درمان طبیعی وزوز گوش – چگونه با مصرف غذاهای سالم صدای زنگ گوش را کاهش دهیم

یکی از رایج ترین عوامل محرک زنگ گوش یا وزوز گوش، کمبود ویتامین و مواد معدنی است. تا زمانی که این وضعیت کمبود باقی بماند، مهم نیست که چگونه برای درمان مشکل گوش خود تلاش کنید، موفق نخواهید شد. بهترین راه برای مبارزه با وزوز ناشی از کمبود ویتامین و مواد معدنی، مصرف کافی مکمل های ویتامین و مواد معدنی ضروری است. در حالی که برخی از مکمل ها ممکن است موثر باشند، گنجاندن غذاهای سالم در وعده های غذایی شما می تواند به تقویت استقامت و همچنین به کاهش علائم شنوایی کمک کند. در زیر برخی از ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده برای درمان وزوز گوش آورده شده است.

۱. روی

کمبود روی یکی از دلایل اصلی زنگ زدن گوش است. ممکن است ارتباط نزدیکی با این واقعیت وجود داشته باشد که غلظت بالای روی بیشتر در گوش داخلی یافت می شود. یک مطالعه نشان داد که یک سوم افراد مبتلا به وزوز پس از مصرف مکمل روی از وزوز گوش خلاص می شوند. روی همچنین در غذاهایی مانند غلات صبحانه، اسفناج، مارچوبه، آجیل برزیلی، آلو خشک و کلد یافت می شود. مرغ، گوشت گاو، خوک و شاه خرچنگ نیز منابع خوبی از روی هستند. محصولات سویا حاوی اسید فیتیک هستند که با جذب روی تداخل می کند، بنابراین باید از بیشتر غذاهای حاوی سویا به جز محصولات تخمیر شده سویا مانند تمپه، ناتو و میسو اجتناب کنید.

۲. کمپلکس ویتامین B

کلپ، جلبک دریایی و سایر سبزیجات دریایی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین B کمپلکس هستند که به کاهش بروز و شدت وزوز گوش کمک می کند. هر نوع ویتامین B عملکرد متفاوتی دارد که به غلبه بر زنگ گوش کمک می کند. ویتامین های B1 و B9 سیستم عصبی از جمله اعصاب شنوایی را تثبیت می کنند. ویتامین B3 گردش خون را افزایش می دهد و جریان خون غیر طبیعی و تلاطم را در گوش داخلی کاهش می دهد. ویتامین B6 حالت تهوع و افسردگی را درمان می کند. و ویتامین B12 کافی به جلوگیری از وزوز گوش کمک می کند. علاوه بر سبزیجات دریایی، سالمون، قزل آلا، صدف و جگر بهترین منابع ویتامین B12 هستند.

۳. کوآنزیم Q10

این ترکیب ویتامین مانند در چربی یا روغن محلول است. کوآنزیم Q10 یا همچنین به عنوان CoQ10 شناخته می شود، یک آنتی اکسیدان قوی است که برای درمان دیستروفی عضلانی، سردردهای میگرنی، فشار خون بالا و بیماری های عصبی استفاده می شود. در حالی که به راحتی می توان CoQ10 را در قالب مکمل ها به دست آورد، می توانید مقادیر زیادی از آن را در غذاهایی مانند روغن سویا، روغن زیتون، روغن کلزا، ساردین، آووکادو، گوشت خوک و گاو نیز پیدا کنید.

۴. رسوراترول

رسوراترول یکی دیگر از آنتی اکسیدان های موجود در شراب قرمز، انواع توت ها (به عنوان مثال، زغال اخته، توت و تمشک) و بادام زمینی است. این آنتی اکسیدان از پیری زودرس و آسیب سلولی جلوگیری می کند، خاصیتی که باعث می شود برخی افراد این ماده را «چشمه جوانی» نامیده اند. رسوراترول همچنین برای درمان از دست دادن حافظه و همچنین محافظت از گوش داخلی در برابر کم شنوایی مفید است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع