بررسی خطرات مواد حاوی قند ، دکتر رضا اطمینانانی


میوه تلخ (مطالعه در مورد خطرات مواد شیرین)

همه افراد سالم باید 55 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه خود را از کربوهیدرات ها تامین کنند. کربوهیدراتها به چند نوع مونوهیدرات (مانند گلوکز و فروکتوز) ، دو نوع قند (مانند ساکارز یا قند) و بسیاری از قندها یا کربوهیدراتهای پیچیده (مانند نشاسته) تقسیم می شوند که ما آنها را قندهای واقعی می نامیم. سپس یک یا دو قند ، مانند گلوکز یا فروکتوز است. که به عنوان افزودنی در صنایع غذایی استفاده می شود “در این بخش از وب سایت متخصص تغذیه اصفهان دکتر رضا اطمینانانی ، ما قصد داریم خطرات قند را بررسی کنیم.

زیرا بسیاری از غذاها حاوی قند هستند. خوردن غذاهای فاقد این مواد کار آسانی نیست. با این حال ، ما می توانیم اشکال غیرمعمول و مضر قند موجود در غذاهای فرآوری شده ، نوشیدنی ها ، آب میوه های صنعتی ، دسرها و سایر غذاهای شیرین را در رژیم غذایی روزانه خود محدود یا حذف کنیم. ما این کار را برای مزایای سلامتی انجام داده ایم در حالی که بسیاری از مردم فقط فکر می کنند این محدود است. در صورت ابتلا به دیابت یا سایر بیماری های جدی ، قند را در رژیم غذایی خود حذف کنید.

خطرات قند:

1) چاقی

چاقی یکی از ساده ترین و مشخص ترین عوارض قند است که برای همه شناخته شده است. برخلاف قندهای ترکیبی ، مونو و قندها به سرعت و در مواقعی که به این انرژی نیاز نداریم ، انرژی بدن ما را تامین می کنند. بدن اضافی را برای استفاده بعدی به چربی تبدیل می کند. بنابراین ، مصرف زیاد این مواد ممکن است یکی از دلایل افزایش وزن باشد.

2) تغییرات چربی خون

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف قند باعث افزایش قابل توجه تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) می شود. و کلسترول خوب (HDL) کاهش می یابد.

3) فشار خون

در حالی که ما نمک را یکی از عوامل کلیدی در افزایش فشار خون می دانیم. مطالعات نشان داده است که مصرف قند نیز با فشار خون بالا ارتباط دارد.

4) سرطان

سلول های سرطانی شکر می خورند. علاوه بر این ، این مواد هورمون هایی ترشح می کنند که در رشد سلول های سرطانی موثر هستند. مطالعات نشان داده است که قند با ایجاد سرطان هایی مانند سرطان سینه ، تخمدان ، پروستات ، رکتوم ، لوزالمعده ، ریه و مثانه ارتباط دارد. و سرطان معده

5) تولید رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد اتم ها یا مولکول هایی هستند که لایه الکترون نهایی آنها ناقص است. و به دلیل بی ثباتی و تمایل به به دست آوردن الکترون این بیماری با طیف وسیعی از بیماری ها از جمله سرطان ، بیماری های قلبی عروقی ، آب مروارید ، آرتریت و همچنین افزایش سن و پیری زودرس ارتباط دارد.تحقیقات نشان می دهد که مصرف قند باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد در بدن می شود.

6) تغییرات در دستگاه گوارش

شکر مشکلات زیادی در سیستم گوارش ایجاد می کند ، از جمله سوء هاضمه ، اختلال در جذب. ادم و زخم

7) حفره ها

همه ارتباط بین پوسیدگی دندان و مصرف قند را مشاهده کردند.

8) پوکی استخوان

برخی تحقیقات ارتباط بین مصرف قند و پوکی استخوان را نشان می دهند. دلیل آن این است که قند باعث ایجاد حالت اسیدی در بدن می شود. و کلسیم ، که ذخیره مهمی در استخوان ها است. برای از بین بردن این حالت اسیدی و ایجاد هموستاز در بدن ، از استخوان خارج می شود. این اقدام به تدریج انجام می شود باعث توخالی شدن استخوان می شود

بررسی خطرات مواد حاوی قند اصفهان ، متخصص تغذیه

9) موارد دیگر

مصرف شکر با عوامل دیگری مانند آلزایمر ، کمبود مس ، کاهش جذب کلسیم و منیزیم ، سنگ کیسه صفرا ، آب مروارید ، بزرگ شدن کبد و کبد چرب همراه است. کلیه ها و بزرگ شدن سنگ کلیه کاهش توانایی یادگیری در کودکان افسردگی با عدم تعادل هورمونی (به عنوان مثال ، افزایش سطح استروژن در مردان و کاهش هورمون رشد) همراه است.

پیشنهاد:

همانطور که قبلا ذکر شد حذف قند از رژیم غذایی آسان نیست. که کمتر برای بدن مضر است این بدان معناست که سعی کنید از مخلوط شکر استفاده کنید. (کربوهیدراتهای مرکب) ، که ما آنها را می نامیم این “قندهای خوب” در میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات یافت می شود. و غلات کامل غلات کامل (به ویژه غلات کامل) ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین و فیبر را برای بدن تأمین می کنند. و چون دیرتر هضم و جذب می شود قند خون به شدت کاهش یافت. افزایش نمی یابد و انرژی مورد نیاز بدن را برای مدت زمان بیشتری می دهد.

در مورد میوه ، میوه باید به طور کامل به جای آب میوه استفاده شود. (حتی به طور طبیعی) زیرا کل میوه دارای فیبر و آنتی اکسیدان های بیشتری است. (ماده ای که بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند) و بسیار مفیدتر است. برای بدن ، علاوه بر این ، برخی از غذاها مانند نان سفید ، اگرچه شیرین نیستند. اما به دلیل فیبر کم و نرخ جذب بالا باعث افزایش سریع قند خون می شود


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان ، متخصص تغذیه


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه رویکردهای اساسی تغذیه و مصرف و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب توصیه شده:

رابطه تغذیه و خلق و خو

مضرات رژیم های بدون کربوهیدرات

چربی مناسب برای سلامتی

محصولات اصلاح شده ژنتیکی و تغذیه



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *