برنامه رژیم گیاهخواری برای کاهش وزن

دلایل زیادی وجود دارد که کسی سبک زندگی گیاهخواری را انتخاب می کند. ممکن است شما نگران رفتار با حیوانات باشید. شاید شما سعی می کنید با حذف گوشت قرمز سالم تر باشید. شاید متوجه نباشید که رژیم گیاهخواری می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند. اگر تصمیم به شروع یک رژیم گیاهخواری برای کاهش وزن دارید، باید مطمئن شوید که انتخاب های سالمی دارید. با قطع کردن گوشت می توانید تغییرات چشمگیری در دور کمر خود مشاهده کنید، اما می خواهید این کار را به روش صحیح انجام دهید. اگر به یک برنامه غذایی گیاهخواری تغییر دهید و تنها چیزی که می خورید موز است، به بدن خود سوخت کافی نمی دهید تا در طول روز حرکت کنید.

تغییر رژیم گیاهخواری برای کاهش وزن ایده خوبی است. فقط مطمئن شوید که به آنچه می خورید توجه کنید. به این ترتیب مطمئناً تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. این فقط در مورد حذف گوشت قرمز یا پروتئین حیوانی چرب نیست. این در مورد ایجاد تغییرات در سبک زندگی برای کمک به ظاهر و احساس شما است.

در اینجا به ۵ مورد از تغذیه اشاره می کنیم که هنگام حذف گوشت از رژیم غذایی خود باید از آنها آگاه باشید. گوشتخواران معمولی این ویتامین ها و مواد معدنی را از گوشت دریافت می کنند، بنابراین باید در جاهای دیگر مراقب این چیزها باشید.

۱. پروتئین – بدون شک شنیده اید که مردم به گیاهخواران می گویند “چگونه پروتئین کافی دریافت می کنید؟” در واقع مکان‌های زیادی برای دریافت پروتئین وجود دارد که از گوشت حیوانات نمی‌آیند. پروتئین به سوخت بدن ما کمک می کند و ماهیچه های ما را به درستی کار می کند. شما می توانید مقدار زیادی پروتئین از غذاهای دیگر مانند حبوبات، آجیل، غلات کامل و سویا یا توفو دریافت کنید.

۲. اهن – باز هم مردم تمایل دارند فکر کنند که گیاهخواران همگی کم خون هستند زیرا آهن کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. این چیزی است که شما نیز باید به آن توجه کنید، اما درست مانند پروتئین مکان‌های زیادی برای دریافت آهن وجود دارد. آهن به جریان خون و قوی نگه داشتن خون شما کمک می کند. شما می توانید آهن را از غلات کامل، سبزیجات با برگ تیره، لوبیا خشک و میوه های خشک دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که بدن شما برای جذب مناسب آهن به ویتامین C نیاز دارد، بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی از آن را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید.

۳. ویتامین B12 – حقیقت این است که اکثر مردم به اندازه کافی از این ویتامین حیاتی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. ویتامین B12 می تواند به تولید گلبول های قرمز خون کمک کند. این می تواند به طور چشمگیری بر انرژی و خلق و خوی تأثیر بگذارد. فقط چند مکان غیر مرتبط با حیوانات وجود دارد که می توانید ویتامین B12 را دریافت کنید. سبزیجات تیره و برگ دار یکی از آنهاست. شما همچنین می توانید این ویتامین را در تخم مرغ، پنیر و سایر منابع لبنی پیدا کنید. اگر مصرف لبنیات را کاهش می دهید، ممکن است بخواهید مکمل مصرف کنید.

۴. کلسیم – این ماده معدنی استخوان ها و همچنین دندان ها را قوی نگه می دارد. همه می‌دانند که می‌توانید کلسیم را از لبنیات دریافت کنید، اما اغلب گیاه‌خواران سعی می‌کنند لبنیات و سایر محصولات حیوانی را کاهش دهند. سبزیجات سبز تیره مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و اسفناج همگی دارای مقادیر بالایی کلسیم هستند.

۵. فلز روی – این ماده معدنی کمتر شناخته شده ای است که مردم معمولاً از خوردن فرآورده های گوشتی دریافت می کنند. روی به بدن شما کمک می کند تا آنزیم هایی ایجاد کند که به پردازش پروتئین در سیستم کمک می کند. در رژیم گیاهخواری می توانید روی را از جوانه گندم، آجیل، سویا و غلات کامل دریافت کنید.

اگر می‌توانید سطح همه این ویتامین‌ها و مواد معدنی را تماشا کنید، باید به خوبی در مسیر یک سبک زندگی سالم باشید. گیاهخوار بودن به معنای توجه به غذاهایی است که می خورید و میزان مصرفی که برای سالم ماندن دارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع