رژیم غذایی | گواهینامه کاهش وزن | رژیم آنلاین | متخصص تغذیه و متخصص تغذیه بالینی


غذا

غذا در واقع ، این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است. افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند ، می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع وزن خود را افزایش دهند. و برخی افراد فقط می خواهند غذاهای مناسب بخورند تا سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنند.

اگرچه این روزها بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند. اما ما دریافتیم که برخی از افراد به دنبال کاهش وزن نیز به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند در این مقاله ، ما می خواهیم شما را در مورد رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل راهنمایی کنیم.

غذا

به طور طبیعی افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند. بنابراین ، وزن کمتری دارند و لاغر نامیده می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. ناسازگاری بین قد و وزن این افراد را مجبور به گرسنگی می کند. اما چه غذاهایی برای افزایش وزن مفید هستند؟

مردم می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند. بهترین توصیه تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه کاهش وزن سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده کرده است ضمانت است. و برای یک فرد پس از کاهش وزن اگر از توصیه های مربوط به مدت رژیم غذایی خود پیروی کرد و مرحله حفظ وزن را پشت سر گذاشت. احتمال بازگشت به وزن قبلی بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای از بین بردن چربی شکم و پهلوها برای بهترین نتیجه تمرینات فردی توصیه می شود.

خواص غذای خوب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و موارد دیگر باشد.
  2. سه وعده غذایی و میان وعده اصلی بخورید.
  3. در وعده های غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین برنامه رژیم غذایی از مصرف هرگونه ماده غذایی خودداری نکنید. مگر اینکه برای بیمار خطرناک باشد
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

غذای آنلاین چیست؟

با زندگی روزافزون امروزی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشورت و مطب غذا به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین به وب سایت مراجعه می کنند. بهترین متخصص تغذیه اشاره شده و در بخش غذای اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک خود ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد. پزشک شما یک برنامه رژیم غذایی که برای شما مناسب است تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید. و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید فراموش نکنید که غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و دیگران نمی توانند از آن استفاده کنند.

غذا

نوع غذا

یکی متخصص تغذیه از اطلاعاتی که ارائه می دهید او یکی از غذاهای زیر را برای شما آماده می کند.

  • رژیم منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • غذاهای مختلط
  • رژیم انعطاف پذیر

چگونه با رژیم چاقی وزن خود را افزایش دهیم

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر کسانی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید بیش از 500 کالری مصرف کنند. افراد می توانند رژیم چاقی کم هزینه و مناسب را در وعده های غذایی خود قرار دهند. و به افزایش تناسب اندام و وزن کمک می کند

رژیم غذایی موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

این به این دلیل است که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد. بنابراین مصرف کره بادام زمینی برای افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

لطفا توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده برای سلامتی انسان مضر است.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است. و مصرف آن در صبحانه و شام باعث افزایش وزن می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف سویا برای افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای کاهش سریع وزن است.

افزایش وزن ، افزایش وزن ، چاق شدن

گرانولا ترکیبی از دانه ها و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و در صورت ترکیب با شیر افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود از این غذا در میان وعده ها استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است. یک موز متوسط ​​حاوی حدود 100 کالری است.

این ماده حاوی پروتئین سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است که بسیار در دسترس است.تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری است و حاوی آنتی اکسیدان ها و قندهایی است که برای افزایش وزن مثر است.

غذا

چگونه با رژیم های لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز غذای کمتری بخورید ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و به میزان کالری دریافتی خود توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیش از کالری دریافتی خود کالری بسوزانید قطعا وزن کم خواهید کرد.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را از رژیم غذایی خود ، سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات ، شیرینی و سایر غذاهای چرب حذف کنید. کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید وجود دارد. بنابراین ، باید با غذای سالم جایگزین شود.
  • غذای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به شما کمک می کند شکم خود را پر کنید. بنابراین شما به هدف کاهش وزن خود نزدیکتر هستید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، احساس سیری کمتری خواهید داشت. اما هرچه بیشتر می خواهم میوه ، سبزیجات ، غلات کامل بخورم. محصولات لبنی کم چرب و گوشت یک غذای سالم بسیار توصیه می شود.
  • هنگام پخت غذا نیز به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ آنقدر خوب است که کره و پنیر دارد. بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • از غذاها و غذاهای چرب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رژیم گرفتن راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

غذا

رژیم متعادل چیست؟

غذای سالم ، به این معنا نیست که خود را از غذا محروم کنید و از یک رژیم غذایی سخت پیروی کنید. با انتخاب غذاهای هوشمند سالم بمانید از جمله مراقبت از مقدار هر وعده غذایی. محدود کردن میزان چربی خوردن غذاهای فرآوری نشده و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل. و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی امکان پذیر است.

رژیم متعادل این شامل همه غذاهای اصلی است که در یک وعده غذایی به مقدار مناسب وجود دارد و تغذیه مناسب بدن را تامین می کند.
همه افراد متفاوت هستند و رژیم های غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما یک رژیم جامع این شامل همه گروه های غذایی می شود. و از مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و شکر کمتر استفاده کنید. به شما یک سبک زندگی سالم می بخشد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به حفظ وزن ثابت کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن دارد. ورزش و اهداف وزن این شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل است. پروتئین بدون چربی ، میوه و سبزیجات

کنترل مصرف غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی برنامه غذایی سالم است. و رژیم گرفتن به شما کمک می کند از رژیم غذایی سالم تری برخوردار شوید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین هستند. آنتی اکسیدان فیبر و مواد معدنی اما کالری کمی دارد افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار دهد. غذاهای گیاهی نیز به دلیل داشتن فیبر زیاد به جلوگیری از گرسنگی کمک می کنند و میل به غذا را تا حد زیادی کاهش می دهند.

غلات

این دانه ها شامل جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان را کاهش دهند. فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی

چربی های ناسالم را محدود کنید.

هنگام چاق شدن برنامه غذایی سالم مهم است؛ باید از مصرف برخی چربی ها اجتناب کرد ، برای مثال چربی های اشباع با منشاء حیوانی. و سطح کلسترول خون را افزایش می دهد همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس به دلایلی نباید مصرف شوند.آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

غذا

محدود کردن غذاهای فرآوری شده

سدیم فشار خون بالا را افزایش می دهد. که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا استفاده می شود و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در وعده های غذایی شما محدود کند. و خطر بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *