علل گرسنگی مداوم و راههای پیشگیری از آن


گرسنگی واکنش طبیعی بدن است تا نشان دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد.هنگامی که گرسنه هستیم ، معده ما ممکن است سر و صدا کند. و ممکن است احساس خالی بودن کنیم گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود همیشه احساس ضعف و گرسنگی کنیم. که در موضوعات زیر به آن خواهیم پرداخت.

احساس گرسنگی کنید

دلایل احساس گرسنگی و ضعف مداوم:

1. عدم مصرف پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید.

مصرف کافی پروتئین برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و با افزایش تولید هورمون های سیری به بدن شما کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند. قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

بسیاری از غذاها حاوی پروتئین هستند. بنابراین ، گنجاندن در رژیم غذایی دشوار نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست. یا آجیل و غلات پروتئین نیز دارد.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت عمومی بدن ضروری است. و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است خواب کافی به جلوگیری از بیماری های خطرناک و مزمن کمک می کند. خواب یک عامل خوب و تنظیم کننده اشتها است زیرا بر هورمون های تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کم خوابی سطح این هورمون ها را افزایش می دهد و احساس گرسنگی را در فرد افزایش می دهد. برای حفظ سلامت بدن و کنترل اشتها شب ها 8 ساعت بخوابید.

3. ما بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنیم.

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین ها را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین مواد تشکیل دهنده آرد سفید است. اینها برای پخت نان و ماکارونی استفاده می شوند ، از طرف دیگر ، این نوع کربوهیدرات ها حاوی فیلرهای فیبر نیستند و به سرعت توسط بدن هضم می شوند. کربوهیدراتهای تصفیه شده نیز می توانند به کاهش سطح قند خون کمک کنند. در نتیجه ، می توان آنها را به تدریج جایگزین کرد ، به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات. و غلات کامل دارای فیبر و همچنین کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی است.

احساس گرسنگی کنید

4. نقش چربی در احساس گرسنگی

چربی نقش مهمی در سیر نگه داشتن بدن دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش مدت زیادی طول می کشد و در معده باقی می ماند. بنابراین ، احساس گرسنگی دیرتر بوجود می آید. افرادی که سعی می کنند چربی رژیم غذایی خود را کاهش دهند ، اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غذایی پرچرب سرشار از مواد مغذی از جمله ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم.

نوشیدن آب سلامت مغز و قلب را بهبود می بخشد. به طور کلی ، عملکرد بدن را نیز بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی ما دارد. یک لیوان آب بنوشید تا معده شما پر شود. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات احساس تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت در این صورت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. وقتی غذا می خوریم حواسمان پرت می شود.

اگر شیوه زندگی شلوغی دارید و هنگام غذا خوردن کارهای دیگر انجام می دهید. شما همزمان آسیب های زیادی به بدن و سلامتی خود وارد خواهید کرد.این شیوه غذا خوردن باعث افزایش کالری دریافتی و در نهایت افزایش وزن می شود. حواس پرتی منجر به کاهش درک میزان غذای مصرفی می شود. بنابراین بدن بعداً سیری را نشان می دهد.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم.

در برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال های گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید شما دائماً احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی از داروهایی که استفاده می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی وجود دارد. داروهای دیابت ، قرص های ضد بارداری ، داروهای ضد تشنج و این عوارض جانبی. گاهی اوقات ممکن است برای تغییر برخی از داروها با پزشک مشورت کنید. اما در برخی موارد ، فقط موارد قبلی باید رعایت شود تا آثار این عارضه به حداقل برسد.

9. رابطه بین وضعیت سلامت عمومی و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت عمومی بدن باید بررسی شود. این به این دلیل است که احساس ضعف ، گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه هایی از مشکلات در بدن مانند کم کاری تیروئید باشد. (پرکاری تیروئید) این وضعیت را در بدن شدیدتر می کند. به همین دلیل ، معاینات فیزیکی کامل دوره ای ضروری است. برای جلوگیری از مشکلات درون بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *