نمونه های رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن

Ketogenic diet FAQs 1 - رژیم کتوژنیک نمونه


رژیم کتوژنیک یا کتو رژیمی است که غلاف را به سرعت کاهش می دهد و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش غلاف استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای هضم غذا استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم شما باید چربی مصرف کنید تا چربی بسوزد!

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی با چربی بالا ؛ کربوهیدرات کمی دارد و پروتئین متوسطی دارد ، که مورد توجه زیادی برای کاهش غلاف ها قرار گرفته است. در رژیم های کتو ، سوزاندن چربی اضافی و تجمع چربی در بدن بدون احساس گرسنگی انجام می شود.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر رژیم خود را رعایت کنید ، مدت زیادی طول نمی کشد تا به اهداف خود برسید و از نتایج آن راضی خواهید بود.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

چگونه رژیم کتوژنیک به این ترتیب ، انرژی بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. در رژیم کتو ، شما باید کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند مانند شکر ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را در خود جای دهید.

به طور معمول ، سوختی که انرژی بدن را تامین می کند از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) گرفته می شود. اما در این رژیم غذایی بدن چربی و در صورت لزوم پروتئین دریافت می کند. در واقع ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به شما در کاهش غلاف کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (شکر ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید بیش از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید و در نهایت قند را کاهش دهید (قند خون که بدن می تواند سریعتر مصرف کند). این معمولا بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین ها و چربی ها برای دریافت انرژی می کند ، که می تواند به شما در کاهش میزان مصرف غلاف کمک کند.

siet 1 - نمونه غذای کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک با رژیم های کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 بار غلاف بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، از دست دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که از کتو استفاده می کردند بهبود یافت.

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد این نوع رژیم ها موثرتر و بهتر از رژیم های کم چرب هستند. دلیل آن کتوژنیک است ، شما می توانید غلاف های بیشتری را با رژیم کم چربی از دست بدهید ، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به کاهش سریع غلاف کمک می کند.
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • مقابله با آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • رفع اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم غذایی کتوژنیک

چگونه رژیم کتوژنیک را حذف کنیم؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ اگرچه روشهای مختلفی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، اما بهترین نتایج از 5 مرحله زیر حاصل می شود:

  • گام اول: توقف سریع قند از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، نشاسته ، میوه ها و غیره.
  • گام دوم: این باعث می شود بدن شما به دنبال منابع جایگزین چربی باشد: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، نارگیل ، ماهی آزاد).
  • مراحل SUM: در عین حال ، در صورت عدم وجود قند ، بدن شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت ، از سطح بالای کتون ، منجر به از دست دادن سریع و پایدار غلاف می شود تا زمانی که یک غلاف قوی و پایدار داشته باشید.

راهنمای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست با رژیم غذایی آشنا هستید. رژیم های گندم و برنج بخش بزرگی از رژیم غذایی شما هستند. حالا داستان فرق می کند. شما باید کمتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری گیج کننده است. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع غذا با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم غذایی کتو یا رژیم کم کربوهیدرات ، حتما مایعات زیادی بنوشید. به یاد داشته باشید ، آب همیشه بهترین گزینه شما است. همچنین ، نمک کافی بخورید. مصرف نمک علائم اولیه غذا مانند سردرد و دردهای عضلانی را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند ، دیابتی هستند یا بدنبال بهبود متابولیسم خود هستند بسیار مناسب است. اما برای ورزشکاران حرفه ای که می خواهند در بدن خود عضله بسازند یا بدنبال افزایش غلاف هستند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم ، مانند هر رژیم دیگری ، در صورت رعایت طولانی مدت م beثر خواهد بود.

نمونه هایی از غذاهای کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و آنچوی

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و تخم مرغ

ناهار: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: نان بدون مخمر با چیزکیک

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو با مقداری روغن زیتون

شام: گوشت سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: مانند شب قبل ، گوشت سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در کره با سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و تخم مرغ

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و آنچوی

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: مثل شام

شام: بره ، چربی و سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و تخم مرغ

ناهار: استیک گوشت با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

توصیه می شود برای کاهش غلاف های خود از انواع سبزیجات استفاده کنید و همچنین با پخت انواع غذاها با تزئینات جالب غذا را برای خود راحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *