رابطه مثبت با غذا چگونه است؟


آیا دوست دارید رابطه مثبت تری با غذا برقرار کنید؟ انجام این کار برای مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و عاطفی شما ضروری است.

در چند سال گذشته به تغذیه با خوش بینی سیاه و سفید نگاه می شود. بیشتر آنها فقط به سلامت جسمی مربوط می شوند.

به ما آموزش داده شده است که در نظر بگیریم کدام رژیم غذایی را انتخاب می کنیم برای سلامت جسمی ما مفید است. و چه انتخابهایی می کنیم که بر سلامت جسمانی ما تأثیر منفی می گذارد و باید تغییر دهیم یا تنظیم کنیم؟

تا حدی ، اینها هنوز ملاحظاتی است که ما در مورد تغذیه به آن نیاز داریم و باید داشته باشیم. البته ، ما می خواهیم بدن خود را تغذیه کنیم تا یک زندگی کامل ، کامل و لذت بخش را ارتقا دهیم.

اما همانطور که همیشه در Nutrition Stripped می گوییم ، غذا چیزی فراتر از تغذیه بدن است. زمان به ما نشان داده است که انتخاب هایی که در مورد غذا می کنیم بیشتر از سلامت جسمی ما تأثیر می گذارد. همچنین بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد.

وقتی رابطه خوبی با غذا داریم تغذیه بدن دیگر به سلامت روان شما آسیب نمی رساند.

ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که رابطه مثبت با غذا چیست. بنابراین می توانید فرایندی را آغاز کنید که به شما کمک می کند با این ویژگی ها هماهنگ شوید.

رابطه مثبت با غذا چگونه است؟

  • رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما در انتخاب غذا و تغذیه خود اطمینان دارید.
  • شما خود را به گونه ای تغذیه می کنید که از سلامت جسمانی طولانی مدت شما پشتیبانی می کند.
  • شما هنگام صرف غذا هستید تا بتوانید غذای خود را به طور کامل تجربه کنید.
  • شما برای لذت محض از غذا لذت می برید.
  • شما از وضوح ذهنی برخوردار هستید تا انرژی خود را به جنبه های دیگر اختصاص دهید. در زندگی خود بدون قطع رژیم غذایی
  • وقتی گرسنه هستید غذا می خورید به سیگنال سیری گوش دهید و سیگنال های گرسنگی غیر فیزیکی خود را درک کنید.
  • شما با عادات غذایی خود احساس راحتی می کنید و با نحوه تغذیه خود هماهنگ هستید.

همه اینها عالی به نظر می رسد ، درست است؟ چه کسی نمی خواهد بتواند سلامت جسمی و روانی را به گونه ای در اولویت قرار دهد که به شما کمک کند به عنوان بهترین خود عمل کنید؟

حالا شما یک مثال دارید که رابطه مثبت با غذا چگونه می تواند باشد. بیایید در مورد ویژگی هایی که باید جمع آوری کنید صحبت کنیم.

1. شما خود را با رژیم غذایی متعادل تغذیه می کنید.

بنابراین به انتخاب های غذایی و تغذیه خود اطمینان داشته باشید. و به گونه ای غذا بخورید که احساس سیری و انرژی کنید. ما باید بدانیم چگونه یک رژیم غذایی مغذی و متعادل ایجاد کنیم.

اینجاست که سیستم Foundational Five وارد می شود. اگر با آن آشنا نیستید ، می توانید این راهنمای جامع رایگان را بارگیری کنید!

این یک روش ساده و مبتنی بر شواهد برای ایجاد رژیم غذایی بدون همه ملاحظات است. اضافه بار داده ما هر روز در مورد غذا و تغذیه می شنویم و می بینیم.

ایجاد غذاهای حاوی پروتئین کربوهیدرات ها و قندهای نشاسته ای کربوهیدرات ها ، چربی ها و طعم دهنده های غیر نشاسته ای ، بنابراین می توانید آنها را به راحتی بخورید. نیازی به حدس زدن یا پرسیدن دوبار نیست.

یک غذای متعادل باعث ایجاد رابطه مثبت و متعادل با غذا می شود.

2. می توانید دو رژیم غذایی را برای تغذیه متعادل کنید. و لذت بردن

به عنوان یک متخصص تغذیه و مربی بهداشت ثبت شده است من دریافتم که مشتریان بیشترین مشکلات را با این ایده دارند.

بیشتر رژیم ها و روندها به شما آموزش می دهند که باور کنید یکی یا دیگری است. شما برای تغذیه غذا می خورید یا برای لذت بردن غذا می خورید. در نتیجه ، مردم اغلب خود را در چرخه ای از شروع قرار می گیرند و با افکار درمانده یا هیچ چیز متوقف می شوند.

آنها یا “همه را می خورند” و فقط برای تغذیه غذا می خورند ، یا “همه را می خورند” و برای رضایت و لذت فوری غذا می خورند.

اگر قبلا رژیم گرفته اید یا سم زدایی را امتحان کرده اید. این ایده باید برای شما آشنا باشد.

رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما می توانید نقش های زیادی را که غذا در زندگی شما ایفا می کند ، ارج بگذارید. از جمله تغذیه مهمی که بدن دریافت می کند و شادی و خوشی که غذا به ارمغان می آورد.

شما می توانید به راحتی با در نظر گرفتن تغذیه و لذت غذا بخورید ، بدون هیچ گونه قوانین ، مجازات یا محدودیت های غذایی.

3. برچسب مواد غذایی را خوب یا بد قرار ندهید.

ما در مورد غذاهای سالم و ارزان قیمت زیاد می شنویم. در حالی که غذای لذیذ هم بد است و هم غلط. که در این مرحله به نظر واقعی می رسد.

وقتی در واقع این ایده بسیار دور از حقیقت است.

اخلاقی کردن غذاهایی از این دست باعث ایجاد عدم تعادل می شود. باعث ایجاد رابطه منفی با غذا می شود. از گناه خوش آمدید غرور ، استرس ، اضطراب و نیاز به ارتباط شما با غذا.

رابطه مثبت با غذا دیگر با آن احساس همراه نبود. این به شما کمک می کند بدانید که غذا فقط غذا است. آیا پرورش دهنده لذت بردن یا ترکیبی از هر دو و به شما کمک می کند تا تعادل مناسب را برای نیازها ، نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود در هر زمان پیدا کنید.

4. شما بر روی انتخاب غذای خود تمرکز می کنید تا تعادل مناسب را پیدا کنید.

آیا تا به حال رژیم غذایی داشته اید که مجبور باشید تمام غذای خود را اندازه گیری کنید؟ مقیاس بگذارید؟ آن را در ظرف پلاستیکی با کد رنگی و از قبل اندازه قرار دهید؟

یا شاید قبلا رژیم گرفته اید. اجازه در ساعات خاصی از روز غذا بخورید که بعد از شام نمی توانید دسر میل کنید زیرا از پنجره غذاخوری شما عبور می کند.

این نمونه ای از رابطه منفی با غذا است.

رابطه مثبت با غذا این است که ما آگاهانه غذا می خوریم تا قوانین و مقررات سختگیرانه.

این بدان معناست که ما خودمان بدن خود را بررسی می کنیم تا گرسنگی و سیری خود را برای تعیین اندازه وعده ها تنظیم کنیم. جایی که غذا می خوریم وقتی احساس می کنیم بدنمان به آن نیاز دارد تا زمانی که به آن می گوییم.

گاهی اوقات ما بعد از شام دسر می خوریم زیرا یک تجربه دلپذیر و هشداردهنده است.

تمرین خوردن آگاهانه باعث ایجاد رابطه مثبت با غذا می شود.

5. غذاها ، گرایش ها و سم زدایی ها برای شما جذاب نیستند.

وقتی غذا را با استفاده از پنج دستور تهیه می کنید با دقت غذا بخورید غذا را در کنار لذت اولویت بندی کنید. و بدانید که غذا غیر اخلاقی است نشان دهید که در نحوه تغذیه خود اطمینان دارید.

بزرگترین مد بعدی توانایی جذب شما را ندارد. باعث می شود باور کنید که باید با این روش جدید غذا بخورید ، یا همه این کارها را اشتباه انجام می دهید.

رابطه مثبت با غذا ، رابطه مطمئن با غذا است. شما ذاتاً می دانید که بهترین کار را برای بدن خود انجام می دهید.

نحوه ایجاد رابطه مثبت با غذا

در روش تغذیه آگاه ، ما به اعضای خود آموزش می دهیم که چگونه با غذای خود رابطه مثبت برقرار کنند. منحصر بفرد ما ابزارها ، منابع و دانش مورد نیاز برای پرورش خود را در اختیار آنها قرار می دهیم.

اعضا می توانند رابطه خود را با غذا تنظیم کنند تا برای همیشه از چرخه غذا خارج شوند و با آگاهی پیش بروند.

داشتن رابطه خوب با غذا قدرت و استقلال در زندگی و انتخاب های شماست. کدام خوب است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *