“منهتن سیاه” روماره بردن بازتابی از هارلم در دهه 1960 است

"منهتن سیاه" روماره بردن بازتابی از هارلم در دهه 1960 است


تاریخ هماهنگ فرهنگ و هنر در هارلم – همانطور که دوستان و همسایگان گفته اند – در نمایشگاه پولونسکی در نمایشگاه گنجینه خزانه داری نیویورک مورد بررسی قرار می گیرد. در قسمت اول ، یک ماکت از Augusta Savage پیدا خواهید کرد همه صدایتان را بلند کنید و آواز بخوانید خواننده ای را که سرود ملی سیاه را با دست خدا اجرا می کند توصیف کنیدبه از سوی دیگر ، شاگرد او نورمن لوئیس ضرباهنگ جاز هارلم دهه 1940 را با اجراهای انتزاعی ضبط کرد. موسیقی خیابانیبه اما برای اتصال هارمونی (به معنای واقعی کلمه و عددی) ، Romare Bearden است.

عکس ردیفی از Bearden سیاه است بازتابی از هارلم در دهه 1960 است. با این حال ، زندگی بردن ، همکار ساویج و لوئیس و دوستان معاصر او (جیمز بالدوین ، رالف الیسون ، بیلی هالیدی ، دوک الینگتون ، جیکوب لارنس و تونی موریسون) ، شواهدی ارائه می دهد برای هماهنگی مردم به اندازه کارش.

تامی لاوسون ، سرپرست موزه هنر و آثار در شومبرگ می گوید: “در هر کاری که انجام می دهد ، بردن از تاریکی صحبت می کند – کار او بازتابی از زندگی ، فرهنگ و عشق او به مردم و مکان های درون آن است.” مرکز کتابخانه فرهنگ سیاه پوست در هارلم را بررسی کنید ، که مجموعه های هنری Bearden شامل نقاشی ، نقاشی ، چاپ و حتی فرش را جمع آوری می کند.

مربوط به بردن سیاه است برای ایجاد ابعاد از نمای ساختمانها ، راه آهن و ورودی های هنری استفاده کنید. این عنوان ممکن است نشان دهنده منچوری منهتن باشد ، اما Bearden ifies از طریق محله به هارلم می رسد و از ردیف ساختمانها به بیرون نگاه می کند و در محل ملاقات در پیاده رو نشسته است. پانل های نارنجی و آبی روشن ، بازسازی خیابان هارلم – مانند خیابان 125 که استودیو Bearden در آن واقع شده است.

پیکان

منهتن سیاه

© 2021 بنیاد Romare Bearden / با احترام VAGA در انجمن هنرمندان (ARS) ، نیویورک

این قطعه یکی از بسیاری از عبارات ریش نیویورک است ، از ضبط یک شوق خرید در خیابان 7 تا یک کلوپ شبانه هارلم. ساویو

“آنچه بردن می خواهد انجام دهد این است که زیبایی شهر را نشان دهد. مردم از پنجره به بیرون نگاه می کنند. انبوه باران. این بازتابی از زندگی شهری است. “لاوسون گفت. “تصویر بردن برخی از عناصر جاز را با ترکیبی از شخصیت و پالایش مادی منعکس می کند.”

استعدادهای موسیقی جاز و بیردن به عنوان یک فرد چند نفره ، برخی از بزرگترین تأثیرات او هستند. او آهنگ هایی برای بیلی هالیدی و دیزی ژیلسپی نوشت و در سال 1950 آهنگ او “Seabreeze” تبدیل به آهنگی شد که توسط بیلی اکستین و تیتو پوئنته ضبط شد. قبل از آن ، او به عنوان یک جانباز ، فعال و مددکار اجتماعی خدمت کرده بود. او ریاضیات را در نیویورک تحصیل کرد در حالی که به عنوان کاریکاتوریست و ویرایشگر هنری در مجله انجمن هسته ای مدرسه فعالیت می کرد.

رالف الیسون ، دوست Bearden ، استعدادهای متنوع این هنرمند را شرح داد:

او می گوید: “من می توانم به یاد داشته باشم که از استودیوی رومی 125 خیابان دیدن کردم در حالی که او روی نقاشی غرفه ایستاده بود و دیدگاه شاهزادگان هلندی و ایتالیایی را توضیح می داد.” “در مواقع دیگر او با ریتم موندریان بازی می کرد و آنها را با ساختار جاز مرتبط می دانست.”

روماره بردن خود را وقف مطالعه هنرهای مادام العمر ، از جمله اکتشافات اصلی رزومه فرانسوی ، مجسمه های آفریقایی ، مجسمه های باستانی بیزانس ، چاپ ژاپنی و نقاشی های چینی کرد. منهتن سیاه این یکی از بیردن بیان شهر است و هر روز به شگفتی نفوذ ، فرهنگ و هنر جهانی او تبدیل شده است.

لاوسون می گوید: “او احتمالاً یکی از تأثیرگذارترین و نوآورترین هنرمندان قرن بیستم است.” “و او بنیان محکمی در هویت خود دارد و فرهنگ سیاه را دوست دارد.”

وی در طول زندگی خود نمایشگاه های موفق بسیاری را رهبری کرد ، از هشت دانشگاه مختلف تدریس افتخاری دریافت کرد و در سال 1987 نشان ملی هنر رئیس جمهور را دریافت کرد.

از تحصیلاتش در آمریکای جنوبی گرفته تا تحصیلاتش در دانشگاه سوربن ، تحسین برانگیزترین کار بردن این است که مخاطب را به سیاح فرهنگ سیاه تبدیل کند. در طول نمایش ، بسیاری از استعدادها و علایق او به کار باز می گردند.

هنرمندان با خود خواهند گفت: “زمان یک مثال است. می توانید به همان جایی که از تجربه اضافه شده شروع کرده اید ، برگردید و به بینش بیشتری امیدوار باشید. شما بر اساس تصورات خود می روید و به وطن خود برمی گردید. “


این داستان بخشی از مشارکت ما با NYPL اطراف است نمایشگاه پولونسکی از گنجینه کتابخانه عمومی نیویورک، که اقلام 4000 ساله از مجموعه تحقیقات کتابخانه را به نمایش می گذارد-ما مطالب مربوط به NYC را یک روز در سراسر سپتامبر منتشر می کنیم ، و شما می توانید همه چیز را مشاهده کنید در gothamist.com/treasuresبه نمایشگاه Treasures اکنون در ساختمان Stephen A. Schwarzman در خیابان پنجم و خیابان 42 باز است. بلیط های وقت آزاد اکنون در اینجا موجود استبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *