لازم نیست از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. در اینجا آنچه در عوض مهم است ذکر شده است.


در اینجا چیزی است که باید در مورد آن بدانید. “غذای فرآوری شده” چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد؟ و این برای خانواده شما چه معنایی دارد؟

من نسخه کوتاه تری از این پست را برای ستون خود در وبلاگ WebMD Food and Fitness نوشتم.

صحبت درباره “غذای فرآوری شده” می تواند قلب شما را لرزاند. این به این دلیل است که امتیازات زیادی دارد. به ویژه امتیاز داشتن زمان و منابع لازم برای انجام همه کارها از ابتدا.

توصیه های زیادی در مورد غذاهای فرآوری شده به همان اندازه غیر واقعی است ، مانند “از هر چیزی روی بسته اجتناب کنید”! مگر اینکه در مزرعه زندگی کنید و روز خود را در آشپزخانه بگذرانید. امکان نداره

محصولات ALDI

بنابراین “غذای فرآوری شده” چیست؟

حقیقت این است که اکثر مواد غذایی به نوعی پردازش می شوند. از جمله بسیاری از غذاها که غذای اصلی سالم محسوب می شوند.

فرآوری مانند پاستوریزاسیون باعث ایمن شدن غذا می شود. کنسرو باعث ماندگاری بیشتر غذا و حفظ مواد مغذی می شود. و آسیاب به این معنی است که شما می توانید نان یا کلوچه تهیه کنید بدون اینکه خود خمیر را آسیاب کنید. در اینجا انواع دیگری از پردازش وجود دارد:

  • کم آبی بدن
  • خرد شده
  • مخلوط کردن
  • خشك كردن
  • یخ زده
  • بسته بندی
  • تخمیر

به عبارت دیگر اینفلوئنسر اینستاگرام که به شما می گوید “از همه غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید” احتمالاً در حال حاضر یک وعده غذایی بزرگ می خورد!

این مهمتر است.

یک روش دقیق تر و مفیدتر برای فرمول بندی مواد غذایی است مرحله از پردازشی که دریافت کردند این دسته بندی ها از آنجا نشأت می گیرند طبقه بندی مواد غذایی NOVA:

  • غذاهای فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده: آنها در حالت طبیعی یا نزدیک به مرگ هستند. این شامل میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده است. لوبیا خشک و عدس ماست ساده ، آجیل خام ، شیر پاستوریزه و گوشت منجمد
  • غذای فراوری شده: اینها شامل چیزهایی هستند که حاوی نمک ، شکر یا چربی هستند ، مانند کنسرو آجیل و سبزیجات ، پنیر ، کنسرو ماهی تن ، کنسرو میوه و نان تازه.
  • غذاهای ویژه فرآوری شده: آنها محصولاتی هستند که حاوی مواد بیشتری مانند رنگ ، تثبیت کننده هستند. و امولسیفایر و تعداد کمی از غذاهای بدون آسیب و فرآوری نشده وجود دارد. اینها شامل غذاهایی مانند کلوچه ، غلات صبحانه شیرین ، ناگت مرغ ، نوشابه ، سیب زمینی سرخ کرده و سوپ کنسرو شده است. آنها کالری بالایی دارند ، مواد مغذی کمی دارند و به شدت در بازار عرضه می شوند.

منتظر چی هستی؟

شاید متوجه شده باشید که یک جهش بسیار مهم از “پردازش شده” به “فوق العاده پردازش شده” وجود دارد. این یک سیستم کامل نیست. و بسیاری از غذاها به دسته های مختلف طبقه بندی می شوند. در مورد غلات سبوس دار یا ماست کمی شیرین چند ماده ای چطور؟ قطعا منطقه خاکستری زیادی وجود دارد.

اشکال غذاهای فرآوری شده خاص چیست؟

اکثر ما غذاهای فرآوری شده ویژه می خوریم. محقق در آن آمده است که تقریباً 60 درصد از کل مواد غذایی برای بزرگسالان در ایالات متحده. از غذاهای مخصوص فرآوری شده کودکان در ایالات متحده قد کمی بلندتر (حدود 66 درصد) بودند.

سعی کنید رژیم خود را کاهش دهید ورزش و محرومیت بیهوده است. به عبارت دیگر با موفقیت در پرورش کودکی که هرگز شیرینی جوش شیرین یا ژله میوه را لمس نمی کند.

بعلاوه ، اگر همزمان غذاهای فرآوری شده را در خانه خود نگه دارید (ما انجام می دهیم!) نیازی به احساس گناه یا شرمندگی نیست. فکر می کنم درک نحوه ارتباط این رژیم ها با سلامت بزرگسالان و کودکان بسیار مهم است.

از مطالعات این ماهیت هرچه بیشتر از این غذاهای فرآوری شده خاص استفاده کنیم ، بیشتر است هرچه از سلامت کمتری برخوردار باشیم:

  • یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا شیوع بالاتری از سرطان در افرادی مشاهده شد که غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند.
  • آخرین مطالعه بزرگسالان فرانسوی به این نتیجه رسیدند که خطر مرگ زودرس در ارتباط با غذاهای مخصوص فرآوری شده بیشتر است.
  • آموزش بیش از 9000 کودک انگلیسی دریافت که شاخص توده بدن شاخص توده چربی ، وزن و دور کمر در بین کودکان ، نوجوانان و جوانان که بیشترین غذاهای فرآوری شده را مصرف می کردند بیشتر بود.

چرا؟ غذاهای فرآوری شده خاص دارای چربی ، نمک و قند بیشتری هستند. و فیبر کمی نسبت به غذاهای فرآوری شده دارد محققان گفتند که این عوامل از جمله افزودنی های غذایی مواد شیمیایی موجود در بسته بندی مواد غذایی و روشهای پردازش مانند گرمایش در دمای بالا می تواند دلیل مشکلات سلامتی باشد.

غذای سالم برای کودکان مبتلا به ارتودنسی

نحوه انجام غذاهای فرآوری شده

من تماس هایی را برای اجتناب از غذاهای فرآوری شده خاص شنیده ام. اما من فکر نمی کنم این درست باشد – و به نظر می رسد دستور العمل وسواس و کینه است. در اینجا چیزی است که من به جای آن توصیه می کنم:

  • هنگام خرید لیست مواد لازم را بخوانید. اصول ساده من ، هرچه ساده تر ، بهتر. اگر گزینه ای وجود دارد که مواد افزودنی زیادی ندارد و می توانم آن را بخرم. من همیشه آن چیزها را انتخاب می کنم.
  • بیشتر اوقات آشپزی کنید برخی از غذاهای راحت یک ضرورت در زندگی شلوغ هستند. غذاهای منجمد مانند فیله ماهی پخته یا گاهی اوقات راویولی منجمد اشکالی ندارد. اما می توانید غذاهای ساده نیز درست کنید. این ماده از کمترین مواد فرآوری شده مانند برنج و آجیل یا تخم مرغ و میوه های مخلوط شده به دست می آید.
  • نسخه خانگی را آزمایش کنید. نوجوان من تسلیم نمی شود. پانسمان مزرعه مورد علاقه اش (و به همین دلیل سالاد سبز و چوب هویج پیچید!) اما با خوشحالی غذا خورد. سس کبابی خانگی من، پودر چاشنی تاکو، سس سیب، و ماکارونی و پنیربه (در اینجا لیستی از کارهایی است که معمولاً از ابتدا انجام می دهم.– لیست شما ممکن است متفاوت باشد ، اشکالی ندارد!)
  • به تعادل فکر کنید بعد از یک آخر هفته در مادربزرگ یا یک شب اقامت برای یک تولد فوق العاده. سرو غذا و تنقلات را آسان تر کنید. به احتمال زیاد فرزند شما به هر حال به آنها نیاز دارد. اگر هفته گذشته بچه ها شما یک جعبه غلات شیرین دارید. در عوض ، این هفته به صبحانه مانند تخم مرغ ، اسموتی و بلغور جو دوسر میل کنید. از سیب و گلابی خرد شده به عنوان غذای جانبی استفاده کنید.
  • خودتان را آرام کنید. چی میخوری بیشتر مواقع چیزی است که مهم است تمرکز کمتر روی غذاهای فرآوری شده شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات بیشتر اوقات از هات داگ یا کوکی های جعبه ای عرق نمی کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *