راهبردهای فعالیت اداری جدید برای حرکت رو به جلو در منطقه خراسان را توضیح دهید


حجت الاسلام والمسلمین خیاط مدیر مدرسه خراسانبه گزارش خبرگزاری بین المللی فرهنگ اسلامی از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی مدرسه حجت الاسلام والمسلمین خیاط مدیر مدرسه خراسان در مراسم تجلیل از وی با معرفی مدیریت این شهرک که امروز ۵ آبان ماه در دبیرستان نواب برگزار شد و با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در اختیار خراسان، برنامه ها و راهکارهای پیش رو را تشریح کرد و گفت: سه راهکار اساسی اهل بیت(ع) آل بیت علیهم السلام اساس حرکت و مراحل اداری ما خواهد بود. در جریان فعالیت های دوره جدید برای مدیریت این حوزه.

وی با بیان اینکه در راستای تصمیم گیری های اساسی مبتنی بر حرکت علمی که باید هدفمند، ماندگار و موثر باشد، تصریح کرد: در مرحله بعدی از کارشناسان، اساتید و مدیران مدارس راهنمایی خواهیم گرفت و طی جلسه ای با علمای خراسان و در نشست اساتید مبارز، آراء و آرا را در راستای حرکت جدید می شماریم.

خیاط همچنین به راه اندازی سامانه دریافت پیشنهادات و رای گیری برای همه حوزویان اشاره کرد و گفت: نکته اصلی در تمامی برنامه ها و فعالیت های اجرایی، لیست های ائمه انقلاب است که در دستور تعیین اعضا ذکر شد. شورای عالی، بیانیه گام دوم و سند چشم انداز فعالیت های حوزه علمیه خراسان، مشخص شد که این چشم انداز و جایگاه در یک بازه زمانی اجرایی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر مصوبات شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: یکی دیگر از رویکردهای اجرایی برنامه ریزی در راستای اجرای سیاست ها و مصوبات این شورا در قالب یک سند مقدماتی است که در حال پیگیری است. به طور جدی به شرح زیر است: یک خط استراتژیک فعالیت در برنامه های آتی. و به دنبال خواهد داشت.

خیاط پذیرش و انتخاب نخبگان را یک حوزه کلیدی عنوان کرد و گفت: برای این روش برنامه ریزی می شود تا پذیرش نخبگان همگام با فعالیت های راهبردی پیش رو انجام شود.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای حضور موثرتر طلاب در جامعه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریتی با نگاه به روایات اصیل حوزه و بهره گیری از علم حوزوی، تلاش بر کارآمدی و کاربرد علم کلام خواهد بود. طلایی مراحل در این زمینه

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر موضوع تلفیق نظام تربیتی با تهذیب و اخلاق، گفت: همان گونه که در سخنان علمای حوزوی آمده است، بر ابعاد تهذیب و اخلاق که معادل علمی است، توجه ویژه ای شده است. این امر در عصر جدید با قوت و جدیت در حال پیگیری است و مولفه ها و مصادیق آن در ابعاد نظام آموزشی دنبال می شود.

خیاط در ادامه بر اهمیت اهتمام به شئون زندگی اساتید، اعیان و دانشجویان و توجه به توانمندی های نخبگان و استعدادهای برتر و تعامل سازنده و منسجم در ارتباط هر چه بیشتر با تمامی نهادهای دینی و غیرنشانه شناسی در راستای تحقق بخشیدن به امور فرهنگی تاکید کرد. از تمامی قابلیت های موجود در ساختار مکتب خراسان بهره ببرید.

وی با اشاره به ضرورت تفکیک رده ها از ستاد گفت: در رویکرد جدید مرکز مدیریت به لحاظ سیاست گذاری و نظارت و از سوی دیگر با فعال سازی و ارتقای توانمندی ها و استعدادها فعالتر شده است. از کارکنان مدارس، نقش و قابلیت های مدیران و نوآوری ها در فضای مدارس نیز فعال تر خواهد بود.

مدیر جدید مدرسه خراسان با اشاره به هدف گذاری برنامه ها در راستای توانمندسازی دانش آموزان در راستای پاسخگویی به نسل جوان گفت: تلاش می کنیم از گروه های قوی که در مدرسه خراسان حضور دارند حمایت کنیم و تقویت کنیم. تشکل های حوزه علمیه و گروه های حاضر در تمامی زمینه های فعالیت. به روز شود

خیاط در خاتمه با بیان اینکه ضمن بهره مندی از نظرات علمای این حوزه، سعی در طراحی و اجرای طرح های اجرایی قابل قبولی خواهیم داشت، گفت: در این راه لازم است برای همه عزیزان دعا و مشارکت جدی داشته باشیم. اساتید تا بتوانیم به بهترین و شایسته ترین شکل به یکدیگر خدمت کنیم.

انتهای نامه