زمان بهینه مصرف کم کافئین در دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسنده: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari و Francis B. Stephens.

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد بدنی و شناخت در بین ورزشکاران شایع است (Del Coso، Muñoz، & Muñoz-Guerra، 2011، Applied Physiology، Nutrition and Metabolism، 36 (4)، 555-561). ene با دوز کم (< 3 میلی گرم در کیلوگرم -1 از توده بدن ؛ تقریباً 200 میلی گرم کافئین) نشان داده است که باعث ایجاد اثرات ergogenic می شود بدون اینکه عوارض جانبی منفی اغلب با دوزهای بالاتر گزارش شود (Spriet، 2014، Sports Medicine، 44، S175 -S184). موثرترین زمان برای مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی زمان مصرف نوشیدنی های کافئین دار موجود در بازار (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) بر عملکرد ورزش و تلاش درک شده بود. با تأیید اخلاق نهادی دوچرخه سواران 13 (12 مرد ، 1 زن) (2 27 27 سال ؛ 70.8 ± 2.2 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر kg-1.min-1 (EM SEM)) چهار نوبت پیگیری تکمیل شد. روزه داری شبانه by 1 هفته جدا شده است هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت (REST) ​​به مدت 30 دقیقه قبل از 30 دقیقه ورزش ثابت (SS) بر روی سرعت سنج با سرعت تقریبا 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و به دنبال آن زمان سنج بود. 15 دقیقه (TT) توسط تلاش درک شده (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری شد. شرکت کنندگان 473 میلی لیتر از نوشیدنی آزمایشی (یعنی 3 473 میلی لیتر نوشیدنی در هر بازدید) ، 200 میلی گرم نوشیدنی حاوی کافئین (CAFF) یا تطبیق دارونما بدون کافئین ، طعم ، رنگ و کالری مصرف کردند. و دارونما تصادفی دریافت کرد. برای ارائه هر ویزیت ، مدت زمان مصرف کافئین به شرح زیر آزمایش شد: CAFF قبل از REST ، دارونما قبل از SS و TT (ویزیت CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (ویزیت CAFF-REST) ​​؛- SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در کارآیی TT و RPE با استفاده از اندازه گیری های مکرر مشخص شد. تجزیه و تحلیل متوالی واریانس همه وظایف انجام شده در طول TT در CAFF-REST بزرگتر از PLA (3.53 ± 0.14 در مقابل 3.36 0.12 kJ.kg-1 جرم بدن ، P = 0.005) بود و نه CAFF-TT (3.39 ± 0.13 kJ.kg-1- یا CAFF . -SS (0.44 3. 3.44 kJ.kg -1 ؛ P = 0.231) ، مشابه PLA. همچنین یک اثر درمانی (P <0.05) برای RPE بین SS وجود داشت ، با کمترین مقادیر در شرایط CAFF -REST در مقابل PLA و CAFF-SS ترکیب شدند (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی بین TT ها در زمان فعالیت بیشتر یافت نشد. در نتیجه ، گرفتن CAFF 30 دقیقه قبل از تمرین شدید SS باعث کاهش RPE و بهبود 15 دقیقه بعد شد. TT ، در حین مصرف بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت. این نشان می دهد که دوزهای پایین کافئین باید 60 دقیقه قبل از خستگی مورد انتظار برای عملکرد مطلوب مصرف شود.

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *