اگر می خواهید کافئین را ترک کنید ، 8 جایگزین سالم برای قهوه


به سختی می توانید آن فنجان قهوه را کنار بگذارید. این که آیا قهوه قوی ، طعم دانه ، افزایش انرژی است. یا مراسم قهوه دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

اما گاهی اوقات سالم است که روابط خود را با چیزهایی که دوست دارید قطع کنید. و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید بدانید که کافئین باعث بی خوابی شما می شود. بعداً احساس عصبانیت می کنم یا بیماری دارید که شما را مجبور می کند قهوه خود را محدود کنید اگر در فنجان روزانه خود تجدید نظر می کنید. (یا دو). یافتن جایگزینی برای قهوه می تواند به سهولت انتقال کمک کند.

برای کشف چندین جایگزین سالم قهوه به ادامه مطلب بروید. جایگزینی که هنوز به شما انرژی ، طعم یا مراسم مورد نظر شما را می دهد.

مزایا و معایب قهوه

فواید قهوه

یکی از مزایای نوشیدن قهوه این است که انرژی فوری را تأمین می کند. به لطف محرکی به نام کافئین.

از مرور مطالعه کافئین می تواند به شما در تفکر واضح تر کمک کند. و باعث افزایش خلق و خو و هوشیاری از 37.5 تا 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز می شود. یک فنجان قهوه سیاه دم کرده حدود 96 میلی گرم کافئین را در هر تخمین از وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تأمین می کند.

قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین ها (رنگدانه های قهوه ای) و فنیل آلانین ها است. بر اساس یک بررسی تحقیقی آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان اشاره می کنند که رادیکال های آزاد عامل اصلی پیری زودرس و بیماری ها هستند. از جمله سرطان و بیماری های قلبی بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را از استرس جمع کند. استفاده از برخی داروها ، دود تنباکو و آلودگی هوا

اما برای قهوه خوب که می توان انجام داد نوشیدن بیش از حد نوشیدنی یک معایب منفی نیز دارد.

عوارض جانبی قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه مستقر در شهر نیویورک ، می گوید کافئین می تواند اضطراب را بدتر کند. باعث تکان خوردن شود و کیفیت و کمیت خواب را کاهش می دهد بسیاری از مردم همچنین دریافتند که قهوه خود باعث مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده ، حالت تهوع و رفلاکس اسید می شود. قهوه می تواند برای برخی از افراد باعث نفخ شود.

فواید ترک قهوه

زنی که قهوه سرد می نوشد

زیرا کافئین یک محرک است بنابراین می توانید به قهوه اعتماد کنید. اگر برای افزایش سطح انرژی روزانه خود به قهوه اعتماد دارید وقتی نتوانید آن را برطرف کنید ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای را تجربه کنید. از این به عنوان سیگنالی استفاده کنید که ممکن است زمان قطع روابط فرا رسیده باشد. (یا حداقل دوباره به وابستگی خود فکر کنید.) «اگر بعد از خوردن فنجان دوم ، سردرد بعد از ظهر آسیب زا باشید. سیمون می گوید ، ممکن است انگیزه ای برای کاهش مصرف کافئین باشد.

مراقب سایر عوارض جانبی باشید. از این قهوه ها:

  • خواب آشفته
  • تکان دادن
  • اغلب به دستشویی بروید
  • ضربان قلب سریع
  • لرزش ماهیچه ها
  • مشکل GI
  • تحریک پذیر

اگر نگران این عوارض جانبی هستید در عادات قهوه خود تجدید نظر کنید.

اگر باردار هستید ممکن است بخواهید قهوه را رها کنید یا جایگزین قهوه پیدا کنید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می شود که زنان باردار میزان مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند.

نحوه ترک کافئین یا ترک قهوه

اگر آمادگی نوشیدن قهوه را دارید با شمارش مصرف روزانه قهوه خود شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی باید کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر معمولاً اول صبح یک فنجان بزرگ قهوه می نوشید. سعی کنید به یک لیوان کوچکتر بروید. یا نوشیدنی بعدی خود را برای قهوه عصرانه خود در کافی شاپ سفارش دهید. اگر معمولاً دم کرده سرد می نوشید که بیشتر از قهوه قطره ای کافئین دارد سعی کنید برای شروع یخ بیشتری سفارش دهید. کلینیک مایو توصیه می کند که مقدار آن را به تدریج کاهش دهید تا بدن شما بتواند بدون کاهش زیاد اثرات ترک ، به کاهش سطح کافئین عادت کند.

با این حال ، عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری ممکن است. بنابراین ، آماده پاسخگویی باشید. [the side effects] سارا شلیچتر ، MPH ، RDN ، Bucket List Tummy و صاحب Nutrition For Running می گوید: با هیدراته ماندن و هدف گرفتن انرژی های طبیعی مانند ورزش و قرار گرفتن در معرض نور خورشید.

مخلوط های جایگزین قهوه وارد شدن به برنامه روزانه خود یکی دیگر از راه های عالی برای ترک عادت است.

7 جایگزین سالم برای قهوه

1. چای ماتچا

ماتچا لاته

اگر صبح میل به نوشیدنی گرم دارید ، سعی کنید ماچا بنوشید. سیمون می گوید این یک چای سبز پودری است که سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. یا شیر یا جایگزین شیر را برای ایجاد یک لاته سبز پر جنب و جوش اضافه کنید.

به علاوه ، وزوزهایی که از matcha دریافت می کنید ، شما را بیدار نگه می دارد بدون آنکه عصبانی باشید که معمولاً با قهوه تجربه می کنید. “Matcha حاوی یک آمینو اسید به نام L-theanine است. سیمون توضیح می دهد که این به شما انرژی آرام بخش و بدون دست انداز می دهد. (این یکی از دلایلی است که شما L-theanine را در HUM’s Calm Sweet Calm پیدا می کنید.)

به خاطر داشته باشید که ماچا حاوی کافئین است ، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر از چیزی است که در قهوه پیدا می کنید. او افزود

2. آب میوه های تازه و اسموتی

مخلوط کردن میوه ها و سبزیجات تازه به آب میوه یا اسموتی یک راه عالی برای دریافت مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی در یک وعده غذایی است. کلم پیچ و اسفناج ربکا والدز ، متخصص تغذیه ، MS ، RDN می گوید: “سرشار از ویتامین هایی است که به بدن شما کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند که در اصطلاح به آن انرژی گفته می شود.” میوه می گوید حاوی گلوکز است که سوخت مورد نیاز مغز است.

اگر آب میوه گیری یا مخلوط کن دارید ترکیب های طعم دهنده مختلف را امتحان کنید تا چیزی را که دوست دارید پیدا کنید (ما عاشق یک اسموتی ویتامین C یا یک اسموتی آبرسان نارگیل هستیم.)

3. قهوه کاسنی

اگر نمی توانید از طعم قهوه لذت ببرید قهوه کاسنی برای شما مناسب است. “این نوشیدنی از ریشه کاسنی تهیه شده است. ظاهر ، طعم و بوی آن را شبیه قهوه کنید. اما کافئین و اسیدیته ای که دانه های قهوه در یک فنجان می گذارند را ندارد. ”سیمون می گوید.

ریشه کاسنی حاوی اینولین است. این یک پروبیوتیک است که ممکن است به ارتقاء سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. همچنین ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد: مطالعه ای در سال 2017 نشان داد که اینولین آبی به کنترل قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 پس از هشت هفته کمک می کند. با این حال ، سیمون می گوید ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شما می توانید قهوه کاسنی را در برخی از کافی شاپ ها پیدا کنید. یا می توانید یک بسته زمین بخرید و خودتان آن را در خانه تهیه کنید. قهوه کاسنی اغلب با 50/50 قهوه معمولی مخلوط می شود ، که راهی عالی برای نصف کردن مصرف کافئین است. اما اگر نمی خواهید قهوه معمولی بنوشید ، سراغ آن بروید. قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سیمون می گوید زنانی که باردار یا شیرده هستند باید از رنگ آبی به طور کامل خودداری کنند.

4. سرکه سیب

سرکه سیب روی یک قاشق

کورتنی دانجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه در Fit Healthy Momma ، می گوید: “این یکی کمی است. اما تحملم کن سرکه سیب (ACV) از تخمیر قند سیب تهیه می شود. که ترکیبی به نام استیک اسید ایجاد می کند. بر اساس یک بررسی 2014

اسید استیک به دلیل مزایای زیادی که در ارتباط با ACV وجود دارد ، شناخته شده است: “این ماده با کنترل سطح قند خون به شما انرژی بیشتری در طول روز می بخشد. انرژی خود را حفظ کنید و از خستگی جلوگیری می کند ، “D’Angelo می گوید.

ACV می تواند به دندان های شما آسیب جدی برساند. بنابراین مستقیم مشروب نخورید. در عوض ، مقدار کمی (حداکثر 1 تا 2 قاشق غذاخوری) را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید. توصیه های کلینیک کلیولند

5. چای مردانه

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که منشاء آن هند است. از ترکیب چای سیاه با گیاهان معطر و ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه شده است.

“در حالی که هنوز یک نوشیدنی کافئین دار است. سیمون می گوید: اما بسیاری از مارک های چای چای دارای میزان کافئین کمتری نسبت به قطره صبحگاهی شما هستند. که می تواند بیش از 75 میلی گرم باشد. ”این باعث می شود مردان بتوانند میزان مصرف روزانه کافئین خود را کاهش دهند. در حالی که هنوز از مزایای افزایش انرژی استفاده می کنید.

آب داغ و مقداری شیرین کننده (اختیاری) تهیه کنید یا شیر خامه ای چای لاته را امتحان کنید.

6. آب گرم مخلوط با لیمو

زن در حال تهیه لیموناد

“حتی اگر باعث نشود که صبح از کافئین انرژی بگیرید ، سیمون می گوید اما آب گرم با لیمو به یک نوشیدنی محبوب برای شروع روز تبدیل شده است.

کمی فشار لیمو باعث ایجاد آب گرم معمولی می شود. طعم تازه بدست آورید این به شما کمک می کند تا بعد از خواب شبانه دوباره آب بدن خود را تامین کنید. سیمون خاطرنشان می کند: لیموها همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C هستند.

قطعاً می توانید آن را سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او توضیح می دهد: “این یک جایگزین عالی و آرامش بخش برای قهوه صبح بود.”

7. کامبوچا

ماری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: کامبوچا یک نوشیدنی محبوب تخمیری است که تخمیر می شود ، “نوشیدنی ترد ، مرکباتی و میوه ای بیشتر روزها در یک هفته به من انرژی می دهد. در یک هفته

کامبوچا حاوی ویتامین B است که برای کمک به بدن در آزادسازی انرژی مهم است. همچنین منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها است. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Wellness Verge می گوید: (باکتری های تقویت کننده سلامتی که شما برای یک روده متعادل به آن احتیاج دارید). این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی لازم را برای شما فراهم کنند بدون این که دچار مشکلاتی شوید. کافئین

هنگام خرید Mitri kombucha ، توصیه می کنیم گونه هایی با کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده را انتخاب کنید یا سعی کنید خودتان آن را تهیه کنید.

8. مکمل ها

مکمل انرژی

اگر می خواهید انرژی را که معمولاً از کافئین موجود در قهوه دریافت می کنید افزایش دهید. شما همچنین می توانید برخی ویتامین ها و مکمل ها را برای افزایش انرژی خود امتحان کنید. Uber Energy HUM به طور خاص طراحی شده است تا از طریق حمایت از غدد فوق کلیوی شما به تامین انرژی طبیعی کمک کند. این شامل پنج عامل سازگار برای کمک به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم انرژی (در واقع ، حاوی دوز گیاهان موثر از نظر بالینی است) است. خستگی متوسط ​​جسمی و روحی ؛ و L-tyrosine ، یک آمینو اسید که ممکن است به کاهش حاد استرس و خستگی با کمک به سطوح انتقال دهنده های عصبی با استرس کاهش می یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *