بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHealth


مهم است بدانیم که پوست به طور طبیعی “کامل” نیست. منظور پوست این است که دارای بافت هایی مانند منافذ ، چین و چروک ، خال ، کک و مک و لک باشد. آکنه شما را کمتر زیبا نمی کند. در واقع ، آکنه یک بیماری پوستی بسیار شایع است. همچنین می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی دقیق تر به آن بیندازیم و بدانیم که اگر از آکنه رنج می برید ، چگونه می تواند به سلامت سفر شما کمک کند.

آکنه چیست؟

آکنه یک وضعیت فولیکول مو ، ساقه مو و غدد چربی است که باعث ضایعات غیر التهابی و التهابی می شود. و میزان اسکار متفاوت است تغییر الگوی کراتینه شدن در فولیکول های مو می تواند منجر به انسداد تولید سبوم شود. (ماده ای که باعث می شود پوست ما چربی تولید کند) یک وضعیت بسیار شایع در دوران نوجوانی است.

آکنه می تواند منجر به تصویر بد شود. اضطراب اعتماد به نفس پایین و بر کیفیت زندگی تأثیر منفی می گذارد

آکنه ناشی از چیست؟

آکنه می تواند توسط عوامل متعددی مانند ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، شیوه های بهداشتی ایجاد شود. و تعریق زیاد مدیریت رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به شما در حفظ سلامت پوست کمک کند.

نکات رژیم غذایی برای افراد مبتلا به آکنه

  • شاخص قند خون را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که میزان قند خون و شاخص کلی گلیسمیک غذا ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می توانند باعث افزایش سطح انسولین از حد طبیعی شوند. این باعث افزایش تولید آندروژن ها و موادی می شود که باعث می شود پوست ما چرب به نظر برسد. که در ایجاد آکنه نقش دارد

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 که توسط غذا تولید می شود یکی از عواملی است که باعث ایجاد التهاب می شود. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند از تولید واکنش التهابی جلوگیری کند ، که می تواند در درمان آکنه موثر باشد. بالاترین منابع امگا 3 شامل ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و دانه کتان است.

چگونه می توانید این غذاها را با هم ترکیب کنید:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو با روغن زیتون

– تخم مرغ و آووکادو روی نان سبوس دار

– دانه چیا/کدو تنبل/کتان روی فرنی/اسموتی/ماست بپاشید

  • آنتی اکسیدان ها را وارد کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است با ایجاد آکنه مرتبط باشد. و آنتی اکسیدان ها ممکن است در مدیریت و درمان آکنه مفید باشند. از رنگهای مختلف در وعده غذایی خود لذت ببرید. هرچه رنگ آن بیشتر باشد ، حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است.

نکات سبک زندگی برای آکنه

مطمئن شوید که پوست خود را با پاک کننده ها و مرطوب کننده های طبیعی شستشو می دهید. (فاقد عطر ، الکل و پارابن)

  • بهداشت خوب پوست را رعایت کنید

برای کاهش انتشار باکتری ها به حوله های جداگانه برای صورت و بدن خود نیاز دارید. و حداقل هفته ای یکبار حوله و روبالشی خود را بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما تأثیر بگذارد. از جمله روده و پوست بنابراین ، تمرین تکنیک های مدیریت استرس روزانه مفید است. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری. ورزش گذراندن وقت با عزیزان یا در طبیعت همه راههای فوق العاده ای برای از بین بردن استرس در زندگی شما هستند.

تحت هدایت یک متخصص بهداشت ممکن است متوجه شوید که برخی گیاهان و مواد مغذی می توانند به شما کمک کنند.

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران زن بالغ. Int J Womens Dermatol. 2017 ؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده در 2017 دسامبر 23.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از پوست در عمق. استاد مد جیبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A، Szmurło A، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان آکنه های درمان نشده و درمان نشده. Postepy Dermatol Alergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، رژیم غذایی Chalita AR و آکنه. J Am Acad Dermatol. 2010 ژوئیه ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *