استراتژی های تغذیه برای سالمندان سالم


انتخاب غذای سالم

در قرن گذشته ، زندگی بشر به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در آغاز دهه 20ث قرن ، میانگین امید به زندگی زنان و مردان در ایالات متحده 50 سال است. در سال 2021 ، میانگین امید به زندگی 77 سال خواهد بود (1)به انتظار می رود این روند مربوط به سن تا سال 2125 به طور متوسط ​​به 85 سال افزایش یابد. لازم به ذکر است که این تغییر عمدتا به دلیل کاهش عوارض اولیه و نه افزایش سن است. در نتیجه ، بسیاری از افراد زمانی که می توانند به عنوان “افراد مسن” طبقه بندی شوند عمر طولانی تری دارند. امروزه 13 درصد از جمعیت ایالات متحده را افراد بالای 65 سال تشکیل می دهند ، در حالی که این رقم در سال 1900 4 درصد بود. (2)به بنابراین ، بحث در مورد تحقیقات مربوط به اثرات پیری فیزیولوژیکی و متابولیسم به منظور ترویج سیاست ها و شیوه های مفید سلامتی برای افراد مسن مهم است.

تغذیه خوب بدون توجه به سن افراد مهم است زیرا می تواند از بیماری هایی مانند پوکی استخوان ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها جلوگیری کند. با این حال ، تغذیه خوب ممکن است برای افراد مسن به دلیل تغییر در مصرف انرژی و مصرف انرژی با افزایش سن مهمتر باشد. اختلال در تعادل انرژی می تواند توسط عوامل متعددی مانند کاهش گرسنگی و افزایش سیری ایجاد شود (3)، تغییرات در غلظت قند (4)، اختلال در تولید هورمون (5)، تغییر در طعم و بو (6)، تنوع غذایی را کاهش دهید (7) و عوامل پزشکی و اجتماعی (8)به علاوه بر این ، با افزایش سن ، محققان کاهش میزان مصرف انرژی را در حالی که بدن در حال استراحت است مشاهده کرده اند.(9) و مقدار انرژی مورد استفاده برای هضم ، جذب و ذخیره مواد غذایی مصرف شده.(10)به روی هم رفته ، این تغییرات در متابولیسم که با افزایش سن رخ می دهد ، نیازمند استراتژی های تغذیه ای م effectiveثری است که به افراد مسن کمک می کند تا با افزایش سن سالم تر بمانند.

استراتژی های تغذیه ای که به سالمندان کمک می کند تا در کنار سالمندان سالم بمانند

  • شامل غذاهای کم کالری و کم کالری ، مانند میوه ها و سبزیجات (انواع و رنگ های مختلف) ، غلات کامل (مانند بلغور جو دوسر ، نان های سبوس دار و غلات کامل و حبوبات) ، محصولات لبنی کم چرب ، لبنیات کم چرب محصولات ، محصولات لبنی کم چرب و محصولات لبنی کم چرب.) و چربی های سالم (به عنوان مثال ، آناناس ، ماندالا ، آووکادو آووکادو) به معنای عمر طولانی تر است.
  • غذاهای پرکالری و بسیار کم کالری (برای مثال غذاهای پرکالری اما پر قند مانند چیپس ، شیرینی ، بلغور جو دوسر ، نوشابه و الکل) را کاهش دهید.
  • چربی های اشباع و ترانس (مانند محصولات حیوانی ، مارگارین ، غذاهای سرخ کرده و غذاهای فرآوری شده) را کاهش دهید.
  • برای اطمینان از جذب مناسب آب و جلوگیری از کم آبی ، به اندازه کافی آب بنوشید. افراد مسن و داروهای خاص ممکن است بر احساس تشنگی تأثیر بگذارند. سالمندان باید روزانه دو تا سه لیتر آب به شکل آب (به ویژه) ، چای های گیاهی ، آب جوشانده یا غذاهای مایع مانند نوشابه و سوپ بنوشند.
  • مطابق با دستورالعمل های ACSM فعالیت بدنی خود را حفظ کنید تا با کاهش خطر سقوط ، شکستگی ، بیماری قلبی ، ایجاد فشار خون بالا ، سرطان های خاص و دیابت ، اثرات مفیدی بر سلامت سالمندان داشته باشید.(11)به

نویسنده: Rohit Ramadoss ، MS ؛ استلا L. ولپه ، دکتری ، RDN ، FACSM ، ACSM-CEP ، موسسه پلی تکنیک ویرجینیا و دانشگاه ایالتی

منابع

  1. NVSS – انتظارات از زندگی (2021 ، 10 مارس).
  2. خلق و خوی سالمندان 2017 آمریکا در سال 2017 | State Progress.org.
  3. شواهدی برای بی اشتهایی سالمندان: اختلالات گوارشی و گرسنگی در سالمندان سالم در مقابل نوجوانان | مجله فیزیولوژی آمریکا- قوانین ، شامل و فیزیولوژی مقایسه ای.
  4. Campfield، LA، Smith، FJ، Rosenbaum، M.، & Hirsch، J. (1996). خوردن انسان: شواهدی برای مبنای ریخت شناسی با استفاده از الگوهای تحول علوم بالینی و بررسی بیولوژیکی ، 20 (1) ، 133-137.
  5. راث ، جی اس (1979). عملکرد هورمونی در سن: تغییرات و مکانیسم ها. مکانیسم های پیری و توسعه ، 9 (5) ، 497-514.
  6. Doty، RL، Shaman، P.، Applebaum، SL، Giberson، R.، Siksorski، L.، & Rosenberg، L. (1984). توانایی تشخیص بوها: با افزایش سن تغییر می کند. ساینس ، 226 (4681) ، 1441-1443.
  7. Mt، F.، & Kj، S. (1985). الگوهای مصرف را با روشهای فرکانس غذایی مشخص کنید: غذاهای اصلی و تنوع غذایی در رژیمهای قدیمی آمریکایی. مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا ، 85 (12) ، 1570-1576.
  8. De Castro، JM، and de Castro، ES (1989). الگوهای خوردن خودکار انسان: تأثیر وجود دیگران. مجله آمریکایی تغذیه پزشکی ، 50 (2) ، 237-247.
  9. فوکاگاوا ، NK ، Bandini ، LG ، & Young ، JB (1990). تأثیر سن بر ترکیب بدن و میزان متابولیسم مجله فیزیولوژی -غدد درون ریز و متابولیسم آمریکا ، 259 (2) ، E233 – E238.
  10. اثرات حرارتی تغذیه در رابطه با تعادل انرژی در مردان مسن – چکیده – مجله تغذیه و متابولیسم 1983 ، ص. 27 ، شماره 1 – ناشر کارگر.
  11. گزارش علمی | health.gov.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *