مزایای L-theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE مزایای l-theanine و نحوه عملکرد آن برای کاهش احساس استرس را توضیح می دهد. و چرا باید بخشی از برنامه کاهش استرس شما باشد؟

اگر به طور مرتب استرس دارید شاید تمام تکنیک های کاهش استرس را در کتاب امتحان کرده باشید. برای چیزی که هنوز امتحان نکرده اید آماده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار علم تغذیه است. اسیدهای آمینه به دلیل توانایی خود در کمک به افراد در احساس آرامش و آرامش ، رو به افزایش است.

در اینجا برخی از اطلاعات اساسی در مورد مزایای L-theanine آورده شده است. تأثیر بر مغز شامل اطلاعاتی که لازم نیست در مورد ایمنی و مصرف بدانید.

L-Theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک آمینو اسید است که باعث افزایش خلق و خو می شود و دارای مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی قارچها یافت می شود. اما به احتمال زیاد شما به اندازه طبیعی این اسید آمینه را در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. بنابراین در مکمل های غذایی به شکل غلیظ تر یافت می شود L-theanine یک ماده ضروری در مکمل های استرس است زیرا به آرامش و آرامش کمک می کند.

L-Theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در زمان استرس انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده خلق و خو مانند GABA می تواند کاهش یابد. L-theanine سطح را به محدوده سالم باز می گرداند. سایر اثرات “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین

از طرف دیگر ، ال تیانین باعث کاهش سطح محرک هایی می شود که می توانند احساس استرس را تقویت کنند. به عنوان مثال ، ال تیانین می تواند از تجمع بیش از حد گلوتامات جلوگیری کند. که یک ماده شیمیایی مغزی است که با اختلالات شناختی مرتبط با سن مرتبط است. این می تواند در پاسخ بدن به استرس اختلال ایجاد کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را افزایش می دهد. افزایش فعالیت آلفا در مغز ممکن است منجر به تمرکز و آرامش بهتر شود.

مزایای L-Theanine

Theanine تمایل به جلب توجه برای اثرات خلق و خوی خود دارد. با این حال ، مزایای L-theanine بسیار بیشتر از آرام بخش آن است.

بهتر بخواب

مرد آرام می خوابد

محققان معتقدند تئانین دارای اثر ضد اضطراب (یا مهار کننده استرس) برای ایجاد خواب است. برای خواب با کیفیت بدن نیاز به آرامش دارد. برخلاف داروهای خواب سنتی ، L-theanine همچنین دارای اثر ضد اضطراب است. L-theanine بدون کیفیت آرام بخش ، خواب با کیفیت تری را ترویج می کند.

در واقع ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم L-theanine منجر به کیفیت بهتر خواب می شود.

مطالعه دیگری تأثیر تیانین بر سلامت روان را مورد ارزیابی قرار داد. این به این دلیل است که خواب ضعیف می تواند پیامد ثانویه استرس باشد. بنابراین همین محققان به بررسی اثرات ال تیانین بر کیفیت خواب پرداختند. شرکت کنندگان کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تأخیر و بیقراری را پس از چهار هفته مصرف مکمل گزارش کردند.

افزایش مهارت های فکری

تمرکز زنان بر کار

ما اغلب کلمات “هشدار” و “آرامش” را در یک جمله به کار نمی بریم. با این حال ، L-theanine می تواند احساس آرامش و تمرکز بر وضعیت مطلوب را ایجاد کند.

یک مطالعه پیدا شد شرکت کنندگانی که 200 میلی گرم تئانین در روز مصرف کردند ، پیشرفت چشمگیری در توجه ، کارایی و زمان واکنش نشان دادند.

مطالعه دیگری تأثیرات ال-تئانین را در کنار کافئین بررسی کرد. جالب است محققان دریافتند که 97 میلی گرم تئانین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان در تمرکز بیشتر در کارهای شناختی استرس زا و افزایش دقت کمک می کند. شرکت کنندگان همچنین هوشیاری بهتر و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زن بستنی می خورد

اکثر تحقیقات روی L-theanine نقش L-theanine را به عنوان یک عامل تسکین دهنده استرس مورد بررسی قرار داده است. مهمتر داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین را برای افراد تحت فشار نشان داده است.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرد که تیانین سطح استرس را در افرادی که با شرایط استرس زا مواجه هستند کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند به ترویج خواب کافی کمک کند. البته این می تواند بر سطح استرس شما تأثیر بگذارد.

L-theanine با سایر محلول های استرس متفاوت است زیرا L-theanine می تواند بدون خواب آلودگی آرام شود.

چه کسی باید L-Theanine را امتحان کند؟

L-theanine ممکن است برای افرادی که مستعد استرس هستند مفید باشد. Theanine همچنین در صورت داشتن مشکلات زیر مفید است:

  • کیفیت خواب
  • خواب
  • در تمرکز یا مه مغزی
  • مطالعه یا حفظ اطلاعات
  • احساس بیداری

عوارض جانبی و دوز L-Theanine

با توجه به ادبیات مربوطه مصرف ال تیانین هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای ندارد.

در حقیقت سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک ماده غذایی پذیرفته شده عمومی (GRAS) طبقه بندی کرده است.علاوه بر این ، نوشیدن چای های حاوی L-theanine مانند چای سبز یا سیاه نیز بی خطر است. همچنین مزایای زیادی برای سلامتی دارد. بنابراین این یک افزودنی خوب برای برنامه روزانه شما است.

قبل از رفتن به دم كردن چای ، به خاطر داشته باشید كه یك فنجان حدود 20 میلی گرم ال تیانین به بدن شما می رساند. به همین دلیل توصیه می شود که تئانین را برای حداکثر نتایج مصرف کنید.

اگر به دنبال مکمل تئانین هستید. از دوز بالینی موثر اطمینان حاصل کنید. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم l-theanine و adaptogen ashwagandha است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش دهید و اشتهای خود را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم ال تیانین برای آرامش بیشتر است ، امتحان کنید.

افکار نهایی

L-theanine یک اسید آمینه است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. تیانین بدون ایجاد خواب آلودگی می تواند استرس را از بین ببرد. برخلاف داروهای تجویزی مطالعات متعدد تأثیر تیانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید کرده است ، بنابراین متخصصان آن را یک راه حل ایمن و م toثر برای استرس می دانند. زیرا نتایج به مقدار بیشتری ال تیانین نیاز دارد. مکمل ها راه خوبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *