قهوه ، سرطان ، محافظت عصبی و مرگ و میر همه علت (مطالعه 2017 ー 2021): تغذیه


بنابراین تصمیم گرفتم آخرین تحقیقات درباره قهوه را بخوانم و متوجه شدم چند فنجان قهوه در روز بنوشید این به شدت با کاهش واقعی در ارتباط است مرگ از هر علتی (مرگ به هر علتی نامیده می شود) در اینجا چند نقل قول جایگزین آورده شده است.

===

مصرف قهوه و علل مختلف و مرگ و میر خاص: یک متاآنالیز توسط اصلاح کننده های احتمالی (کیم 2019)

ما 40 مطالعه از جمله 3،852،651 داوطلب و 450،256 مرگ و میر علت و خاص.یک رابطه معکوس غیر خطی بین مصرف قهوه و مرگ و میر ناشی از همه علت پیدا شد. بیماریهای قلبی عروقی (CVD) و سرطان NS کمترین خطر نسبی (RR) 3.5 فنجان در روز برای مرگ و میر ناشی از تمام علل بود (RR = 0.85 ، 95٪ CI 0.82-0.89).، 2.5 فنجان در روز برای مرگ و میر قلبی عروقی (RR = 0.83 ، 95٪ CI 0.80-0.87) و 2 فنجان در روز برای مرگ و میر ناشی از سرطان (RR = 0.96 ، 95٪ CI 0.94-0.99.) در حالی که مصرف اضافی شامل موارد اضافی نمی شود مرگ و میر کمتر

===

چندین دهه تحقیقات قهوه به عنوان یک نوشیدنی ضد سرطان (نیگرا سپتامبر 2021)

اکثر نشریات ارتباط منفی بین مصرف قهوه و خطر یا توسعه انواع مختلف سرطان (جدول 3 ، مورب) ، از جمله سرطان سینه ، دهان ، دهان و حلق ، سرطان پوست و سرطان پوست را نشان می دهند. سرطان پوست و غیر ملانوم پوست ، پروستات ، روده بزرگ و راست روده آندومتر ، کبد ، سرطان خون و سرطان کبد ، سرطان مغز و تیروئید و سایر موارد (18 نوع سرطان) ، اما ارتباطات دوگانه ای در سرطان مثانه ، معده ، لوزالمعده و ریه یافت شده است ، اگرچه تعداد کمی از نشریات آن را نشان می دهند. با کمال تعجب ، ما دریافتیم که فقط 12 نشریه ارتباط مثبتی بین سرطان و مصرف قهوه (پررنگ) نشان می دهند ، همانطور که در برخی سرطان ها مانند ریه ، مثانه ، لوزالمعده ، حنجره و سرطان معده مشاهده شد.

این به روز رسانی شواهد آماری قابل توجهی را از مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد. که نشان می دهد که نوشیدن قهوه در اکثر افراد (از جمله جنسیت ، نژاد و تفاوت سنی) مزایایی دارند و با خطر سرطان ارتباط معکوس دارند. [6, 60]به

===

نوشیدن قهوه و میزان مرگ و میر در 10 کشور اروپایی – مطالعه EPIC (Gunter 2017)

شرکت کنندگان: همه 521،330 مرد و زن به تحقیقات آینده نگر اروپا در زمینه سرطان و تغذیه (EPIC) در تحقیقات آینده اروپا بپیوندید. در طول پیگیری ، میانگین 16.4 سال ، 41.693 مرگ که اتفاق افتاد

در مقایسه با غیر مصرفی شرکت کننده در بالاترین چهارم مصرف قهوه از نظر آماری کاهش قابل توجهی در مرگ و میر ناشی از همه علت ها نشان داد. (مردان: HR = 0.88 ، 95٪ CI: 0.82-0.95 ؛ P-trend <0.001 ؛ زنان: HR = 0.93 ، 95٪ CI: 0.87-0.98 ؛ P-trend = 0.009). این یافته ها از کشوری به کشور دیگر تفاوت معناداری ندارد.

فقط در بین زنان وجود دارد … همبستگی مثبت بین قهوه و مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان (HR 1.12، 95٪ CI: 1.02-1.23 P-trend 0.001).

===

اثرات قهوه بر سلامتی: مکانیزمی که کشف می شود؟ (Colb 2020)

سهم مهار رادیکال های آزاد اکسیداتیو توسط اجزای قهوه در اثرات بهداشتی به میزان قابل توجهی ناچیز است.

قهوه یک غذای گیاهی است و بیشتر فنول های رژیمی مصرف شده در کشورهای توسعه یافته از قهوه تهیه می شود.به

پیشنهاد می شود ترکیب فنلی قهوه اثرات مشابهی با میوه ها و سبزیجات برای سلامتی داشته باشد.

راه اصلی تأثیرات شیمیایی فنولیک از مواد غذایی گیاهی و قهوه بر سلامتی است فعال کردن سیستم Nrf2 برای پاسخ محافظ سیتو انطباقیژن های وابسته به Nrf2 پروتئین هایی را که دارای آنتی اکسیدان ، سم زدایی ، ترمیم DNA یا عملکردهای ضد التهابی هستند کد می کنند.

برشته شدن قهوه سبز توانایی فعال کردن مسیر Nrf2 را افزایش می دهد. قهوه بو داده تیره از کباب روشن قوی تر است.، هنگامی که در بدن تجزیه و تحلیل می شود [68,70,71]به

===

اثرات عصبی ترکیبات فعال زیستی قهوه: مروری (Socała 2021).

نکته مهم این است که به نظر می رسد مصرف قهوه با آن ارتباط دارد کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماریهای عصبی ، مانند بیماری آلزایمر. بیماری پارکینسون و زوال عقلبه

مطالعات گسترده in vitro و in vivo نشان داده است که قهوه و ترکیبات فعال زیستی آن بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد. این نشان دهنده پتانسیل پیشگیرانه و/یا درمانی برای شرایط مختلف عصبی است (شکل 3). در میان آنها ، کافئین به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و سود [neuroprotective] بیشتر اثرات مصرف قهوه (اما نه تنها قسمت) از کافئین ناشی می شود.با این حال ، گزارش های متعدد نشان می دهد که سایر ترکیبات قهوه ممکن است یک اثر محافظتی عصبی مستقل ایجاد کند. این نشان می دهد که قهوه بدون کافئین در شرایط عصبی نیز بسیار مثر است. پلی فنولیک اسید (به عنوان مثال اسید کلروژنیک و اسید بدون کافئین) و تریگونلامین بهترین هستند.اما برخلاف کافئین هیچ مطالعه اپیدمیولوژیک یا گزارش بالینی در مورد اثرات محافظتی در بیماریهای عصبی وجود ندارد.

==========

خلاصه کردن: مردم ، روزانه 3.5 فنجان قهوه بنوشید. (و در مصرف چای سبز نیز کوتاهی نکنید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *