میکروبیوم سالم: 12 راز برای باکتری های متعادل در میکروبیوم روده ، پوست ، دهان و واژن.


آیا می دانستید بدن شما دارای بیش از یک میکروبیوم است؟ در واقع چهار نوع اصلی میکروبیوم انسان وجود دارد. و هر یک برای سلامت کلی شما مهم است. در اینجا ، متخصصان توضیح می دهند که برای پرورش میکروبیوم سالم چه کار می توانید انجام دهید.

در حال حاضر ، هیچ راز نیست که برخی از باکتری ها از نظر سلامتی در کنار شما هستند. در حقیقت شما ده برابر بیشتر از سلول های بدن خود میکروب دارید. و آنها بین 1 تا 3 درصد از توده بدن شما را تشکیل می دهند. طبق اعلام موسسه ملی بهداشت و این خوب است اینها رزمندگان سیستم ایمنی هستند. سلامت روده سلامت دهان و دندان ، سلامت پوست و غیره ، و با هم میکروبیوم انسان را تشکیل می دهند .به عبارت ساده ، میکروبیوم مجموعه ای از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها است که در بدن شما وجود دارد. البته ، میکروبیوم روده توجه زیادی را به خود جلب می کند. اما میکروبیوم های دیگری نیز وجود دارد. سه مورد دیگر برای عملکرد کلی بدن شما نیز ضروری هستند. علاوه بر میکروبیوم روده میکروبیوم پوست میکروبیوم واژن و میکروبیوم دهان همگی دارای طیف گسترده ای از اجزا و تأثیرات هستند.

ببینید چگونه میکروبیوم منحصر به فرد بدن شما در سلامتی شما نقش دارد. و از همه مهمتر چگونه از میکروبیوم خود مراقبت می کنید و باکتری های زنده را تا حد ممکن متنوع نگه می دارید؟

یک میکروبیوم مهم در بدن شما.

میکروبیوم روده

زن با دست روی شکم

آن چیست؟

بزرگترین میکروارگانیسم های شما در دستگاه گوارش شما هستند. در چند سال گذشته دانشمندان در مورد میکروبیوم قابل توجه روده اطلاعات بیشتری کسب کرده اند. نقش میکروبیوم در تنظیم خواب پیری سالم عملکرد مغز و احساسات و حتی ایمنی بدن (به هر حال حدود 70 درصد سیستم ایمنی بدن شما در روده زندگی می کند.

این به این دلیل است که بیشتر عملکردهای سیستم ایمنی در روده متمرکز شده است. بنابراین داشتن باکتری های خوب مهم است. این به جلوگیری از التهاب و واکنشهای غیر طبیعی ایمنی در بدن کمک می کند. Christine Bishara ، MD ، متخصص داخلی نیویورک که با تمرکز بر سلامت روده ، سلامت یکپارچه را تمرین می کند ، توضیح می دهد که باکتری های مفید در روده یا پروبیوتیک ها برای غذا بستگی به پری بیوتیک ها دارند.

او می گوید: “اینها فیبرهایی هستند که در غذاهای گیاهی از جمله میوه ها ، سبزیجات و حبوبات یافت می شوند.” در این باره فکر کنید: اگر در رژیم غذایی خود پری بیوتیک کافی ندارید ، مهم است که آنها را کنترل کنید. این ممکن است از عملکرد پروبیوتیک ها برای حفظ سیستم ایمنی و هضم طبیعی جلوگیری کند.

پروبیوتیک ها همچنین به تقویت پوشش روده کمک می کنند. “اگر یکپارچگی مخاط روده به خطر بیفتد ، سموم می توانند از طریق یک سد ضعیف روده ای وارد جریان خون شوند. این امر منجر به واکنش سیستم ایمنی بدن می شود که این سموم را مضر تلقی می کند. “دکتر بشاره می افزاید. این پاسخ ایمنی ممکن است به سلول های بدن حمله کند. این می تواند منجر به التهاب مزمن شود. اما راه های زیادی وجود دارد که می توانید از میکروبیوم روده خود مراقبت کرده و در وهله اول از التهاب جلوگیری کنید.

چگونه از آن مراقبت کنیم

  • مطمئن شوید رژیم غذایی شما مملو از پری بیوتیک است. داشتن میکروبیوم روده متنوع برای سلامت روده مهم است. این بدان معناست که غذای گیاهی زیادی بخورید تا پروبیوتیک ها در روده شما تغذیه شوند. دکتر بشاره می گوید: “خوردن حداقل 25 تا 30 غذای گیاهی در هفته را برای افزایش تنوع روده هدف قرار دهید.”
  • الکل و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. اگرچه لازم نیست اینها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. اما الکل و غذاهای فرآوری شده را در حد اعتدال مصرف کنید. دکتر بشاره می گوید: “هر دو می توانند باکتری های مفید روده ما را از بین ببرند و باعث ایجاد دیس بیوزیس ، عدم تعادل میکروب های مفید و ناسالم روده شوند.” خوب رشد می کند و به عدم تعادل بیشتر کمک می کند.
  • مکمل پروبیوتیک مصرف کنید. ایده خوبی است که از غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی و میسو ، که حاوی پروبیوتیک های مورد نیاز شما هستند ، استفاده کنید. همچنین می توانید مکمل های پروبیوتیک مصرف کنید. به ویژه مکمل های حاوی باکتری. بیفیدوباکتریوم و چندین گونه لاکتوباسیلوس ، مانند غریزه روده HUM ، برای افزایش تنوع در میکروبیوم. “این گونه های پروبیوتیک مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که نه تنها برای روده ما بلکه برای سلامتی ما نیز مفید است. بلکه سیستم ایمنی بدن ما را با تنظیم مسیرهای التهابی مشخص می کند. “دکتر بشاره می گوید.

میکروبیوم پوست

پوست نزدیک

آن چیست؟

حتی اگر نمی توانی ببینی Kiran Mian ، MD ، متخصص پوست و زیبایی پوست مستقر در شهر نیویورک می گوید ، اما جامعه ای از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها روی پوست شما زندگی می کنند. اما احساس نکنید که برای خرید یک تکه صابون باید عجله کنید. اگرچه پوست شما “تمیز” به نظر نمی رسد زیرا این میکروب ها در واقع وجود دارند ، اما در واقع در هر لایه از پوست سالم زندگی می کنند.

دکتر میان می گوید: “میکروبیوم را به عنوان یک مانع پوستی در نظر بگیرید.” از پوست شما در برابر میکروب هایی که می توانند به شما آسیب برسانند و باعث عفونت شوند محافظت می کند. این امر نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن (مانند میکروبیوم روده) ایفا می کند. ”میکروبیوم پوست همچنین سیستم ایمنی ما را آموزش می دهد تا تفاوت بین عوامل بیماری زای مضر و بی ضرر را بیاموزد. و ارتباط با سیستم ایمنی ما را برای جلوگیری از التهاب حفظ می کند. “دکتر میان می افزاید.

اگر مشکلی در میکروبیوم پوست وجود داشته باشد واکنشهای آلرژیک پوستی اغلب مشاهده می شود. درماتیت آتوپیک و حتی عفونت های پوستی شما به یک میکروبیوم سالم نیاز دارید که بتواند بین میکروارگانیسم های مفید و بالقوه مضر تمایز قائل شود. و برای درمان التهاب ایجاد کننده التهاب پوست ، از جمله آکنه ، اگزما و پسوریازیس. تحت کنترل تحقیقات جدید میکروبیوم روده و میکروبیوم پوست را به آنچه به عنوان محور روده و پوست معروف است پیوند می دهد. این می تواند باعث التهاب شود که منجر به بدتر شدن آکنه یا سایر بیماری های پوستی می شود.

چگونه از آن مراقبت کنیم

  • تا جایی که می توانید به طور منظم ورزش کنید. وقتی عرق میکنی می تواند مانند یک پری بیوتیک عمل کند. این باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را تغذیه می کند. با ارائه اکسیژن تازه و مواد مغذی ، “دکتر میان افزود. علاوه بر این ورزش تحریک کننده اندورفین باعث کاهش هورمون استرس التهابی ، کورتیزول می شود که برای پوست شما خوب نیست.
  • با ضدعفونی کننده دست به زیاده روی نکنید. اگرچه ضدعفونی کننده دست در این مواقع که دور هستید و بدون آب و صابون نیستید اهمیت ویژه ای دارد. اما اگر می توانید کمک کنید زیاده روی نکنید. دکتر میان می گوید: استفاده از ضد عفونی کننده چند بار در روز یا تعویض کامل شستن دست ها می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را از بین ببرد.
  • از پروبیوتیک های موضعی یا خوراکی استفاده کنید. محصولات مراقبت از پوست حاوی پروبیوتیک های تخمیر شده مانند کامبوچا و اسید لاکتیک می توانند به تسکین التهاب و عادی سازی میکرو فلور پوست کمک کنند. همچنین می توانید مکمل های پروبیوتیک خوراکی و پری بیوتیک هایی مانند Skin Squad Pre+Probiotic مصرف کنید. برای تقویت رشد باکتری های خوب از هضم منظم حمایت کنید و پوست خود را از طریق محور روده-پوست حمایت کنید.

میکروبیوم واژن

زنی که پاپایا در دست دارد

آن چیست؟

ممکن است از میکروبیوم واژن مطلع نباشید زیرا به ندرت به آن اشاره می شود. اما یک نکته به همان اندازه مهم در حفظ تعادل بدن وجود دارد. واژن همچنین برای حفظ وضعیت موجود به میکروارگانیسم ها متکی است. بخصوص فهیمه ساسان ، بنیانگذار OB-GYN Kindbody در نیویورک می گوید یکی از انواع اصلی باکتری ها است. “باکتری اصلی تشکیل دهنده مستعمره افراد سالم لاکتوباسیلوس است. تصور می شود که اسید لاکتیک تولید شده از عفونت جلوگیری می کند.

هدف میکروبیوم واژن حفظ pH اسیدی است. محیط اسیدی نمی تواند از رشد میکروارگانیسم های عفونی مانند واژینوز باکتریایی (BV) و سپسیس پشتیبانی کند. دکتر ساسان گفت برخی از علائم اختلال واژینوز باکتریایی شامل ترشحات ، بو ، خارش و تحریک است. طبیعی است که باکتری های موجود در میکروبیوم واژن دچار نوسان شوند. به خصوص در چرخه قاعدگی انواع مختلف فعالیت جنسی و استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی همچنین میکروبیوم در دوران بارداری به طور چشمگیری تغییر می کند تا به طور خودکار برای زایمان طبیعی آماده شود. طبق برنامه میکروبیوم انسانی موسسه ملی سلامت.

چگونه از آن مراقبت کنیم

  • خیلی کوچک کارهای زیادی نیست که باید از نظر اعتدال انجام دهید. به دلیل هر چیزی که تعادل PH طبیعی شما را مختل کند. همچنین می تواند با میکروبیوم واژن تداخل داشته باشد. بنابراین از هر نوع شوینده معطر یا معطر واژن دوری کنید. دکتر ساسان گفت: “واژن می تواند خود را تمیز کند.” او توصیه می کند قسمت بیرونی فرج را با صابون بدون بو و لباس زیر نخی بپوشید تا آنجا که ممکن است تمیز نگه دارید.
  • علائم را نادیده نگیرید معاینات منظم با OB-GYN برای تشخیص هرگونه مشکل در میکروبیوم شما کافی است. اما اگر علائم عفونت دارید که ممکن است در آن زمان رخ دهد. آن را مسواک نزنید در صورت مشاهده خونریزی غیرطبیعی رحم با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. رابطه جنسی دردناک دکتر ساسان می گوید تحریک یا انزال.
  • از پروبیوتیک ها استفاده کنید. دکتر ساسان می گوید تهیه پروبیوتیک های خوراکی به عنوان بخشی از برنامه روزانه شما می تواند به سالم ماندن فلور واژن کمک کند. حتی ماست یا از یک پروبیوتیک مانند یک مهمانی خصوصی استفاده کنید. این برای کمک به تعادل میکرو فلور واژن و ارتقاء عملکرد مناسب ادرار ایجاد شده است.

میکروبیوم دهان

شکاف زن خندان

آن چیست؟

آخرین میکروبیوم مهم در دهان شما وجود دارد. در مخاط دهان زندگی می کند. این شامل بافت لثه ، زبان و کل قسمت داخلی گونه ها است. سلامت دهان و دندان شما به باکتری های خوب بستگی دارد تا از دهان شما در برابر میکروب های ایجاد کننده پلاک محافظت کند. التهاب لثه و سایر بیماریهای لثه مواد مغذی مانند روی ، آهن و منگنز این اثر ضد میکروبی را تقویت می کنند. بنابراین شما به مقدار زیادی از آن مواد مغذی در رژیم غذایی خود نیاز دارید. (به سبزیجات برگ سبز فکر کنید غلات کامل De Freitas ، MD ، بنیانگذار و مدیر زیستی شرکت Onogen می گوید. سطح ویتامین D شما نیز اهمیت دارد. نه تنها برای سلامت میکروبیوم دهان. اما برای محافظت از دندانهای حساس (دندانهای شما استخوان هستند دکتر فریتاس می افزاید و استخوان ها نیاز به ویتامین D) و لثه های ضعیف دارند.

میکروبیوم دهان شما نیز بر ایمنی شما تأثیر می گذارد. دکتر فریتاس می گوید: “این یک مانع بین محیط خارجی و میزبان است.” باکتری های مناسب در میکروبیوم سالم دهان به مبارزه با عفونت های مخمر ، ویروس ها و باکتری های مضر کمک می کند.

چگونه از آن مراقبت کنیم

  • سعی کنید از خمیردندان طبیعی استفاده کنید. بخصوص اگر می خواهید سلامت میکروبیوم دهان خود را افزایش دهید. دکتر فریتاس می گوید ، خمیردندان بدون فلوراید را امتحان کنید ، زیرا فلوراید یک عامل ضد میکروبی است. بنابراین ، ممکن است باکتری های خوب موجود در میکروبیوم دهان را از بین ببرد.
  • ویتامین دیدکتر فریتاس برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها توصیه می کند که به طور مرتب مکمل های ویتامین D را حداقل به مدت 3 ماه مصرف کنید. همچنین می توانید ویتامین D را از غذاهایی مانند ماهی آزاد و دیگر ماهی های چرب دریافت کنید. و محصولات لبنی غنی شده با ویتامین
  • از پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها استفاده کنید. “برای دندان و لثه پروبیوتیک های خوراکی می توانند از تأثیر ویروس ها و آلاینده ها بر اثرات ضد میکروبی آنها جلوگیری کنند. ” سپس پری بیوتیک ها ، که در مکمل هایی مانند Skin Squad و غذاهای غنی از فیبر یافت می شوند ، به آن پروبیوتیک ها تغذیه می کنند تا کل میکروبیوم شما را در تعادل نگه دارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *