منابع غذایی آنتی اکسیدان ها دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان


منبع غذایی مهم آنتی اکسیدان ها

در قسمت قبلی این سایت ، دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه اصفهان در مورد آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها صحبت کرد. در این قسمت ما در مورد منابع غذایی آنتی اکسیدان ها صحبت می کنیم تا بتوانید با ما باشید. تا پایان

سبزیجات

بیشتر سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان های مهم موجود در سبزیجات عبارتند از ویتامین C ، ویتامین E ، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها. برخی از سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هستند. (بتاکاروتن) نسبت به میوه. پختن سبزیجات اثر آنتی اکسیدانی زیادی ندارد. سبزیجات اصلی شامل کلم بروکلی ، گل کلم ، تربچه و شلغم هستند. قسمت های سبز این سبزیجات سرشار از گلوکوزین هستند. که منبع غنی از آنتی اکسیدان ها در غذاهای رایج آسیایی است تحقیقات زیادی در مورد سیر انجام شده است. اما خواص آنتی اکسیدانی آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها | اصفهان ، متخصص تغذیه

میوه

میوه ها مانند سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در میوه ویتامین C و فلاونوئیدها هستند. زردآلو و هندوانه همچنین حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید هستند. میزان ویتامین C موجود در میوه ها متفاوت است. به نظر می رسد میوه های رنگ روشن دارای آنتی اکسیدان بیشتری هستند. علاوه بر میوه ها یا سبزیجات رنگی داخل آنها همچنین دارای آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به میوه هایی هستند که فقط رنگ پوست آنهاست.

نان و غلات

برخی از غلات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند. غلات کامل آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به محصولات تصفیه شده دارند. فرآیندی که با غلات انجام می شود می تواند تأثیر زیادی بر میزان آنتی اکسیدان غلات داشته باشد. اما در حال حاضر برخی از غذاها دارای غلات غنی شده هستند ، مانند غلات صبحانه. با برخی از آنتی اکسیدان های مفید افزودن میوه های خشک مانند کشمش به برخی محصولات غلات صبحانه می تواند میزان آنتی اکسیدان آنها را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است که نگهداری چنین غذاهایی میزان آنتی اکسیدان آن غذاها را کاهش می دهد.

نوشیدنی

قهوه ، کاکائو و چای سبز و سیاه از منابع مهم آنتی اکسیدان ها هستند. مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی ها فلاونوئیدها هستند. پری و سبکی چای و قهوه نیز نشان دهنده میزان آنتی اکسیدان آنهاست. افزودن شیر محتوای فلاونوئید چای را کاهش نمی دهد. در برخی از مناطق جهان گیاهان بومی نیز تزریق می شوند. برخی از این داده ها اغلب حاوی آنتی اکسیدان های ناشناخته هستند. زمان دم کردن چای می تواند بر محتوای آنتی اکسیدان آن تأثیر بگذارد.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان ، متخصص تغذیه


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه رویکردهای اساسی تغذیه و مصرف و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب توصیه شده:

غذاهایی که برای افراد مبتلا به حساسیت غذایی مفید و مضر است

مصرف هندوانه و چاقی

گوشت قرمز زیاد مصرف نکنید.

استراتژی های کنترل گرسنگی

راهنمای خرید لبنیات

آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *