روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا کانولا این ممکن است جزء اصلی آشپزخانه شما نباشد. اما محققان در حال بررسی مزایا و معایب این روغن گرمسیری پرکاربرد هستند.

روغن پالم در لیست مواد اولیه بسیاری از غذاهای فرآوری شده قرار دارد ، اما س questionال این است که تبلیغات منفی در مورد این روغن چه زمانی است؟ این روغن چگونه با سایر روغن های آشپزی مقایسه می شود و آیا آنقدر که متخصصان فکر می کنند برای شما خطرناک است؟

روغن پالم و خطرات آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز بیندازید.

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است. و در نیمی از مواد غذایی و محصولات مکرر مصرفی یافت می شود. از تنقلات گرفته تا لوازم آرایشی

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. طبیعت خوب صنایع غذایی. (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و استراتژی هایی برای اطمینان از حمایت سیاست های دولت از توزیع ، تولید و استفاده از روغن پالم

اگرچه این مواد مربوط به روغن پالم به وضوح برای صنعت فرآوری مواد غذایی مفید است اما روغن دارای درصد بسیار بالاتری از چربی اشباع شده نسبت به سایر روغن های گیاهی است. اگرچه اثرات منفی سلامتی مورد بحث قرار می گیرد. اما یک متاآنالیز افزایش مصرف روغن نخل در 23 کشور نشان داد که این روغن با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب ارتباط دارد.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم سطح خون را بهبود می بخشد. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهد مصرف چربی اشباع شده را به عنوان افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن پالم از میوه نخل تهیه می شود. این یک نوع درخت است که در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا رایج است. شایان ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی بارانی رشد می کند و جالب است بدانید که این نوع برداشت روغن به دلیل بسیاری از آثار منفی زیست محیطی مورد انتقاد قرار گرفته است.

زیرا ایالات متحده افزودن چربی های ترانس در غذا را ممنوع کرده است. بسیاری از تولیدکنندگان به عنوان جایگزینی ارزان به روغن پالم روی آورده اند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل دارد که شامل 7 گرم چربی اشباع شده (به همان میزان کره) ، 5 گرم چربی اشباع نشده برای قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین دارای 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K است.

این اعداد مشابه روغن زیتون است. به غیر از نوع چربی ، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم از آن اشباع نشده است.

روغن پالم چربی اشباع کمتری نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارد.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه محصولات غذایی یافت می شود. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژلب ها را شامل می شود. آنها همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت های زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شوند.

روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده در فروشگاه ها اضافه می شود. “بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه همچنین می توان آن را در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلاتی مانند کوکی ها و چیپس سیب زمینی یافت. روغن پالم نیز در برخی محصولات پوست و زیبایی مانند رژ لب یافت می شود. ، مواد شوینده و صابون.

روغن پالم به دلیل داشتن دود زیاد برای پخت و پز نیز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت در دمای بالا مناسب است.

به طور کلی ، روغن تصفیه شده تر هرچه دود بیشتر باشد ، بیشتر می شود این به این دلیل است که تقطیر ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث دود روغن شود حذف می کند.

از نظر مزه روغن پالم در دهان خامه تر است و چربی غذایی بیشتری را تأمین می کند. روغن پالم نیز کاربردهای زیادی دارد. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با ویژگی های مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم سهم عمده ای در جنگل زدایی در متنوع ترین جنگل های جهان دارد. و زیستگاه گونه های در حال انقراض مانند اورانگوتان ها ، فیل های پیگمی و کرگدن سوماتران را از بین می برد.

از بین رفتن این جنگل ها با تبدیل زمین های زغال سنگ غنی از کربن همراه است. میلیون ها تن گازهای گلخانه ای را در جو آزاد می کند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. در نتیجه ، مقاومت در برابر کاشت درخت و افزایش استفاده از روغن پدیدار شده است.

روغن پالم خطرناک

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. برخی از مطالعات نشان می دهد که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و بهبود عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول است. که نوعی ویتامین E است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند برخی تحقیقات نشان می دهد که این سم می تواند پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهد.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: تغذیه و رژیم درمانی برای ورزش و کاهش چربی بدن.

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید. و فواید دیگری برای سلامتی ندارد “این روغن حاوی حدود نیمی از چربی خوب (غیراشباع) و نیمی از چربی بد (اشباع) است ، اما اغلب در بسیاری از غذاها یافت می شود ، بنابراین تشخیص اینکه آیا این روغن برای شما خوب است یا بد ، برای محققان دشوار است.”

به خاطر داشته باشید که برخی از مطالعات عوارض جانبی منفی را نیز نشان داده اند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعات نشان دهنده فواید روغن پالم برای بیماریهای قلبی را رد می کند.”

با روغن پالم آش نپزید.

آیا شما هم باید آشپزی کنید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و آووکادو انتخاب های بهتری برای پخت و پز باشند.”

احتمالاً روغن پالم در غذاهای فرآوری شده ای که از خواربارفروشی خریداری می کنید ، اشکالی ندارد. اما سعی کنید از برندی استفاده کنید که آن را مخلوط می کند.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی های ترانس مضر نیست در عوض ، از روغن زیتون یا دیگر روغن های آشپزی سالم استفاده کنید. برای تهیه غذا در خانه یا بیرون غذا خوردن

اثرات بهداشتی مصرف روغن پالم رژیم غذایی بسیار متفاوت است. برخی مطالعات مصرف روغن پالم را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب مرتبط می دانند. افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی. و عوارض جانبی دیگر

سایر مطالعات هیچ عوارض جانبی یا حتی پیامدهای سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم را نشان نداده اند.

منابع:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *