مشکلات حافظه؟ این درمان های طبیعی را امتحان کنید

عوامل زیادی می توانند بر حافظه ما تأثیر بگذارند، از جمله بیماری، پیری، نوشیدن بیش از حد الکل، کم ورزش کردن و بد خوردن. مشکلات حافظه اغلب با تجمع سموم در مغز همراه است. با این حال، کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم برای تقویت چابکی ذهنی خود انجام دهیم.

برای کمک به درمان مشکلات حافظه چه کاری می توانید انجام دهید

  • از نوشیدن الکل خودداری کنید. الکل می تواند به مغز و سیستم عصبی آسیب برساند.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید. سیگار می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر مغز داشته باشد و جریان خون به مغز را کاهش دهد.
  • از مواد شیمیایی سمی – به ویژه فلوراید و آلومینیوم اجتناب کنید. این مواد شیمیایی به طور جداگانه برای مغز سمی هستند اما ترکیب آنها بسیار سمی است. سایر مواد سمی که می توانند باعث مشکلات مغزی شوند عبارتند از فلزات سنگین مانند جیوه، سرب و کادمیوم.
  • بدن خود را پاکسازی کنید – از جمله سمومی که در مغز انباشته شده اند.
  • میوه ها و سبزیجات تازه را به دلیل ظرفیت آنتی اکسیدانی که دارند زیاد مصرف کنید.
  • غذاهای مفید با چربی و قند بالا را کاهش دهید – این غذاها همچنین حاوی سموم به شکل افزودنی ها و نگهدارنده ها هستند.
  • مطمئن شوید که خواب کافی دارید، زیرا کم خوابی می تواند باعث مشکلات حافظه و کاهش کارایی ذهنی شود.
  • فرصت هایی برای استفاده از مغز و حافظه خود ایجاد کنید – پازل انجام دهید، یک زبان یا آلت موسیقی جدید یاد بگیرید، به کلاس ها بروید و چیزهای متفاوتی را مطالعه کنید، به یک سرگرمی چالش برانگیز بپردازید و غیره.
  • ورزش زیادی داشته باشید که می تواند گردش خون در مغز و سیستم عصبی را بهبود بخشد. ورزش همچنین به شما کمک می کند تا آرام شوید.
  • ویتامین ها و مواد معدنی می توانند به بهبود حافظه شما کمک کنند

o ویتامین های B مهم ترین ویتامین برای مغز و سیستم عصبی هستند و عملکرد موثر آنها را تقویت می کنند. کمبود اسید فولیک و سایر ویتامین های B می تواند منجر به از دست دادن حافظه، سردرگمی ذهنی، افسردگی و اختلال شناختی شود.

o روی به جلوگیری از آسیب مغزی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین عملکرد انتقال دهنده های عصبی را بهبود می بخشد. افرادی که کمبود روی دارند حافظه و تمرکز ضعیفی دارند.

منیزیم به عملکرد سیستم عصبی و انتقال تکانه های عصبی کمک می کند.

ویتامین C برای تولید انتقال دهنده های عصبی مورد نیاز است و به عنوان یک آنتی اکسیدان به جلوگیری از آسیب به سلول های مغز توسط رادیکال های آزاد کمک می کند.

کولین و لسیتین می توانند مستقیماً بر انتقال دهنده های عصبی در مغز تأثیر بگذارند و ارتباط مثبتی با حافظه خوب دارند.

گیاهان دارویی برای مشکلات حافظه گیاهانی مانند جینکو بیلوبا، جینسینگ و گوتو کولا می توانند اثرات مفیدی بر روی مغز و سیستم عصبی داشته باشند. مطالعه موردی: کمبود ویتامین B12 و عملکرد ذهنی خانم S. 69 ساله بود و علائم و نشانه های زیر را داشت:

  • او به طور فزاینده ای روی پاهایش بی ثبات می شد – در طول روز هیچ مشکلی نداشت، اما اگر شب از تختش بلند می شد قادر به راه رفتن نبود. هنگامی که او در تاریکی بود راه رفتن او به طور فزاینده ای دشوار می شد.
  • او به دلیل افزایش احساسات در پاها و پاهایش، تعادل قابل توجهی از دست داد.
  • او همچنین در عملکرد ذهنی کمی بدتر شده بود.

این مشکلات مشخصه کمبود ویتامین B 12 است. کمبود ویتامین B12 احتمالاً در افراد مسن رخ می دهد و ممکن است با بیماری تیروئید و دیابت مرتبط باشد. در ابتدا به او تزریق ویتامین B12 داده شد.

مکمل های قرص ویتامین B 12، و همچنین بقیه ویتامین های گروه B و یک مکمل مولتی ویتامین و مواد معدنی برای بهبود طولانی مدت و درمان وضعیت خانم S ضروری هستند.

مشکلات حافظه و عملکرد ذهنی با سمیت در مغز و همچنین کمبود مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مغز مرتبط است. شما می توانید با نسخه ای از کتاب پاکسازی کولون ایمن: راهنمای سلامتی شما به طور موثر و ایمن بدن خود را پاکسازی کنید. همین امروز نسخه خود را دریافت کنید و راه را برای داشتن حافظه بهتر و بهبود سلامت کلی آغاز کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع