکن است شما را یک دهم ثانیه سریعتر از حریف به خط پایان برساند. سینامیت ممکن است بخشی از آن لبه باشد. یا شاید این لوولین یا کوئرستین باشد؟ گفتن آن سخت است. ممکن است بخواهید از ترکیب یکسان – و در مقادیر مشابه استفاده کنید. (مثلا محصولاتی که گرجستان درباره آنها پرسید فقط یک سوم تا ده برابر مواردی که در مطالعات تحقیقاتی استفاده می شود)

این مطالعات اولیه همچنین به ما نمی گوید که آیا همچنان از این اثرات کوچک افزایش عملکرد استفاده می شود یا خیر. به عنوان مثال ، کافئین یک داروی تقویت کننده قوی عملکرد است. با این حال ، با استفاده مداوم از آن ، بدن ما به عوارض آن عادت می کند. اگر می خواهید بیشترین کافئین را دریافت کنید شما باید مدتی قبل از روز مسابقه بزرگ خود استفاده از آن را متوقف کنید.

آیا اجتناب از کافئین می تواند عملکرد ورزشی شما را بهبود بخشد؟

سینامیت مانند کافئین محرک نیست و ممکن است از طریق مکانیسم های مختلف عمل کند. این اثرات به احتمال زیاد به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که در سطوح مختلف مشاهده می شود. با اکثر پلی فنول ها اما من هنوز کنجکاو هستم که ببینم آیا اثرات جزئی مشاهده شده در این مطالعات با استفاده مداوم ادامه خواهد یافت یا خیر. اگر از این روش برای مزیت رقابتی استفاده می کنید. شاید بخواهید بدانید.

البته ، گرجستان در مورد استفاده از سینامیت در رقابت س askالی نکرد. او فقط در فکر این بود که آیا ممکن است به او عادی از وزنه زدن معمولی خود بازدهی بیشتری بدهد؟

در افرادی که بدن را به طور منظم تمرین می دهند تغذیه عملکردی ممکن است مزایای بیشتری را ارائه دهد. ممکن است تشخیص اثرات در ورزش های گاه به گاه دشوار باشد. اما همیشه اثر دارونما قدیمی وجود دارد. آیا مصرف این مکمل به شما کمک می کند کمی عمیق تر عمل کنید یا زمانی که ورزش می کنید کمی بیشتر به خود فشار می آورید فقط به این دلیل که فکر می کنید چیز خاصی روی تخته دارید؟ شاید این به پیشرفت چشمگیری در نتایج شما تبدیل شود؟ ممکن است.

در حال حاضر ، من چیزی در مورد شما نمی دانم ، گرجستان ، اما فکر نمی کنم که بخواهم آن را تجربه کنم. همانطور که تبلیغات وعده داده بود “پیراهن را پمپ کنید”. برای پیراهنم موفق باشید من کاملاً مطمئن هستم که بدن ابر مرد هنری کاویل بیش از این ماده یا هر مکمل دیگر مدیون وراثت و آموزش است. که او تبلیغ می کند اما اگر تصمیم دارید آن را امتحان کنید لطفاً به من اطلاع دهید که چه اتفاقی افتاده است. (و فراموش نکنید که آن روز پیراهن تمرینی مورد علاقه خود را بپوشید!)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *