انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت


من به تمام سوالات شما در مورد غلات کامل پاسخ می دهم! از خیساندن ، ذخیره سازی ، پخت و پز و تغذیه. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد انواع مختلف غلات بدانید آورده شده است.

احتمالاً می دانید که اگر مدتی KERF خوانده اید. من همچنین فردی هستم که غلات کامل را دوست دارم. عشق من به جو دوسر عمیق است. و قبلا ، یک نانوایی غلات کامل وجود داشت. من هم با گندم کامل غریبه نیستم!

من قطعاً در مورد نان یا غلات سبوس دار تبعیض قائل نمی شوم.

به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده من از غلات کامل به عنوان یکی از گروه های غذایی رنگارنگ حمایت می کنم. (مگر اینکه پزشک به شما دستور دهد.) آنها حاوی مواد مغذی مفید برای شما مانند ویتامین B ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و پروتئین هستند.

غذا خوردن غلات کامل کلید است:

  • سبوس. این پوسته خارجی دانه است که فیبر ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند.
  • آندوسپرم لایه میانی اکثر دانه ها از کربوهیدرات تشکیل شده است.
  • بیماری این لایه داخلی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و پروتئین است.

انواع مختلف غلات

در زیر مروری بر انواع دانه ها خواهید داشت. و مخصوصاً نحوه نگهداری و پخت

این است قابل هضم راهنمای غلات 🙂

انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

غلات دانه های خوراکی علف ها هستند.

غلات ، که معمولاً به عنوان “غلات” یا “غلات کامل” شناخته می شوند ، دانه های خوراکی علف های خاص هستند.

انواع مختلفی از غلات موجود در غلات واقعی که از خانواده Poaceae آمده است شامل گندم ، جو ، برنج ، ذرت (جو) ، جو ، سورگوم ، چاودار و ارزن می باشد که همه انواع گندم هستند. همین امر در مورد غلات جدیدتر مانند تریتیکال که ترکیبی از گندم و چاودار است صادق است.

غلات کامل مصنوعی چیست؟

گروه “غلات مصنوعی” بخشی از یک خانواده گیاه شناسی نیست. با این حال ، آنها مغذی هستند و مشابه بسیاری از غلات “واقعی” مانند اسفناج ، گندم سیاه و کینوا استفاده می شوند. آنها در واقع غلات نیستند. این دانه از انواع گیاهان خارج از خانواده Poaceae است.

غلات مصنوعی به طور فزاینده ای در نان ، برش نان ، بیسکویت ، ماکارونی ، غلات صبحانه و میان وعده ها و همچنین جایگزین برنج ، ماکارونی و کوسکوس استفاده می شود.

سوالات متداول در مورد غلات

نحوه خرید غلات

تقریباً همه دانه ها را می توانید به صورت خام خریداری کنید. از مارک های معروف مانند Bob’s Red Mill یا Whole Foods 365 ، روش خرید مورد علاقه من سطل های انبوه فروشگاه است. بنابراین من فقط مقدار مورد نیاز خود را دریافت کردم. (مخصوصاً هنگام آشپزی با چیزی که من اغلب از آن استفاده نمی کنم.) من توصیه می کنم فقط آنچه را که برای یک ماه نیاز دارید بخرید تا آن را هدر ندهید. نکات ذخیره سازی را در زیر مشاهده کنید.

نحوه ذخیره غلات

خام: غلات را در شیشه های شیشه ای در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. دانه های خشک شده تقریباً 3 ماه در انبار ، 6 ماه در یخچال و 1 سال در فریزر دوام می آورند.

پخته شده: دانه های پخته شده را در ظرف در بسته در یخچال به مدت 3-5 روز نگهداری کنید.

چگونه غلات را خیس کنیم

  1. شستشو ابتدا بذرها را بکارید تا هرگونه آلودگی یا گرد و غبار از بین برود. (بجز جو دوسر)
  2. خیس خوردن: دانه ها را در یک کاسه شیشه ای یا سرامیکی قرار دهید. با آب گرم بپوشانید. 2 قاشق غذاخوری خنثی کننده* را به هر فنجان غلات کامل اضافه کنید. در دمای اتاق خیس کنید

* خنثی کننده چیست؟

  • نه زندگی روزمره: آب لیمو ، سرکه سیب خام ، جوش شیرین
  • محصولات لبنی: ماست شیر ​​کامل ، دوغ پرورده ، کفیر ، آب پنیر مایع

چرا باید دانه ها را خیس کنید؟

خیساندن غلات سبوس دار با خنثی کننده قبل از پخت ، دستگاه گوارش را آسان تر می کند. جذب مواد مغذی آسان تر است و زمان پخت را کاهش دهید

همیشه قبل از پخت غلات را بشویید. حتی اگر در آب خیس نشده باشد

نحوه پخت غلات

1 جوشانده: غلات کامل را در قابلمه ای با آب جوش بریزید. (یا آبگوشت برای تغذیه بیشتر)

2 فصل: برای طعم دادن ، کمی نمک اضافه کنید.

3 جوشیدن: قابلمه را خاموش کنید ، حرارت را کم کنید تا بجوشد. و بپزید تا پخته شود (زمان پخت با دانه های مختلف متفاوت است)

4 زحمت نکش: دانه های برنج را در حین پخت هم نزنید زیرا باعث تبخیر سریع آب آشپزی می شود. دانه ها را نرم کنید

وسایل آشپزی: ما برای پخت برنج از پلوپز یا برنج پز فوری استفاده می کنیم.

تغذیه غلات کامل

غلات کامل بسیاری از مواد مغذی مهم را تأمین می کنند.

  • فیبر: سبوس بیشتر فیبر موجود در غلات کامل را تأمین می کند.
  • ویتامین: غلات سبوس دار به ویژه دارای ویتامین B زیادی هستند ، مانند نیاسین ، تیامین و فولات.
  • مواد معدنی: آنها همچنین حاوی مقادیر خوبی از مواد معدنی مانند روی ، آهن ، منیزیم و منگنز هستند.
  • پروتئین: غلات کامل حاوی چندین گرم پروتئین در هر وعده هستند.
  • آنتی اکسیدان ها: چندین ترکیب در غلات کامل به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.
  • ترکیبات گیاهی: غلات کامل چندین ترکیب گیاهی را ارائه می دهند که در پیشگیری از بیماری نقش دارند ، از جمله پلی فنول ها ، استانول ها و استرول ها.

خواص غلات کامل برای سلامتی چیست؟

خوردن غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارد. برخی شامل کمک به کاهش فشار خون می شوند. تامین انرژی طولانی مدت و آنزیم های لازم را فراهم می کند آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و فیبر

در اینجا چند روش خاص وجود دارد که غلات کامل می توانند به شما در سالم ماندن کمک کنند:

  • سبوس و فیبر تجزیه نشاسته به گلوکز را کند می کنند. بنابراین ، به جای ایجاد جهش ، سطح قند خون را تثبیت می کند.
  • فیبر کلسترول را کاهش داده و مواد زائد را از طریق دستگاه گوارش منتقل می کند.
  • فیبر ممکن است از تشکیل لخته های کوچک خون که می تواند باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شود جلوگیری کند.
  • مواد شیمیایی گیاهی و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم ، سلنیوم و مس موجود در غلات کامل ممکن است در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند.

ترفند ساده در مورد غلات

  • کینوا پروتئینی است که با هر هشت اسید آمینه ضروری رقابت می کند.
  • اگر برنج سفید دوست دارید نصف برنج سفید و نصف شکر را برای مواد مغذی بیشتر امتحان کنید.
  • برنج وحشی نسبت به برنج سفید یا قهوه ای دارای پروتئین بیشتری و کربوهیدرات کمتری است.
  • جو دوسر معمولاً شکر اضافه دارد. بنابراین به جای آن رول یا برش را انتخاب کنید.

5 دستور العمل غلات کامل سالم و خوشمزه

1. سالاد یونانی با کینوا

سالاد یونانی با کینوا | انواع دانه ها: روش های نگهداری و پخت

2. دستور تهیه پنکیک جو دوسر

پنکیک جو دوسر | انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

3. سالاد ارزن ادویه دار

سالاد ارزن ادویه دار | انواع غلات: روش های نگهداری و پخت

4. سالاد اسفناج فارو

5. سالاد رادیچیو و گندم سیاه

6. سالاد کدو تنبل

7. سالاد برنج رنگارنگ ممنوع



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *