به دلخواه خود غذا می خورید؟ 6 چیزی که باعث شد این اتفاق بیفتد


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است

خوردن بی فکر عبارت است از عدم تماس شما با غذا و بدن. لذت بردن از آنچه می خورید را برای شما دشوار می کند. و بدن خود را طوری تنظیم کنید که بداند چه موقع سیر و سیر هستید

همه ما قبلا این کار را کرده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا تمام بعدازظهرها چرانی کنیم.

ما افراد شلوغی هستیم بنابراین ما تمایل داریم هر بار که غذا می خوریم صددرصد نادیده بگیریم. اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند منجر به بسیاری از نتایج نامطلوب شود. از پرخوری گرفته تا احساس سیری بیش از حد سیستم گوارش را ناراحت می کند حتی پشیمانی و گناه بی دقتی خوردن هرگز ما را نجات نمی دهد.

در این مقاله ، ما برخی دلایل متداول را بررسی می کنیم که ممکن است باعث بی دقتی در خوردن غذا شود. تا بتوانید بر آن غلبه کنید

6 دلیل رایج در خوردن بی فکر

درک آنچه باعث می شود بیشتر بی خیال غذا بخورید می تواند به شما در تشخیص بهتر این که چه اتفاقی افتاده است کمک کند. و اقدامات لازم را برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهید.

1. برای آرامش خاطر غذا بخورید

طعم خوب غذا غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ متأسفانه ، این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذای خوشمزه و لذت بخش و از این رو بنابراین باید لذت ببرید! اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به دنبال غذای راحت باشیم. یا به عنوان یک مکانیسم مقابله ای برای کمک به مقابله با مناطق دیگر. از زندگی که سرگرم کننده نیست

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد آنها تمایل دارند به دنبال غذا برای رهایی از احساسات قدیمی و جایگزینی آنها با شادی باشند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما بعد از کار بسیار استرس دارید. شاید وقتی نمی توانید به خانه برسید عصبی باشید. بنابراین با دانستن طعم خوب کیک شکلاتی مورد علاقه خود به سراغ آن بروید. و به شما کمک می کند استرس ایجاد شده را فراموش کنید.

باعث بی دقتی غذا خوردن می شود

شما کیک نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک بخورید. هر ذره بچشید و از آن لذت ببرید! اما شما به دنبال یک کیک راحت برای فرار هستید. این می تواند به دلیل تقریبا هر نوع افزایش خلق و خو رخ دهد. از ناراحتی گرفته تا عصبانیت یا سرخوردگی

2. نشانه های محیطی

آیا جاهایی وجود دارد که به آن هوس خاصی می کنید؟

یکی از چیزهایی که بیشتر می شنوم سینماهای سینمایی است. وقتی به سینما می رسید آیا یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید دسر مورد علاقه شما؟

در حال حاضر فقط تمایل به لذت بردن از مواد غذایی به هیچ وجه شرم آور نیست! غذا باید هم مقوی و هم لذت بخش باشد. این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما غفلت در اینجا مطرح می شود که ما علیرغم فقدان گرسنگی به مواد غذایی نیاز داریم. اگر به دلیل عوامل محیطی سیر شده ایم و فقط غذا می خوریم. ما نمی توانیم به علائم گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا میزان و زمان غذا خوردن را مشخص کند. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم

این اغلب منجر به پرخوری می شود ، که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه که تصور می کردیم ، احساس سیری ، نفخ و احتمالاً کمی ناراحتی داشته باشیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج سیگنال های محیطی را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. اغلب غذاهایی برای چرا مانند کاسه سیب زمینی سرخ کرده یا کباب گوشت وجود دارد. انجام این کار ممکن است شما را وادار به خوردن برخی غذاها کند که به طور معمول نمی گویید برای شما رضایت بخش تر خواهد بود. همچنین ممکن است باعث وسواس شما شود زیرا هر بار که راه می روید وسایل خود را به دست می گیرید ، یا اینکه تمام شب روبروی شما نشسته است.

3. حواس پرتی

حواس پرتی یکی دیگر از دلایل خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن ، حواس پرتی بزرگی از تجربه غذایی شما است.

وقتی حواس شما از خوردن غذا پرت می شود رضایت از آنچه می خورید سخت تر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا اهمیت نمی دهید.

فکرش را بکنید آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ سیب زمینی سرخ کرده تماشا می کنید؟ قبل از اینکه بدانید اگر پشت میز بنشینید و به آنچه می خورید توجه کنید ، بیش از حد می توانید غذا بخورید.

اکنون ، مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار اشکالی ندارد! گاهی اوقات تنها چیزی که ما نیاز داریم یک شب خوب Netflix است و هنگام تماشای چیپس می خوریم. اما اگر این بخشی از برنامه روزانه شما است؟ شما می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. بی دقتی غذا خوردن نتیجه فشار همسالان است.

هر کس یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود دارد. “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، عالی است!” ، “می دانم که شما گفته اید که به چیزی احتیاج ندارید. اما لطفاً با من غذا بخور! »

برای چه کسی آشنا است؟

وقتی گرسنه غذا نیستیم یا غذا را دوست ندارم اما ما آن را خوردیم بی خیال غذا می خوریم.

دوباره بیا غذا بخور تا راحت غذا بخوری. ما فکر نمی کردیم غذا چقدر خوشمزه است. چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد اما ما غذا خوردیم زیرا کسی به جای آن به ما گفت.

5. کسالت

حالا این یکی بسیار شبیه خوردن راحت است. اما این بیشتر از هر چیز دیگر یک عادت است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت لزوم وظایف را خودکار کنیم. تا بتوانیم کارهای روزانه خود را به راحتی انجام دهیم این بخش خوبی از عادت است! اما کاری که آنها انجام می دهند گاهی باعث می شود وقتی در نزدیکی غذا هستیم به طور تصادفی یا ناخودآگاه این کار را انجام دهیم.

برای مثال ، فرض کنیم وقتی بزرگ شدی وقتی کارهای خانه را تمام کردید ، همیشه مستقیماً به آشپزخانه خواهید رفت. و بازی نکنید یا کار خاصی انجام ندهید. شما عادت دارید که در انبار خانه خود بچرخید و آنچه را در آنجا وجود دارد بردارید.

حالا هر وقت احساس خستگی کردید مغز شما ممکن است ناگهان به غذا تبدیل شود. عادات بوجود می آیند

باز هم ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم آگاهانه به اقلام غذایی دست بزنیم. ما برای ارضای نیازهای مختلف غذا می خوریم که متأسفانه واقعاً برآورده نمی شوند.

6. برنامه غذا خوردن باعث خوردن بی فکر می شود.

مشتریان اغلب با میزهای ناهار خوری خود به من مراجعه می کنند. باید گیر.

آنها هر روز در ساعات خاصی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا ممکن است بپرسید؟ زیرا آنها فکر می کنند که باید

آنچه اتفاق می افتد این است که ما عمداً دوباره گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای اینکه به بدن خود گوش دهید و بر اساس آن پاسخ دهید ، ما بدن خود را مجبور به خوردن می کنیم در حالی که معتقدیم باید بخوریم. وقتی ما احساس غذا را در ما ایجاد نکردیم ، بررسی نکردیم. برگشتیم که دوباره بی خیال غذا شویم.

چگونه بی خیالی غذا خوردن را متوقف کنیم

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث خوردن بی فکر می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

اول از همه ، ما می خواهیم از عوامل انگیزشی خود آگاه باشیم. آیا همیشه بدنبال غذای راحت هستید؟ تسلیم فشار اطرافیان خود شوید؟ برنامه غذایی را رعایت کنید؟ یا شاید تحت تأثیر خستگی یا محیط شما قرار گرفته باشد؟

حالا که می دانید چه چیزی باعث می شود بی خیال غذا بخورید. شما می توانید سخت کار کنید تا این عادت ها را ترک کنید و عادت های جدید و مثبت تری ایجاد کنید. در راهنمای رایگان ما ما قصد داریم برخی از ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثر را که می توانید در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید ، با شما به اشتراک بگذاریم تا امروز تجربه متعادل تری در انتخاب غذای خود تجربه کنید. شامل گام هایی برای حفظ عادات غذایی متعادل در طول زندگی

تمرین تغذیه آگاهانه

همچنین می توانید تمرین تغذیه آگاهانه را بیاموزید. این چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. دور شدن از خوردن بی فکر و ورود به دنیای تغذیه آگاهانه می تواند به شما در کنترل اهداف زندگی و سلامتی شما کمک کند.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را تقویت کنید ، اما هنوز مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چه خواهد بود. با یک متخصص تغذیه ما در تماس رایگان برای کشف ثبت نام کنید! شما می توانید در مورد نقاط درد ، اهداف و انگیزه های خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *