رهبران تحول گرا مسئول هدایت مدارس تحول آفرین در هر منطقه هستند


دوره آموزشی رهبری تحول آفرینحمید رفیعی دبیر اجرایی دوره آموزشی «راهنماهای تحول» در حاشیه این دوره که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنجان و ۱۵۰۰ معلم برگزیده برگزار شد. در سراسر کشور در مجتمع آیها مشهد. رضوی در گفت وگو با ایکنا از خراسان، اظهار کرد: دوره «رهبران تحول» برای معلمان منصوب رسمی در وزارت آموزش و پرورش در سه فاز مبانی تحول، مبانی تربیت اسلام و الگوها و ایده های تحول آفرین طراحی شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای فاز اول این دوره، سه قسمت مجازی به صورت حضوری به مدت ۱۰ روز و تداوم مطالعه برنامه ریزی شد.

دبیر اجرایی دوره آموزشی «ریران تفاله» با بیان اینکه این دوره ۱۰ روزه با حضور اساتید برجسته کشوری و با استفاده از سیر مراحل درخواست، مطالعه، بحث و تبادل نظر و ارسال دادخواست برگزار می شود، گفت: در تمامی مراحل، تحلیل و بررسی عملکرد شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است. ادامه دوره بستگی به نتایج آزمون و تحلیل عملکرد فرآیندی شرکت کنندگان خواهد داشت و کیفیت حضور و همراهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رفیعی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره، آمادگی رهبران تحول در نواحی مختلف آموزشی برای هدایت مدارس تحول آفرین در هر ناحیه است و در هر ناحیه تعدادی مدرسه بر اساس سند تحول اساسی و مبانی آن به عنوان نمونه انتخاب می شود. . ، با محوریت ۶ سطح آموزشی اداره شود.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب این مدارس و هدایت، راهنمایی و نظارت مستمر بر آن ها توسط مدیران تحول انجام خواهد شد و مدیران تحول از جمله افرادی هستند که سه مرحله تحصیلی شامل آشنایی آنها با مبانی تحول، رسیدن به آنهاست. برای شناخت مبانی تربیت اسلامی و در نهایت شناسایی الگوهای کاربردی مدیریت و تربیت در مدرسه (مدیریت مدرسه) و برنامه های درسی تحول آفرین، انتخاب شده و می تواند از بین معلمان، مدیران و کارکنان برجسته دارای برنامه های درسی تربیتی و تحول آفرین باشد.

دبیر اجرایی دوره آموزشی «رهبران تحول» بیان کرد: تعداد مدارس تحول آفرین در سال اول به تناسب تعداد راهبران و در مدت دو تا سه سال افزایش می یابد و سپس همزمان با اجرای ملی رده بندی مدرسه از سوی مدرسه افزایش می یابد. مقرراتی توسط مرکز ارزیابی و نظارت کیفیت وزارتخانه، که به قدری گسترده و در سراسر کشور پیگیری خواهد شد که کلیه مدارس دولتی بر اساس تجربیات آن دوره و تحت مقررات رتبه بندی مدارس تنظیم می شوند.

انتهای پیام