رژیم غذایی ناشتا یا رژیم ناشتا چیست و چگونه کار می کند؟


برنامه روزه داری متناوب

قبل از شروع روزه داری متناوب ابتدا با مشاور و متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

هر روز ، مصرف غذا به شش تا هشت ساعت در روز محدود می شود. برای مثال ، می توانید 8/16 روز را امتحان کنید: هشت ساعت غذا خوردن و 16 ساعت ناشتایی.

روش دیگر که به روش 2: 5 معروف است ، شامل خوردن منظم پنج روز در هفته است. در دو روز آینده مصرف انرژی در یک وعده به 500-600 کالری محدود می شود. به عنوان مثال ، شما معمولاً در هر روز از هفته غذا می خورید. و فقط یک وعده غذایی در روز دوشنبه و پنجشنبه بخورید.

کمبود طولانی مدت غذا مانند 24 ، 36 ، 48 و 72 ساعت ناشتایی می تواند خطرناک باشد. کشش زیاد بدون غذا در واقع بدن را تشویق می کند تا در پاسخ به گرسنگی چربی بیشتری ذخیره کند.

مزایای روزه داری متناوب

تحقیقات نشان می دهد که روزه داری متناوب منجر به سوزاندن چربی بدن نیز می شود.

برخی از فواید روزه داری متناوب که تاکنون تحقیقات نشان داده است:

افکار و خاطرات. مطالعات نشان داده است که روزه داری متناوب باعث بهبود حافظه در حیوانات و حافظه کلامی در بزرگسالان می شود.

روزه داری متناوب برای سلامت قلب فشار خون و ضربان قلب را در حالت استراحت افزایش می دهد. و همچنین اندازه گیری های دیگر مربوط به قلب

عملکرد فیزیکی مرد جوانی که 16 ساعت روزه گرفت با کاهش توده عضلانی ، کاهش چربی مشاهده کرد. موشهای صحرایی متناوب استقامت دویدن بهتری داشتند.

دیابت و چاقی: در مطالعات حیوانی روزه داری متناوب از چاقی جلوگیری می کند. و شش مطالعه کوتاه ، بزرگسالان چاق از طریق ناشتایی متناوب وزن خود را کاهش دادند.

سلامت بافت: در حیوانات ، روزه داری متناوب باعث کاهش آسیب بافتی در حین عمل جراحی و بهبود نتایج می شود.

آیا روزه داری متناوب بی خطر است؟

برخی از افراد از آن برای کنترل وزن خود و درمان سایر بیماری های مزمن مانند سندرم روده تحریک پذیر استفاده می کنند. کلسترول بالا یا آرتروز اما روزه داری متناوب برای هرکس نیست

قبل از اینکه روزه داری متناوب را امتحان کنید ، این نکته را تکرار کنید. (یا هر غذای دیگری) ابتدا باید با متخصص تغذیه خود مشورت کنید. روزه داری متناوب برای افراد زیر مناسب نیست:

کودکان و نوجوانان زیر 18 سال

زنان باردار یا شیرده

افراد مبتلا به دیابت یا مشکلات قند خون

افرادی که سابقه اختلالات خوردن دارند

روزه داری متناوب را در نظر داشته باشید ممکن است تأثیرات متفاوتی برای هر فرد داشته باشد. در صورت داشتن اضطراب ، سردرد ، تهوع یا علائم دیگر با متخصص تغذیه خود مشورت کنید. پس از شروع روزه داری متناوب

برای تهیه فست فود با ما تماس بگیرید

مژده رحمانیان ، مشاور متخصص تغذیه و درمان غذایی و عضو انجمن تغذیه ایران.

04333310081

www.armooni.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *