با رژیم برنج لاغر شوید


اگر تصمیم به رژیم لاغری گرفته اید، اما نمی توانید از خوردن برنج دست بکشید، این مقاله را دنبال کنید. در اینجا راه هایی را آماده کرده ایم تا بتوانید برنج بخورید و رژیم غذایی خود را دنبال کنید.

برنج غذایی است که در دنیا به خصوص در بین آسیایی ها از جمله ما جایگاه ویژه و خاصی دارد و البته طرفداران زیادی هم دارد. در دنیا بسیاری از غذاها با برنج سرو و خورده می شوند، بنابراین حذف آن واقعا سخت است.

در اینجا باید در مورد برنجی که معمولاً مردم به خصوص ایرانی ها آن را نمی شناسند، توضیح دهیم که برنج سفید و قهوه ای است. باید بدانید که برنج سفید یکی از انواع برنج است، اما ناسالم ترین نوع برنج است و به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا، کالری و قدرت چاق کنندگی بالایی دارد. این ممکن است برای شما جالب باشد، اما برنج را می توان به روشی طبخ کرد که محتوای کالری آن را کاهش دهد.

با برنج قهوه ای آشنا شوید

حتما نام برنج قهوه ای را شنیده اید. اگر می خواهید زودتر به وزن دلخواه برسید، بهتر است از برنج قهوه ای استفاده کنید و برنج سفید را جایگزین آن کنید. همانطور که می دانید برنج قهوه ای حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است، بنابراین به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.

به همین دلیل، روند کاهش وزن تسریع می‌شود و سریع‌تر تناسب اندام می‌شوید. جالب است بدانید که حدود ۱۰۰ گرم برنج قهوه ای حاوی ۱۱۱ کالری است.

نکاتی برای پخت برنج مغذی

همانطور که گفتیم، پختن برنج به روشی متفاوت می تواند به کاهش کالری کمک کند. یکی از این راه ها عدم استفاده از روغن در پخت برنج است.

به برنجی که در حال پختن هستید کمی زیره اضافه کنید، زیره به کاهش وزن کمک می کند، فشار خون و سطح قند خون را کنترل می کند و طعم برنج را بهتر می کند.

اگر روغن نارگیل دارید از آن برای پخت برنج استفاده کنید زیرا این روغن باعث کاهش کالری غذا و افزایش مقاومت در برابر نشاسته در آن می شود.

منبع: ایسکا نیوز