فواید فیبر محلول برای سم زدایی عدم تعادل هورمونی و غیره


اکثر ما روی فیبر زیاد کار نمی کنیم. این ممکن است به این دلیل باشد که ما بارها شنیده ایم که فیبر محلول فواید زیادی دارد و یک ماده مغذی ضروری در رژیم غذایی سالم است. این درست است: دریافت فیبر کافی می تواند سطح قند خون را کنترل کند. کمک به کاهش سطح کلسترول و هضم خود را ادامه دهید همچنین یکی از برترین متخصصان تغذیه برای حفظ وزن سالم توصیه می کند.

اما بسیاری از مردم انجام ندهید دانش فیبر این است که نقش مهمی در فرایند سم زدایی طبیعی بدن دارد. بخصوص اگر می خواهید از توانایی بدن در سم زدایی حمایت کنید ، فیبر محلول ضروری است.

سم زدایی چیست؟

سارا روون ، RDN ، CDN و بنیانگذار Rooted Wellness توضیح می دهد که سم زدایی فرایندی است که بدن ما برای تبدیل سموم استفاده می کند تا بتوانند از بدن ما دفع شوند.

سموم از دو منبع اصلی تامین می شوند. برخی از سموم مانند اوره ، اسید لاکتیک و مواد زائد توسط میکروبیوم روده تولید می شوند. در طول فعالیتهای روزانه ما مانند هضم و متابولیسم در بدن ایجاد می شود منبع دوم؟ روون توضیح می دهد: “سموم نیز می توانند از موادی که ما می خوریم ، جذب یا استنشاق می کنیم ، مانند جیوه ، آلودگی ، مواد مخدر و الکل ناشی شود.” خوردن غذاهای خاص و حتی وقتی از داروهای خاصی استفاده می کنیم

زن کرم می زند

قبل از وحشت ، خبر خوب این است که بدن ما در طول روز سم زدایی می کند. بدن انسان کاملاً مجهز به روشهای سم زدایی است. به گفته روون ، آنها در کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش و پوست یافت می شوند ، به ویژه در کبد و کلیه هایی که کارهای سنگین را انجام می دهند. کبد سموم را به داخل صفرا دفع می کند. که از طریق مدفوع دفع می شود کلیه ها عملکرد مشابهی را انجام می دهند و به فیلتر کردن سموم دفع شده از طریق ادرار کمک می کنند.

اگر می پرسید فیبر محلول از کجا می آید؟ ما به آنجا می رسیم ارین کنی ، متخصص تغذیه و بنیانگذار Nutrition Rewired ، خاطرنشان می کند: بهترین راه برای حمایت از توانایی های سم زدایی بدن شما رژیم و شیوه زندگی است. این روش نیازی به سم زدایی یا پاکسازی طولانی ندارد که ممکن است در تبلیغات آنلاین مشاهده کنید. “لازم نیست غذای خود را محدود کنید. آبمیوه تمیز یا کیت سم زدایی گران قیمت سم زدایی یک فرآیند روزانه است. کند و ملایم این می تواند از طریق تغذیه سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، حرکت انجام شود. به نظر می رسد یکی از اجزای کلیدی یک رژیم غذایی سالم که از سیستم سم زدایی بدن شما پشتیبانی می کند ، این است فیبر محلول

فیبر محلول در مقابل فیبر نامحلول: تفاوت چیست؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر محلول و فیبر نامحلول. تفاوت اصلی این دو در نحوه تعامل آنها با آب است.

فیبر نامحلول چیست؟

فیبر نامحلول نه محلول در آب: فیبر نامحلول با جذب آب در دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری می کند. مدفوع بزرگ و زمان انتقال را در دستگاه گوارش تسریع می کند. ”

فیبر محلول چیست؟

فیبر محلول انجام دادن در آب حل می شود “وقتی حل می شود این یک ژل تشکیل می دهد که هضم و جذب برخی از مواد مغذی را کند می کند. ” فیبر محلول چند وظیفه ای واقعی است. باکتری های خوب روده را تغذیه می کند. با مسدود کردن جذب کلسترول غذایی ، کلسترول را کاهش می دهد. و هضم کربوهیدرات ها را کند می کند که به تثبیت سطح قند خون کمک می کند

زن و شوهر در حال پختن شام

فواید فیبر محلول

روشهای زیادی وجود دارد که فیبر محلول به سم زدایی کمک می کند و به ما در دفع سموم کمک می کند.

روده سالم

اول از همه ، زیرا باکتری های خوب روده را تغذیه می کند. بنابراین فیبر محلول برای یک میکروبیوم سالم روده مفید است. این شامل محصول سم زدایی سنگین: کبد و کلیه می شود. Rueven توضیح می دهد: “باکتری های سالم در روده ما از عملکرد روده محافظت می کنند و سیستم ایمنی بدن را در دستگاه گوارش تقویت می کنند.” و به این اندام ها کمک کنید تا عملکرد سم زدایی را به بهترین نحو انجام دهند. “

علاوه بر این ، روده های شما خون را به کبد و کلیه های شما می رسانند. روون خاطرنشان می کند: بنابراین این دو اندام مستقیماً از سلامت میکروبیوم روده متاثر می شوند.

فعالیت آنتی اکسیدان ها را تحریک می کند

فیبر محلول همچنین فعالیت آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهد تا بار کلیه ها را برای پردازش نیتروژن کاهش دهد. ابی ویشیل ، متخصص تغذیه و بنیانگذار FWDfuel توضیح می دهد که این یک ماده رایج است که بدن باید از آن خلاص شود. “این همچنین به تولید و جریان صفرا مربوط می شود.” ما برای جذب ویتامین های محلول در چربی به صفرا نیاز داریم. و همانطور که قبلاً ذکر شد به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

به تعادل هورمون ها کمک می کند

فیبر همچنین در سم زدایی هورمون های اضافی به بدن شما کمک می کند. بخصوص ارتباط روشنی بین فیبر و استروژن وجود دارد. “بیشتر استروژن بدن ما در روده متابولیزه می شود. رژیم کم فیبر می تواند سطح استروژن را افزایش دهد. این به این دلیل است که فیبر به بیرون راندن استروژن اضافی از بدن کمک می کند. این بیماری گاهی اوقات در زنان به عنوان اختلال وسواس فکری استروژن نامیده می شود. این بیماری در سنین میانسالی و در زنان مبتلا به کیست های متعدد (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند نفخ ، قاعدگی های نامنظم را ایجاد کند. در مردان ، سطح استروژن بالاتر از حد طبیعی با مشکلات باروری و اختلال نعوظ ارتباط دارد.

بنابراین چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش میزان جذب شده در روده بزرگ به دفع استروژن اضافی کمک می کند. وقتی صحبت از فیبر محلول می شود بخصوص به گفته روون ، این امر به ما کمک می کند تا احساس سیری طولانی تری داشته باشیم زیرا هضم غذا را کند می کند. به همین دلیل رژیم های سرشار از فیبر با حفظ وزن سالم ارتباط دارد. سلول های چربی استروژن تولید می کنند. بنابراین ، حفظ وزن سالم می تواند به کاهش سطوح اضافی استروژن کمک کند.

غذاهای سرشار از فیبر محلول

اگر می خواهید غذاهای فیبر محلول را در رژیم غذایی خود بگنجانید. شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

برترین محصولات فیبر محلول Rueven و Vichill عبارتند از:

  • جو دوسر
  • مرکبات
  • موز
  • سیب
  • هویج
  • جوانه بروکسل
  • لوبیا خشک شده
  • تخم کتان و چیا
  • آووکادو
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • پوسته پسیلیوم (که اغلب در مکمل های فیبر یافت می شود)
بلغور جو دوسر با موز

با این حال ، هنگامی که امیدوارید مصرف فیبر محلول خود را افزایش دهید ، مواردی را باید در نظر داشته باشید.

شروع آهسته

اگر در حال حاضر از رژیم غذایی با فیبر بالا استفاده نمی کنید ، مهم است که به تدریج رووین می گوید: مصرف فیبر خود را افزایش دهید. می تواند باعث ناراحتی های گوارشی شود. ممکن است به شما در انتقال راحت تر کمک کند)

هیدراته بمانید

به گفته Rueven ، هر زمان که مصرف فیبر خود را افزایش می دهید همچنین می خواهید آب بیشتری بنوشید. این به سیستم گوارش شما کمک می کند تا فیبر را پردازش کند و به این معنی است که احتمال کمتری برای پشتیبان گیری دارید. تورم و گاز

در مورد گنجاندن غذاهای خاص استرس نداشته باشید.

“به جای تمرکز بر غذاهای فردی ، خوردن انواع غذاها با تمرکز بر غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل را هدف قرار دهید. حبوبات آجیل و دانه ها ، “Rueven توصیه می کند.” این غذاها همه منابع خوبی از فیبر هستند و حاوی فیبر محلول و نامحلول هستند. هر دوی اینها بدن ما نیاز به رشد و حمایت از سم زدایی و سلامت کلی دارد. ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *