توصیه جس برای داشتن روحیه متعادل.


این یک آمار تکان دهنده و غم انگیز است که بدانیم افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و تخمین زده می شود که بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود تعداد واقعی بیشتر باشد زیرا بسیاری از موارد تشخیص داده نشده باقی می مانند. در میان همه گیری جهانی افزایش ناهنجاری ها مانند اضطراب ، استرس و خلق و خوی پایین ، که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و می توانند منجر به افسردگی شوند. این امر به طور فزاینده ای در سراسر جهان آشکار می شود. خط زندگی اخیراً به بالاترین حد خود در 58 سال گذشته رسید ، با 50 درصد افزایش تماس ها ، نشان می دهد که در حال حاضر در چه وضعیتی از سلامت روانی قرار داریم.

من در مورد مسائل روانی خود صحبت کردم. و این چیزی است که من واقعاً دوست دارم بگویم. تا از یکدیگر حمایت کنند و انگ را در این زمینه از بین ببرید. در طول دوره درمان من یک چک لیست تمرین و ابزارهایی تهیه کرده ام که به من در مواقع سخت کمک می کند و احساساتم را متعادل می کند. امیدوارم اینها نیز به شما کمک کنند.

مدیریت سطح استرس من

این کلید یک روحیه سالم و متعادل است. 8-9 ساعت خواب (الزامی) ، 10 دقیقه ورزش تنفسی و پیاده روی روزانه در طبیعت استرس را کاهش داده و روحیه شما را بهبود می بخشد.

همه آن ماکروهای مهم را بخورید.

خلق و خوی پایین می تواند با کاهش قند خون ارتباط داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که ما در هر وعده غذایی کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین ، فیبر و سبزیجات با ترشح آهسته می خوریم تا به تعادل قند خون شما کمک کند. این می تواند به تثبیت خلق و خوی شما کمک کند. در این یادداشت ، مراقب مصرف قند/کربوهیدرات تصفیه شده خود باشید. زیرا می تواند قند خون را کاهش دهد که بر روحیه تأثیر می گذارد.

چربی ها و پروتئین های سالم

این مواد مغذی می توانند از تولید کننده های عصبی سالم مانند سروتونین حمایت کنند.

به الکل توجه کنید

جامعه من می داند که من فردی متعادل هستم. این بدان معناست که من دوست دارم الکل را آگاهانه و در حد اعتدال بنوشم. شراب فرانسوی و کوکتل جین مال من است. اما باید توجه داشته باشیم که الکل می تواند اثرات افسردگی داشته باشد ، که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از مصرف تأثیر بگذارد. این مهم است که چگونه به الکل واکنش نشان می دهید و عادات خود را بر این اساس تنظیم کنید. برای من ، چند نوشیدنی می نوشم ، اما هر چیز دیگری می تواند روحیه من را بدتر کند.

شنا در اقیانوس

هر بار روحیه را بالا می برد! گزینه دیگر پیاده روی در هوای تازه است که باعث بهبود روحیه نیز می شود.

دامنه رسانه های اجتماعی

این واقعاً مهم است. من معتقدم که داده ها و مقایسه های زیاد در رسانه های اجتماعی واقعاً می تواند بر تولید انتقال دهنده های عصبی در مغز و احساسات ما تأثیر بگذارد. ما باید در دنیایی که در آن به دنبال صلح و آرامش هستیم ، مرزهایی را تعیین کنیم. قوانین شخصی من این است من تا ساعت 20:30 تمام رسانه های اجتماعی را تعطیل می کنم. همچنین برنامه اینستاگرام خود را حذف کردم. زندگی من را تغییر داد.

وقت گذرانی با همسر و عزیزان

این همیشه باعث می شود احساس بهتری داشته باشم.

به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به پشتیبانی وجود دارد.

لطفا توجه داشته باشید که شما هرگز تنها نیستید و پشتیبانی همیشه در کنار شما خواهد بود. اگر افکار خطرناکی را تجربه می کنید توصیه می کنیم با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید. و در اسرع وقت با پزشک خود ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) کمک حرفه ای بگیرید. ارسال عشق و مراقبت برای شما

منابع:

صدیقی MJ ، صالح MSM ، بشارالدین SNBB و دیگران. زرد (نارنجی sativus L.): این یک داروی ضد افسردگی است. J Pharm Bioallied Sciبه 2018 ؛ 10 (4): 173-180.

Jackson PA، Forster J، Khan J، Pouchieu C، Dubreuil S، Gaudout D، Moras B، Pourtau L، Joffre F، Vaysse C، Bertrand K، Abrous H، Vauzour D، Brossaud J، Corcuff JB، Capuron L، Kennedy DO اثرات مکمل عصاره زعفران بر خلق و خو تندرستی و پاسخ به استرس روانی اجتماعی در بزرگسالان سالم: یک گروه موازی تصادفی در هر دو طرف پنهان شده است آزمایشات بالینی. Front Nutr. 2021 1 فوریه ؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر اختلالات روانی. Geneva: A Global Health Assessment (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی خفیف: مشخصات خطر ، ناتوانی شغلی ، مراقبت های بهداشتی و خطر ابتلا به افسردگی اساسی. J Effect Disord. 2004 آوریل J. ؛ 79 (1-3): 71-9 به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *