طرز تهیه گرانولای سالم در خانه


طعم گرانولای سالم را نمی توان انکار کرد-این میان وعده ترد ، دوستدار بچه ها و حمل آسان است.

اما میزان کالری و قند گرانولای خریداری شده به سرعت افزایش می یابد.

گرانولا یکی از آن محصولات پیچیده در بازار است که شرکت های بزرگ غذایی دوست دارند به آن نگاه کنند. وقتی واقعاً مقدار زیادی شکر ، روغن و مواد نگهدارنده اضافه کنید ، آنها واقعا “سالم” هستند ، “اشلی نادر ، RD توضیح می دهد.

این بدان معنا نیست که مواد مغذی گرانولا – یا طعم دلپذیر آن را از دست داده اید.

نحوه تهیه گرانولای سالم در خانه را بیاموزید. و از این میان وعده ساده و همه کاره به نحوی که شما را تغذیه می کند لذت خواهید برد.

1. با مواد خشک شروع کنید.

گرانولای سالم را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

بلغور جو دوسر ماده اصلی گرانولای خانگی سالم است.

علاوه بر این شما می توانید با انتخاب یک نوع آجیل تنوع را در گرانولای خود ایجاد کنید. یک دانه و یک عدد میوه خشک به مخلوط اضافه کنید.

مکنزی برگس ، RDN ، متخصص تغذیه و توسعه دهنده دستورالعمل در Cheerful Choices ، می گوید که آجیل ارائه می دهد “مقادیر سالم پروتئین گیاهی و مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین E و پتاسیم.”

ممکن است بخواهید 1 مهره خرد شده (مانند هویج) و 1 مهره کامل (مانند بادام) را برای افزودن بافت ترکیب کنید.

فقط مطمئن شوید که آجیل خام بدون نمک می خرید.

اگر این گرانول را به عنوان بخشی از برنامه رژیم غذایی خود برای کاهش وزن تهیه می کنید. به خاطر داشته باشید که در حالی که آجیل برای سلامتی مفید است اما همچنین دارای کالری متراکم است.

تخمه کدو ، شاهدانه و تخمه آفتابگردان انتخاب های خوبی هستند. اما برگس دانه های چیا را در گرانولای خود ترجیح می دهد. زیرا این دانه های ریز اما قوی اسیدهای چرب امگا 3 سالم برای قلب فراهم می کنند.

میوه خشک بدون شیرین را به عنوان یک چاشنی به عنوان یک عنصر اصلی در گرانول خود در نظر بگیرید.

کالری می تواند به سرعت افزایش یابد. اما کمی پاشیدن بافت جویدنی و شیرینی خوشمزه را به ارمغان می آورد.

استفاده از میوه های خشک منجمد را در نظر بگیرید – این بافت نسبت به میوه های خشک سنتی تردتر است و شکر اضافی ندارد.

2. ادویه جات ترشی جات را اضافه کنید

دارچین یک انتخاب کلاسیک است. اما با خیال راحت با آنچه ایجاد می کنید آزمایش کنید.

دارچین را با میخک ، جوز هندی ، زنجبیل و فلفل دلمه ای برای گرانولای ادویه کدو تنبل کنید.

یا اگر ماجراجویی می خواهید این 5 ادویه چینی را امتحان کنید تا گرانولا سالم شما گرمی و شیرینی مورد علاقه دارچین را به شما بدهد. با بوی شیرین بیان

3. مواد مرطوب خود را عاقلانه انتخاب کنید

این مرحله جایی است که گرانول خانگی شما بسیار متفاوت از گرانولای بسته بندی شده در راهرو مواد غذایی است.

در حالی که مارک های فروشگاه از روغن کانولا یا روغن سویا استفاده می کنند. شما می توانید روغن نارگیل بکر را تصفیه نشده و از نظر مقدار کنترل کنید.

شما همچنین باید شیرین کننده ای را انتخاب کنید. این ماده نسبت به شربت ذرت با فروکتوز بالا که در بسیاری از مارک های گرانولای خریداری شده یافت می شود ، کمتر فرآوری شده است.

شربت افرا و عسل انتخاب های خوبی هستند. و می توانید به اندازه کافی از آن استفاده کنید تا مطابق سلیقه خود شیرین و بدون پخت بیش از حد باشد. استویا و میوه راهب گزینه های خوب بدون قند هستند.

نادر خاطرنشان می کند که شما در گرانولای سالم خود به شیرین کننده احتیاج ندارید – می توانید کمی شیرینی با میوه های خشک یا ادویه جات معطر مانند دارچین ، جوز هندی و عصاره وانیل اضافه کنید.

گرانولای خانگی خوشمزه در یک دسر شیشه ای.

4. مواد خشک و مرطوب را جداگانه مخلوط کنید.

آجیل ، دانه ها ، میوه های خشک (در صورت استفاده از آنها) و ادویه ها را با هم مخلوط کنید.

اگر از دانه های نارگیل یا چیپس شکلات در گرانول استفاده می کنید استراحت کردن در آخرین مرحله باید آن را وارد کنید.

کنار بگذارید و روغن و شیرین کننده را در یک کاسه دیگر مخلوط کنید. اگر عصاره وانیل را به دستور غذا اضافه می کنید این با مواد مرطوب همراه است.

5. مخلوط مرطوب را روی مواد خشک بریزید.

خوب مخلوط کنید تا جایی که ممکن است از مواد خشک خود استفاده کنید. (هیچ کس لقمه جو دوسر خشک نمی خواهد.)

این مخلوط را روی یک ورقه پخت با روکش پوست یا ورقه پخت سیلپات قرار دهید.

اگر قطعات گرانولای بزرگتر را دوست دارید مخلوط را خیلی نازک پخش نکنید جو دوسر ، آجیل و دانه ها باید به هم نزدیک باشند تا توده های ترد ایجاد شود.

6. تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید.

گرانول خانگی در شیشه و روی سینی فر.

مخلوط گرانول خود را در دمای 325 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید ، هر 10 دقیقه هم بزنید یا تا زمانی که گرانول قهوه ای طلایی روشن و ترد شود.

ورق پخت خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید تعداد زیادی توده در لبه های آن وجود ندارد.

اگر گرانول به طور ناهموار قهوه ای شود می توانید به تدریج از اسپاتول استفاده کنید. بین زمان پخت حرکت کنید

7. نارگیل و شکلات را تا آنجا که ممکن است نگه دارید.

اگر به تراشه های نارگیل یا شکلات رنده شده به عنوان یک ترکیب گرانول نگاه می کنید مراحل خاصی وجود دارد که باید انجام دهید.

وقتی گرانولای شما از فر خارج شده و به دمای اتاق خنک شده است ، چیپس شکلات را باید در انتها اضافه کنید ، در غیر این صورت با آشفتگی روبرو می شوید.

نارگیل خرد شده سریعتر از سایر مواد قهوه ای می شود. همانطور که اشاره شد

اگر مشتاق استفاده از آن هستید حدود نیمی از زمان پخت را به رنگ طلایی اضافه کنید. اما از منطقه سوخته عبور نمی کند.

روشهای خلاقانه برای استفاده از گرانولای سالم خانگی

پارافیت صبحانه با چیا ، گرانولا ، توت و ماست در یک لیوان

در اینجا بخش سرگرم کننده ای وجود دارد: پیدا کردن راه های خوشمزه. برای لذت بردن از گرانول برای سلامتی خود

گرانول خانگی سالم نیز می تواند اضافه شود ، بنابراین برگس توصیه می کند یک چهارم یا نصف فنجان را با توجه به نیاز کالری خود سرو کنید.

“غلات طبیعی” درست کنید

در اینجا دستور ویژه نادر آمده است: او گرانولای سالم را در یک کاسه قرار می دهد. سپس میوه های تازه خرد شده مانند موز و توت فرنگی را اضافه کنید.

سپس شیر بادام شیرین نشده اضافه کرد.

با استفاده از شیر ساده به جای شیر بادام یا مخلوط کردن شیر بادام و پودر پروتئین قبل از ریختن روی مخلوط میوه و گرانول ، پروتئین را افزایش دهید.

(برای صبحانه متعادل تر آن را با منبع پروتئین دیگری مانند دو تخم مرغ آب پز بخورید.)

ماست یونانی اضافه کنید یا پارافیت درست کنید.

پاشیدن گرانول خانگی به کاسه ماست یونانی طعم و بافت پیچیده تری می بخشد.

اگر چیزی شبیه به پارافیت می خواهید میوه اضافه کنید یا مواد اولیه را در یک لیوان بگذارید تا تجربه یک پارافیت معتبر را داشته باشید.

آن را به عنوان میان وعده مصرف کنید

گرانولا هنگام بسته بندی در کیسه ، یک میان وعده آسان برای حمل است. به خصوص اگر مطمئن هستید که دستور غذا حاوی بلغور جو دوسر است.

آن را با چیزی غنی از پروتئین مانند شیک پروتئینی یا ماست قابل نوشیدن ترکیب کنید.

روی سالاد بپاشید

شاید بیشتر با بیسکویت های تند آشنا باشید. اما گرانولای سالم خانگی همچنین باعث خوش آمدید کاسه سبزیجات شما می شود.

گرانولا یک غذای عالی برای پنیر بز و سالاد توت فرنگی است!

به دسرهای منجمد اضافه کنید

آب پاش خوب است اما از نظر طعم چندان مثر نیست. نادر پیشنهاد می کند که به جای آن بستنی یا ماست یخ زده را با گرانولای خانگی بپاشید.

آیا توصیه و مشاوره تغذیه متخصص تری می خواهید؟ به BODnutrition.com بروید. بیاموزید که چگونه برنامه ها و محصولات تغذیه Beachbody می تواند به شما در داشتن یک سبک زندگی سالم کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *