ارتباط معنوی با امام زمان (عج)


حجت الاسلام و المسلمین علی رضا حدائک، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود فارس.به گزارش ایکنا از فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی رضا حدیدیک، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، صبح امروز، هفتم مردادماه در سلسله سخنرانی های مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» تصریح کرد. برخی از نکات مربوط به ارتباط معنوی با امام زمان (علیه السلام) می فرماید: خداوند متعال در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید شکیبا باشید و شکیبا باشید و از خدا بترسید که خواهید بود. موفقیت آمیز. اى کسانى که ایمان آورده اید صبر و استقامت کنید و حدود را نگه دارید و از خدا پروا کنید، امید است که رستگار شوید.

و افزود: در این آیه شریفه، پس از اینکه خداوند مردم را با جمله «یا ایوبها ایوبها یذبنا أنفس» که بیانگر سودمندی اجرای احکام به شرط ایمان است خطاب کرد، به بندگان چهار دستور می دهد; اولی «صبر»، دومی «صبر»، سومی «ربیتوا» و چهارمی «از خدا بترسید». نتیجه عمل به این چهار فرمان رستگاری شماست.

باغ ها توضیح داد: این سوال همیشه ذهن مردم به ویژه مومنان را به خود مشغول می کند که چگونه راه نجات را پیدا می کند؟ یا به عبارتی برای پایان خوش چه کنیم؟

و مسئول مدرسه المنصوریه شیراز با بیان اینکه آیه مذکور چهار نکته را به مؤمنان یادآوری می کند که با رعایت آن قطعاً مردم به نتیجه خوبی می رسند، افزود: اولین دستور صبر است، یعنی چه در صورت. از حوادث زندگی و مشکلات، یا در برابر سختی ها و ناملایمات، عنان صبر را از دست نمی دهد. زندگی انسان از آغاز خلقت با سختی آمیخته است. قرآن می فرماید: ما انسان را در جگر آفریدیم و انسان را در رنج آفریدیم (آیه ۴ سوره بلد).

و به یاد داشته باشید: همه روح ها فراز و نشیب هایی دارند. جوانی می گذرد و پیری به دنبال دارد. سلامتی از بین می رود و بیماری به دنبال دارد. ثروت یک روز است نه روز دیگر. این ماهیت زندگی است. همراه با شادی، ناراحتی، همراه با سلامتی، بیماری است و بعد از جوانی، پیری می آید. اگر کسی به دنبال رستگاری است، اولین توصیه این است که در برابر حوادث و مصیبت های زندگی، صبر را فراموش نکند.

حدیق گفت: فرمان دوم قرآن مربوط به صبر است که با کلمه صبر بیان شده است، فرمود: همانا مؤمنان به صبر دعوت شدند، اما در مکان و موضوعی دیگر. در برخی روایات، صبر به معنای صبر و بردباری در برابر فشارهای کفار است.

یکی از روحانیون شیراز گفت: دشمنان انبیا و ائمه در طول تاریخ با ظلم و ستم سوار جهل مردم شدند و از دین به عنوان عنصر شعور می ترسیدند. لذا همواره در حالت توطئه علیه دین بودند. قرآن کریم می فرماید: و شما همواره از خیانت آنان آگاه خواهید بود (سوره مائده، آیه ۱۳) این آیه به مسلمانان دستور می دهد که در برابر تهدید و آسیب صبر و شکیبایی داشته باشند.

مسلمانان باید از مرزهای خود محافظت کنند

وی با بیان اینکه سومین دستور قرآن پاسداری از مرزهای عقاید و اندیشه های دینی است که با کلمه ربطوا بیان می شود، افزود: المرابیت در زبان عربی به معنای مرزبانی است. طبق این آیه، مسلمانان باید از مرزهای جغرافیایی، دینی و فکری خود محافظت کنند و مراقب باشند که دشمن در اعتقادات آنها نفوذ کند، همانطور که از مرزهای جغرافیایی خود محافظت می کنند.

حدائق با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ورود عراق به باب الحرام، گفت: امام راهحل فرمودند که ورود ما به عراق به این دلیل نبود که می خواهیم عراق یا بصره را کنترل کنیم. خانه ما بصره و شام نیست، خانه ما اسلام است. ما تابع احکام اسلام هستیم… امروز دوباره برای دفاع از میهن و ملت مظلوم خود وارد عراق شدیم تا نگذاریم هر روز آبادان و اهواز و جاهای دیگر مورد حمله آنها قرار گیرد.

و مسئول حوزه خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) شیراز ادامه داد: حق با امام راحل است و اشاره می کند که ما برای دفاع از خاک نمی جنگیم، بلکه برای دفاع از حدود اسلحه به دست گرفته ایم. ایمان و دینی که بر ما نهاده شده چیست، زیرا نباید بار ظلم برداشته شود، اگر دفاع کنیم چون قرآن می فرماید از حریم خود دفاع کنید، دفاع از عقاید و مرزها جزء لاینفک مسلمانان است. زندگی می کند.

فرمود: آخرین آیه این آیه، فرمان چهارم را به مؤمنان می دهد. «از خدا بترسید» به معنای تقوا است. مؤمنان با تقوا پشت سر هم در کنار یکدیگر راه می روند تا کلام خدا را تسبیح دهند. تقوا یا تقوا باعث پیشرفت هر چه بیشتر جامعه اسلامی می شود.

حدائق یادآور شد: در تفسیر این آیه روایتی از امام صادق (علیه السلام) وارد شده که دلالت بر ارتباط آن با امام زمان (عج) دارد. معظم له می فرمایند: صبر بر فریز است. خداوند در این آیه دستور داده است که در انجام واجبات شکیبا باشید; زیرا اصرار بر انجام وظایف کار ساده ای نیست و صبر می طلبد. حضرت در ادامه کلمه «صبر» را بیان فرمودند و فرمودند: صبر بر بلاها. در نهایت مراد از «ربطوا» حفظ ارتباط و نگهبانی از ائمه تعریف شد.

افکارمان را در راستای ارتباط با امام زمان (عج) تعریف کنیم.

به گفته ایشان، این قسمت از آیه مربوط به این سخنان امام صادق (علیه السلام) با موضوع مهدویت است، زیرا ما باید رفتار، افکار و نگاه خود را به زندگی در زمان غیبت مشخص کنیم. همسو با رابطه با امام. علاوه بر حدیثی که از امام صادق (علیه السلام) نقل شده، حدیثی از امام باقر (علیه السلام) نیز به دست ما رسیده است که معنای «رباط» در عصر را به وضوح بیان می کند. غیب که حلقه امام زمان باشد. همینطور.). فرمود: در انجام واجبات شکیبا باش و بر نماز و نسبت امام منتظرت صبر کن. در انجام تعهدات شکیبا باشید و در مقابل دشمنان شکیبا باشید و رابطه خود را با امام تقویت کنید.

یکی از اعضای جامعه روحانیت شیراز گفت: همزمان با آغاز بعثت حضرت آدم (ع) تا عصر پیامبر گرامی اسلام و پس از آن حضرت، دشمنان دین از هیچ کوششی برای خاموش کردن نور فروگذار نکردند. راهنمایی. اما طبق قول امام باقر (علیه السلام) مسلمانان متهم به مقاومت هستند. امام در توضیح کلمه «رباطوا» می فرمایند رابطه خود را با امام زمان (عج) برقرار کنید. حالا که به سن غیبت رسیده ایم باید راه های ارتباطی را هم در این زمان بیاموزیم. ذکر حضرت و دعا برای راحتی و مطابقت میان اعمال و اعمال و افکار با نظر امام زمان (عج) از جمله وسایل ارتباطی است.

انتهای پیام