رژیم کاهش وزن شکم – رژیم کاهش وزن


رژیم غذایی
رژیم غذایی

رژیم غذایی

امروزه چربی شکم در بیشتر افراد وجود دارد. چربی در ناحیه شکم و باسن کاملاً طبیعی است و هیچ آسیبی به بدن نمی رساند ، اما در صورت تجاوز بیش از حد ، می تواند تأثیر بسیار جدی و خطرناکی بر بدن داشته باشد.

برخی از چربی ها زیر پوست هستند ، برخی دیگر در عمق قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها یافت می شوند. و بین چربی زیر جلدی پنهان شده است

این چربی چربی احشایی است که باعث سفت شدن چربی شکم و متورم شدن شکم می شود.

پهلوها اغلب همراه با شکم شروع به چاق شدن می کنند و مشکل ما دوچندان می شود. بنابراین ، قبل از استفاده از روشهای فوری برای کاهش شکم بدون ورزش یا ورزش ، باید علت چاقی شکمی را بدانیم. یا از داروهای شیمیایی که خطرناک هستند و می توانند از چاقی جلوگیری کنند ، استفاده کنید. زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم غذایی

غذاهای رژیم غذایی شما قطعاً نباید از نظر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما کمبود داشته باشند.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری شکم و باسن این است که همه مواد مفید را مصرف کنید و غذاهای سالم را با غذاهای فرآوری شده مضر و کم مصرف جایگزین کنید.

در مرحله بعد ، غذا را برای کاهش شکم معرفی و بررسی می کنیم.

نوع چربی

  • تری گلیسیریدهای موجود در خون
  • چربی زیر جلدی که همانطور که از نامش پیداست زیر پوست قرار می گیرد.
  • چربی شکمی که چربی شکم و مضر است و این چربی در زیر ماهیچه های شکم قرار دارد.

علل چاقی

چاقی شکمی دلایل مختلفی دارد ، از جمله:

  • سیگار کشیدن
  • دیروقت
  • غذای پرچرب بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • میان وعده های پر انرژی بخورید
  • غذا بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشابه بنوشید
  • زیاد خوردن
  • معتاد به شبکه های اجتماعی
  • زندگی پر تنش

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد اهمیتی نمی دهند که چاق هستند و زیبا به نظر می رسند و به خود می گویند که به خواسته هایشان اهمیت می دهند ، اما مردم از آن قدردانی نمی کنند. اما این نظریه اشتباه است زیرا چاق بودن خوب است مادامی که به درد نمی خورد بدنت. در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت فقط کافی است وزن کم کنید و وزن خود را افزایش ندهید.

چربی شکمی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است. و باید با دقت در نظر گرفته شود این به این دلیل است که چربی شکمی که در شکم ظاهر می شود می تواند به اندام های مختلف برسد. از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی و خطری جدی برای سلامتی محسوب می شود

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

شیوه زندگی سالم به ما این امکان را می دهد که باید ها و نباید ها را انجام دهیم. این شامل تغذیه مناسب است. ورزش و حرکت بدن و رعایت اصول عملی

جنسیت همچنین یک عامل کلیدی در کاهش چربی شکم است زیرا در مردان بیشتر از زنان چربی احشایی را در ناحیه شکم و پهلو جذب می کند.

ورزش برای کاهش شکم

انواع مختلفی از تمرینات برای از بین بردن چربی شکم وجود دارد که می توانید با انجام روزانه این تمرینات و دنبال کردن غذا برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا پیاده روی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجا که این روزها افراد بسیار مشغول هستند ، زمان کمتری برای ورزش دارند. بنابراین ما تمرینات ساده ای را به شما آموزش می دهیم. در خانه برای کاهش وزن برای شما که می تواند در هر مکانی انجام شود و به تجهیزات زیادی احتیاج ندارد

پیاده روی هر روز

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید پیاده روی نقطه شروع خوبی برای افراد است هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم شما را افزایش می دهد و متابولیسم بهتری خواهید داشت ، در حالی که شکم شما با گذشت زمان کوچکتر می شود.

کاهش چربی شکم با تردمیل مانند راه رفتن است. و پیاده روی روی تردمیل به مدت 20 تا 30 دقیقه در روز کافی است.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، در مدت 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی شدند.

بنابراین ، شما باید پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی از دست بدهید شما باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

غذاها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را تحریک می کند و چربی سوزی رخ می دهد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز ترکیباتی به نام کاتچین هستند. این ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم با آزادسازی سلول های چربی شکم است.

صبحانه بخورید تا بدون ورزش سریع وزن کم کنید.

هرچه منیزیم ، پتاسیم و کلسیم بیشتری اضافه کنید ، بیشتر می شود وزن بیشتر کاهش می یابد. ما در حال حاضر با هر سه ماده مغذی یعنی شیر سروکار داریم.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا در ابتدای روز کلسیم کافی به بدن شما برسد. کلسیم کافی متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

به یاد داشته باشید که در طول روز شیر بنوشید. اگرچه می توانید میان وعده ها را از چای به شیر تغییر دهید. علاوه بر سلامتی همچنین می توانید وزن خود را کاهش دهید.

لاغری شکم و بال با زنجبیل

زنجبیل گیاهی خون گرم است که از ریشه آن برای نازک شدن شکم استفاده می شود.

یکی از فواید زنجبیل برای کاهش وزن ، کاهش اشتها است. کالری زنجبیل محدود است و می تواند به عنوان غذا یا نوشیدنی مصرف شود.

زنجبیل متابولیسم را افزایش می دهد ، می توانید زنجبیل را با چای لیمو و عسل بنوشید تا متابولیسم شما افزایش یابد ، علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، زنجبیل نقش مهمی در کاهش وزن نیز دارد.

کاهش غذای شور

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و باعث نفخ می شود. بنابراین از خوردن غذاهای شور و غذاهای سرشار از نمک خودداری کنید.

غذای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن خود را کاهش دهید.

روزه نیست

غذای اساسی غذایی است که مردم گرسنه نیستند. اگر غذایی می خورید که باعث گرسنگی طولانی مدت شما می شود. بدن شما فکر می کند که گرسنه است. کالری نمی سوزاند و باعث چاقی نمی شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را کنترل کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

توصیه می کنیم روز خود را با سرکه سیب برای هضم در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است. و سطح PH معده متعادل را حفظ کنید این به داشتن شکمی صاف کمک می کند.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. باید هر روز یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم با معده خالی بنوشید.

میوه

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند تا 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی میوه هایی هستند که سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند پنی سیلین (ترکیبی که تولید چربی را متوقف می کند) هستند.

کاهش استرس

استرس باعث ترشح هورمون هایی در بدن می شود که تعادل و عادات غذایی را مختل می کند. و نیاز به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نایب

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده گاز معده را که علت تجمع چربی در ناحیه شکم به دلیل هضم ناکافی است از بین می برد.

گیاهانی مانند نعناع سم زدا هستند و به ویژه در پردازش و از بین بردن چربی معده مفید هستند.

گودوسر

خوردن جو دوسر در صبحانه تا ناهار انرژی شما را حفظ می کند. و شما نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما افزایش می یابد و وزن شما کاهش می یابد.

کنجد

کنجد گرم است. این امر باعث سوزاندن چربی های شکمی و در نتیجه کاهش وزن می شود.به

دانه سیاه

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن شکم و کناره های چربی و لاغر شدن آن دارد. پس از آن غافل نشوید.

چوب میخک

میخک تاثیر مفیدی بر کاهش وزن دارد. بنابراین ، آنها را با غذاهای مضر جایگزین کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی استفاده کنید.

لوبیا

آجیل حاوی مقدار زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش کلسترول و کاهش وزن کمک می کند.

باید بدانید که همه رژیم های غذایی برای کاهش وزن شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد زیرا بدن به چربی قابل توجهی نیاز دارد.

آجیل ها چربی های خوب و سالمی هستند. و مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام ، پسته یا فندق و آجیل می تواند روند کاهش شکم و باسن را افزایش دهد.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای افراد سرد مزاج مفید است زیرا متابولیسم را افزایش داده و چربی ها را می سوزاند.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین روزانه 8 لیوان آب بنوشید و حتما قبل از غذا آب گرم بنوشید تا گرم شود ، کالری بیشتری برای گرم نگه داشتن بدن و سوزاندن آن و کاهش وزن

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد اما به شما احساس سیری می دهد نوشیدن مقدار زیادی آب سرد می تواند کالری بسوزاند. این به این دلیل است که آب یخ هنگام ورود به بدن باید با دمای بدن گرم شود ، که به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث می شود کلیه ها به جای کبد کار کنند. بنابراین مواد زائد را از بدن دفع می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. در صورت تخلیه کبد از کار دفع زباله کبد چربی بدن را برای انرژی می سوزاند.

انجام دادن

هل به دلیل خاصیت چربی سوزی می تواند شما را لاغر و لاغر کند.

سوزاندن 3500 کالری

اگر می خواهید نیم کیلوگرم چربی بدن خود را کاهش دهید شما باید 3500 کالری بسوزانید ، یعنی باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

کاهش چاقی در ناحیه شکم

امروزه تبلیغات زیادی در مورد دستگاه های مختلف کاهش وزن مشاهده می کنیم. و حتی جراحی هایی که نوید کاهش وزن سریع بدون ورزش را می دهند. اما همیشه کار نمی کند.

با دستگاه های لاغری و ژل ها شکم خود را سفت کنید.

قبل از هر چیز باید بگوییم که لاغری شکم و باسن بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب غیرممکن است. و گاهی خطرناک

شکم خود را با وسایل مختلف مانند شکم یا شکم محکم کنید. با یک دستگاه مخصوص متصل به شکم و سوزاندن آب و چربی بدن با حرارت زیاد ، تا حدی و با تغذیه مناسب و تحرک زیاد امکان پذیر است.

همچنین کرم ها و ژل های لاغری شکم.

عمل جراحي

جراحی لاغری برای افرادی که اضافه وزن و چاقی دارند مناسب است.

جراحی آخرین راه حل برای سلامتی است. و اگر روشهای دیگر جواب نداد ، به جراحی بروید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در شکم باشد. اما عواقب و خطرات و خطرات نیز باید در نظر گرفته شود.

اکثر جراحی های لاغری بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن خود را کاهش می دهد.

سایر جراحی ها برخی چربی را مستقیماً از بدن خارج می کنند.

انواع جراحی های لاغری

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه شکم (قابل تنظیم)

لیپوساکشن

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *