آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند


نوشابه های رژیمی ، آدامس های بدون قند ، میله ها ، آب نبات و کلوچه هایی که با شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری ساخته شده اند-ممکن است جایگزین های سالم تری نسبت به نوشیدنی های واقعی با قند باشند. از این گذشته ، آنها کالری کمی دارند یا هیچ کالری ندارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند. چه چیزی را دوست نداریم ، درست است؟

بحث بر سر شیرین کننده های مصنوعی سالهاست که مطرح است. اما در اینجا دلیل قانع کننده ای برای ترک شیرینی وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام می توانند برای سلامت روده افراد مضر باشند.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند

جسی وونگ ، RDN ، LD می گوید: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی می توانند ترکیب میکروبیوم روده شما را تغییر دهند زیرا برخی از میکروارگانیسم ها در هضم شیرین کننده های مصنوعی بهتر از بقیه هستند.” میکروب های غیر کاهنده منجر به تغییر ترکیب می شوند. ”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 در مولکول این نشان می دهد که نئوتام ، یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری ، تنوع باکتریایی میکروبیوم روده را در موش های آزمایشگاهی با ترویج رشد برخی از باکتری ها و کاهش رشد سایر باکتری ها تغییر داده است. (بعنوان یادآوری هرچه میکروبیوم روده شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه برای بررسی اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی ، مانند نئوتام ، بر روی روده انسان ، مطالعات بزرگتری مورد نیاز است. این واقعیت که آنها می توانند باعث دیس بیوزیس روده شوند ، که عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد در روده شما است. به این معنی که فرصتی وجود دارد تا چیزها را تحت تأثیر قرار دهد زیاد در بدن شما

سودای رژیمی

آنها ممکن است منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند.

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی وجود دارد. شیرین کننده های مصنوعی می توانند عدم تعادل باکتریایی را در میکروبیوم روده ایجاد کنند. این می تواند بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بگذارد. جان خود را نجات دهیدبه

دکتر سینگ توضیح می دهد: “این شیرین کننده ها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث اختلالات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” چرا این مهم است؟ اگر تعادل میکروبیوم ما وجود نداشته باشد سیستم ایمنی بدن ما می تواند ناسالم باشد – و اکثر سیستم های ایمنی ما در روده زندگی می کنند. “

مورد: مطالعه نشان می دهد که مصرف زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود. طبق مقاله ای در مه 2015 در میکرو فلور رودهدانشمندان آب آشامیدنی موش ها را با سطوح بالای ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام تکمیل کردند. پس از 11 هفته ، موشهایی که شیرین کننده مصنوعی نوشیده بودند در مقایسه با موشهایی که آب یا آب غنی شده با ساکارز یا گلوکز مصرف کرده بودند ، مقاوم به گلوکز بودند.

اگرچه کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند. اما یک نظریه این است این مواد می توانند در گیرنده های شیرین بدن تداخل ایجاد کرده و پاسخ انسولین را تحریک کنند. این می تواند میل به شیرینی را به جای کاهش آن افزایش دهد.

تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات شیرین کننده مصنوعی بر روده انسان مورد نیاز است. اما این تحقیق روی موش ها بینش به ما داده است.

آنها می توانند علائم گوارشی را بدتر یا تحریک کنند.

سایر مطالعات موش در مورد شیرین کننده های مصنوعی ، نشان داده شده است که ممکن است التهاب روده را بدتر کنند. اینا لوکیانوفسکی ، PharmD ، متخصص بهداشت روده و نویسنده رفع کرون و کولیتبه

“مثلا یک مطالعه در مه 2018 در بیماری التهابی روده لوکیانوفسکی گفت: “مشخص شد که شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) التهاب روده را در موش های حامل بیماری کرون تشدید می کند.” پروتئوباکتری ها– نوعی باکتری مرتبط با سالمونلا E. coli، و Legionellae– در موشهای مستعد ابتلا به بیماری کرون و بیماریهای مرتبط با آن. “

این به این دلیل است که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل در باکتری های روده شوند. ممکن است در افرادی که با IBD ، IBS یا اختلالات روده ای یا مشکلات گوارشی زندگی می کنند علائم را بدتر کند یا ایجاد کند.

وقتی تغییری در میکروبیوم ایجاد شود ، ممکن است پتانسیل التهاب بیشتری داشته باشید. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند علائم IBD را تحریک یا تشدید کند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل قطعاً خطرناک است. ”

مردی که نوار پروتئین می خورد

چگونه می توانید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید

اگر برای سلامت روده ، ایمنی بدن خود و یا مستعد مشکلات گوارشی ارزش قائل هستید. ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. این به این دلیل است که شیرین کننده های مصنوعی اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند. وونگ می گوید: بهترین راه برای محدود کردن این مواد ، خواندن برچسب مواد تشکیل دهنده روی غذاهای بسته بندی شده است.

مراقب الکلهای قندی باشید که نوع دیگری از جایگزین قند است دکتر سینگ می گوید: این می تواند مشکلات گوارشی مشابهی مانند گاز ، درد معده و نفخ ایجاد کند. تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرین کننده های مصنوعی در این است. الکلهای قندی مقداری کالری دارند. اگرچه کالری بسیار کمتری نسبت به شکر رومیزی دارد. و شیرین کننده های مصنوعی تمایل به طعم شیرین قوی دارند.

وونگ توصیه می کند از شیرین کننده های مصنوعی زیر و الکل های قندی صرف نظر کنید. و چند جایگزین سالم تر را در زیر امتحان کنید.

از شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی اجتناب کنید

  • ساکارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

سعی کنید شیرین کننده های طبیعی را امتحان کنید

  • عزیز
  • شربت افرا
  • خرنوب
  • آگاو
  • مقدار کافی شکر گرانول
قطره عسل از قاشق در فنجان

همچنین می توانید سعی کنید جایگزین های سالم برای غذاهای معمول خود که حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند ، بیابید. برای مثال ، اگر از نوشابه های رژیمی معمولی استفاده می کنید. آب سودا طعم دار را در نظر بگیرید. و اگر شیرینی می خواهید در عوض ، آنها را به جای بسته های از پیش بسته شده در خانه تهیه کنید. و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

استویا ، جایگزین طبیعی قند می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی باشد. لوکیانوفسکی گفت که این باعث مشکلات گوارشی زیادی نمی شود. به گفته دکتر سینگ ، تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته ها مورد نیاز است.

غذای آماده

“در حالی که ما منتظر تحقیقات بیشتری برای روشن شدن اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم. وانگ می گوید: شیرین کننده های سنتی بیشتری مانند شکر نیشکر ، عسل و شربت افرا باید در حد اعتدال استفاده شوند. و ما می دانیم که آنها کاملاً بی خطر هستند. “

اعتدال نام بازی در مورد انواع شیرین کننده ها است: “اکثر تحقیقات در مورد شیرین کننده های مصنوعی فقط توصیه می کنند که به طور منظم و طولانی مدت از شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید. وونگ تصریح کرد: تنها مصرف شیرین کننده های مصنوعی (بیش از چهار هفته) می تواند این تغییرات را در روده ایجاد کند ، بنابراین مصرف گاهگاهی شیرین کننده های مصنوعی ممکن است برای اکثر افراد سالم بی خطر باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *