دکتر انوشه رژیم غذایی مناسب برای افراد شاغل

دکتر انوشه رژیم غذایی مناسب برای افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل به رژیم غذایی خود در محل کار توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، نصف غذا حذف می شود یا غذا در زمان غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکار یا بدون ناهار خورده می شود. میان وعده های عصرانه می توانند افراد را در شب یا شب پرخوری کنند. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذا می تواند منجر به چاقی و سایر عوارض شود.

تحقیقات نشان داده است که کارگران وقت کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن آن ندارند. هر کس باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسبی داشته باشد و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. به طور طبیعی ، کسانی که کنار هم می نشینند و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا انرژی قند مصرف می کنند ، باید مصرف انرژی روزانه خود را کاهش دهند. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک معده را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و یک شیوه زندگی بی تحرک جلوگیری می کند.

افرادی که ورزش می کنند و از نظر بدنی فعال هستند باید کالری بیشتری نسبت به آنها دریافت کنند و بهتر است این کالری ها را به صورت متعادل و از همه گروه های غذایی دریافت کنید تا از انرژی کافی ، مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی برخوردار باشند. برای تأمین بدن. مصرف محصولات لبنی و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

در کسانی که شیفت شب و شیفت شب کار می کنند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد قادر به حفظ یک وعده غذایی معمولی سه وعده ای نیستند ، باید وعده غذایی را به زمانهای C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظمی ایجاد کنند.

کارکنان به طور کلی باید از غذاهای پرچرب و قند خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و برای جلوگیری از سوء هاضمه و جلوگیری از مسمومیت به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه زمان صرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *