ضبط کولین: ضروری است ، اما تحقیق کم است


بیایید در مورد کولین صحبت کنیم. مواد مغذی ضروری که احتمالاً هرگز نشنیده اید

کولین چیست؟

گاهی کولین با ویتامین B منعقد می شود. و اگرچه از نظر فنی ویتامین B نیست. اما برخی از ویژگی های مشترک با آن خانواده مواد مغذی وجود دارد. انسانها قادر به تولید کولین در کبد ما هستند. (که نامیده می شود از نو سنتز یا سنتز “جدید”) ، اما ما نمی توانیم به اندازه کافی برای نیازهای خود تولید کنیم. بنابراین ، این ماده مغذی ضروری محسوب می شود. این بدان معناست که ما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

کولین به ما چه می دهد؟

کولین برای ساخت بسیاری از مولکولهای مهم بیولوژیکی مورد نیاز است. از جمله فسفاتیدیل کولین و انتقال دهنده عصبی استیل کولین برای عملکرد مغز و سیستم عصبی مهم است. و نقش مهمی در رشد اولیه مغز ایفا می کند چه در دوران بارداری و چه در دوران کودکی

در حقیقت ، تحقیقات جدید در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا تلاش کند تا سطوح بالاتری از ویتامین کولین قبل از تولد را افزایش دهد. تا همین اواخر ، بسیاری از فرمولهای قبل از تولد شامل کولین نبودند یا مقدار کمی از آن را شامل می شد.

AMA می خواهد 450 میلی گرم کولین را در فرمول قبل از تولد ببیند. یکی از چالش ها این است که کولین یک ماده مغذی بسیار بالا است و شامل دوزهای بالاتر در دوزهای قبل از تولد باعث می شود قرص بسیار بزرگتر شود. به احتمال زیاد توصیه می شود که زنان باردار علاوه بر دوران بارداری از مکمل های کولین نیز استفاده کنند.

کولین عملکردهای مهم دیگری در بدن دارد ، از جمله محافظت از کبد. کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شود. این می تواند در نهایت منجر به آسیب کبدی یا حتی سرطان شود.

همچنین ببینید: بیماری کبد چرب غیر الکلی چیست؟


کولین را از کجا تهیه کنیم؟

منابع غذایی غنی از کولین شامل تخم مرغ ، گوشت اندام (مانند جگر) ، ماهی و صدف ، گوشت گاو ، گوشت خوک و مرغ است. منابع گیاهی ، کلم بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی بهترین گزینه است.

آیا مقدار کولین کافی است؟

سؤال خوبی بود! کولین کمک هزینه روزانه (RDA) ندارد زیرا گروهی از متخصصان که این توصیه ها را تدوین کردند احساس کردند اطلاعات کافی برای تعیین مقدار کافی وجود ندارد. هنگامی که اطلاعات کافی برای تعیین RDA وجود ندارد ، م Instituteسسه ملی پزشکی بر اساس میزان مصرف مناسب (AI) بر اساس میزان مصرف یک فرد سالم انتخاب می کند. فرض بر این است که اگر آنها به طور کلی سالم هستند. آنها باید به اندازه کافی دریافت کنند

هوش مصنوعی برای کولین برای مردان بزرگسال 550 میلی گرم در روز و برای زنان بزرگسال 425 است. در صورت بارداری یا شیردهی کمی بیشتر. و این بر اساس یک مطالعه تنها شامل مردان است. مشخص شد مردانی که کمتر از این مقدار دریافت می کنند در معرض ابتلا به بیماری کبد چرب هستند.

تعداد زنان ، کودکان و نوجوانان از این تعداد تخمین زده می شود. این تا حد زیادی به اندازه نسبی بدن آنها بستگی دارد ، اما البته زنان و کودکان فقط مردان کوچک نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیکی بسیار مهمی بین این گروهها وجود دارد که می تواند بر نیازهای آنها تأثیر بگذارد.

همانطور که ماری Caudill ، محقق کولین در دانشگاه کرنل ، به من توضیح داد: استروژن سنتز کولین د نوو در کبد را تنظیم می کند. بنابراین ، زنان یائسه برای جلوگیری از سوء تغذیه ممکن است به رژیم غذایی خود نسبت به مردان به کولین کمتری نیاز داشته باشند.

از طرف دیگر ، به دلیل نقش کولین در تکثیر بافت و رشد مغز جنین. زنان باردار ممکن است بیشتر بخواهند. و در واقع برخی از تحقیقات Caudill دو برابر فایده ای را برای زنانی که از توصیه های هوش مصنوعی در دوران بارداری استفاده می کنند ، نشان داده است.

با توجه به اهمیت من می خواهم محققان شواهد کافی را تولید کنند تا بتوانیم RDA واقعی برای کولین را در مراحل مختلف زندگی تعیین کنیم. امیدوارم به این آستانه نزدیک شویم. اما در عین حال ما با این هوش مصنوعی گیر کرده ایم.

ما همچنین یک UL (یا حد بالایی) برای کولین داریم. حداکثر دوز توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف دوز نشان داده شده است که باعث ایجاد اثرات سمی می شود. رویکرد به این امر تنها از طریق رژیم غذایی بسیار دشوار است. دوجین تخم مرغ یا 35 گوشت مورد نیاز است. یک روز برای رفتن به آنجا تنها راه افراط در مصرف کولین استفاده از مکمل است – و کولین یک مکمل غذایی بسیار مورد استفاده نیست.

یک فرد معمولی چه مقدار کولین از غذا دریافت می کند؟

یک نظرسنجی غذایی اخیر نشان می دهد که اکثر ما تنها 65 تا 75 درصد از میزان کافی دریافتی خود را دریافت می کنیم. اما به خاطر داشته باشید که مصرف مناسب ممکن است برای بسیاری از گروهها بیشتر از نیازهای واقعی باشد و به نظر نمی رسد شواهدی مبنی بر کمبود گسترده کولین در افراد سالم وجود داشته باشد.

آیا گیاهخواران در معرض خطر بیشتری هستند؟

دکتر Caudill می گوید احتمالاً نه. افرادی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند نسبت به افرادی که زیاد غذا می خورند ، کولین کمتری دریافت می کنند. از طرف دیگر ، او می گوید ممکن است بتائین بیشتری دریافت کنند. این یک ماده مغذی بسیار نزدیک است که عمدتا در گیاهان یافت می شود بدن ما می تواند بتائین را از کولین تولید کند. اما اگر از رژیم غذایی خود مقدار زیادی بتائین دریافت کنیم ، این ممکن است مقداری از کولین مورد مصرف ما را مجاز کند. افرادی که مصرف بتائین بالایی دارند ممکن است از نظر تئوری به کولین کمتری نیاز داشته باشند. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

یک شنونده Nutrition Diva اخیراً از من درخواست کرد که پس از یافتن تحقیقی که نشان می دهد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد ، از من بخواهم این موضوع را بررسی کنم.

کمی پیچیده تر از آن است. یک مطالعه مشاهده ای بر روی مردان مبتلا به سرطان پروستات نشان داد که افرادی که کولین بیشتری از رژیم غذایی دریافت می کنند در معرض خطر بیشتری برای مرگ در اثر این بیماری هستند.از سوی دیگر ، بسیاری از مطالعات جمعیتی رابطه معکوس بین مصرف کولین و سرطان را نشان داده اند. این بدان معناست که افرادی که کولین بیشتری دریافت می کنند در معرض خطر کمتری هستند.

دکتر Caudill این را شگفت آور ندانست. او توضیح می دهد که کولین برای تقسیم سلولی بسیار مهم است. این یکی از دلایلی است که در دوران بارداری بسیار مهم است. وقتی میزان تقسیم سلولی بسیار زیاد است سرطان همچنین دارای میزان بالایی از تقسیم سلولی است ، اما در این مورد پاتولوژیک است. مواد مغذی که تقسیم سلولی سالم را در افراد سالم تحریک می کنند ، می توانند از تقسیم سلولی ناسالم در افراد مبتلا به سرطان حمایت کنند.

ما وضعیت مشابهی با اسید فولیک مشاهده کرده ایم. برای عموم مردم اسید فولیک می تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. برای افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ دوزهای بالای اسید فولیک ممکن است باعث رشد سرطان شود.

همچنین ببینید: اسید فولیک و خطر سرطان

بدیهی است توصیه های تغذیه ای همیشه باید با شرایط سازگار باشد. هر فردی که مبتلا به سرطان است باید در مورد غذاها و مکمل هایی که مصرف می کند با یک متخصص انکولوژی یا بهتر بگویم متخصص تغذیه انکولوژیست مشورت کند.

آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

ارتباط بین کولین و بیماری قلبی نیز پیچیده است. سطوح بالای مولکول التهابی به نام هموسیستئین با افزایش خطر بیماری های قلبی ارتباط دارد. یکی از بسیاری از عملکردهای کولین این است که به عنوان یک تثبیت کننده متیل عمل کند. که هموسیستئین را به یک مولکول کمتر واکنش پذیر بازیافت می کند. متیونینبنابراین ، منطقی است که تصور شود که کولین از قلب محافظت می کند و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

از طرف دیگر ، مصرف کولین می تواند سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، ماده ای که به عنوان عامل خطر احتمالی بیماری قلبی شناخته شده است ، اما تولید TMAO فقط تحت تأثیر رژیم غذایی نیست. همچنین تحت تأثیر میکروبیوم روده ما قرار دارد و برخی نیز توسط ژنتیک تعیین می شود.

و بعد این هم وجود دارد: مصرف ماهی ، که از مدت ها پیش به دلیل خواص محافظتی قلب شناخته شده است ، منجر به سطوح بالاتری از TMAO در خون نسبت به تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای حاوی کولین بالا می شود. مشخص نیست که آیا سطح TMAO بالاتر است یا خیر. از مصرف کولین (برخلاف علل دیگر) عاملی برای بیماری های قلبی است.

برای آنچه که ارزشش را دارد بسیاری از مطالعات جمعیتی هیچ ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری قلبی پیدا نکرده اند.

آیا به مکمل کولین نیاز دارید؟

من ترجیح می دهم که مواد مغذی را از طریق غذا دریافت کنم تا مکمل. به خصوص هنگامی که این امر ما را ترغیب می کند تا غذاهای کامل را در رژیم غذایی خود اولویت بندی کنیم. افرادی که از تخم مرغ و/یا رژیم غذایی گوشت استفاده می کنند ، ممکن است کولین کافی برای رفع نیازهای خود داشته باشند.

کسانی که به دنبال منبع کولین گیاهی هستند باید مطمئن باشند که کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات چلیپایی را مرتباً شامل می شوند.

اما برخی از افراد مانند زنان باردار و زنان شیرده. ممکن است نیاز بیشتری داشته باشد مطمئن شوید که مزایای مکمل کولین را با پزشک خود در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *