چگونه از پوست خود مراقبت کنیم تا زیبا باشد


پوست زیبا
پوست زیبا

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم تا زیبا باشد

پوست شما از بدن شما محافظت می کند. اما این همه ماجرا نیست. این چهره ای است که شما به جهان نشان می دهید. وقتی سالم است ، منبع زیبایی است. انتخاب هایی که هر روز انجام می دهید بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد. با استفاده از این تصویر پوست خود را جوان ، سالم و بدون چین و چروک نگه دارید.

  • اگر پوست خوبی می خواهید؟ مراقب رژیم غذایی خود باشید مصرف بیشتر ویتامین C و مصرف کمتر چربی و کربوهیدرات با بهبود ظاهر پوست با افزایش سن ارتباط داشت. تغییر رژیم غذایی ظاهر شما را بهبود می بخشد. به نظر می رسد غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند ماهی ، میوه ها و سبزیجات به محافظت از پوست کمک می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که شما از کربوهیدراتهای پیچیده (مانند غلات کامل و ماکارونی) و پروتئین سالم برای جلوگیری از آبسه استفاده می کنید. محصولات لبنی ممکن است با بدتر شدن آکنه همراه باشد.
  • کرم ضد پیری شما ممکن است حاوی ویتامین C یا E باشد. خوردن غذاهای غنی از این ویتامین ها علاوه بر مواد معدنی سلنیوم می تواند از پوست در برابر آفتاب محافظت کند. آنها ممکن است علائم پیری مانند چین و چروک و تغییر رنگ پوست را معکوس کنند.
  • ورزش برای همه قسمت های بدن از جمله بزرگترین پوست مفید است. ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و پوست را تغذیه می کند. بهبود جریان خون اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به ارمغان می آورد و ممکن است به پوست شما در تولید کلاژن کمک کند ، که به از بین بردن چین و چروک ها کمک می کند. ناراحت نشو ، عرق کن ورزش منافذ پوست را مسدود نمی کند. بلافاصله بعد از ورزش صورت خود را بشویید. و از بستن بند روی سر خودداری کنید این ممکن است عرق را به دام بیندازد و پوست را تحریک کند.
  • شمع را برای چند شب بسوزانید و نتایج را روی صورت خود ببینید. داشتن 7-8 ساعت خواب در شب می تواند به حفظ سلامت بدن و پوست شما کمک کند. نحوه خوابیدن نیز مهم است. اگر سالها روی بالش خود دراز کشیده اید و در جایی که پوست شما روی بالش فشار می آورد چین و چروک دارید خوابیدن روی شکم کیسه های زیر چشم را بدتر می کند. راه حل چیست؟ به پشت دراز بکشید.
  • 90 درصد زنان باردار علائم کشش یا ترک پوستی دارند. و ممکن است بعد از زایمان ناپدید شود مرطوب کننده ها می توانند ظاهر علائم کشش را کمی بهبود بخشند. کرم های تجویزی یا درمان با لیزر ویتامین A نیز ممکن است مفید باشد. اما نباید در دوران بارداری استفاده شود. آکنه یک مشکل رایج پوستی است که به دلیل وجود هورمون های اضافی در بدن ایجاد می شود. بهترین راه پیشگیری از آکنه شستن صورت دوبار در روز و استفاده از مرطوب کننده بدون روغن است. قبل از استفاده از محصولات آکنه با پزشک خود مشورت کنید.
  • برخی از زنان در دوران بارداری یا هنگام مصرف قرص های ضد بارداری ، لکه های تیره (ملاسما) روی صورت خود دارند. افزایش ملانین ، ماده تولید کننده رنگدانه در پوست ، مسئول ایجاد این لکه های تیره است. ملاسما معمولاً پس از زایمان یا زمانی که مصرف قرص را قطع می کنید از بین می رود. با استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از نور خورشید از تغییر رنگ جلوگیری کنید. ملاسما همچنین می تواند با لایه برداری شیمیایی یا استفاده موضعی از هیدروکینون ، رتینوئیدها ، اسید استیک ، نیاسینامید ، کوجیک اسید یا اسیدهای هیدروکسی که باعث ایجاد ملاسما می شوند ، درمان شود. لکه های تیره محو می شوند. اما اجتناب از خورشید مهم است.
  • حدود 90 درصد آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید است. خطر ابتلا به سرطان پوست نیز با افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید افزایش می یابد. با استفاده منظم از ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اکسید روی هستند. دی اکسید تیتانیوم یا آووبنزون بهترین کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر بهتر است. از کلاه لبه پهن و آستین بلند استفاده کنید. و از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر ، که بیشترین نور است ، از نور خورشید خودداری کنید.
  • وقتی بزرگتر می شوید پوست شما تغییر خواهد کرد بدن شما کلاژن کافی تولید نمی کند و الاستین که به پوست حالت ارتجاعی می دهد کاهش می یابد. علاوه بر این ، سلول های پوست به سرعت جایگزین نمی شوند. برای بهبود پیری پوست برای از بین بردن پوست مرده لایه برداری کنید. از صابونی استفاده کنید که مرطوب کننده باشد و پوست شما را خشک نکند. برای کاهش چین و چروک از رتینوئیدها استفاده کنید.
  • کافئین موجود در قهوه و چای کم آبی بدن را به دلیل خاصیت مدر بودن آن کاهش می دهد. بنابراین ، مصرف آن ممکن است پوست را خشک کند. اما از مطالعات روی حیوانات مشخص شد که کافئین هنگامی که به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود این می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش داده و خطر ابتلا به برخی سرطان های پوست را کاهش دهد.
  • مصرف زیاد الکل برای پوست و بدن شما مضر است. الکل ادرار آور است. باعث کم آبی می شود که می تواند به خشکی پوست کمک کند همچنین رگ های خونی را گشاد می کند. به همین دلیل افرادی که الکل مصرف می کنند تمایل به سرخ شدن دارند. در طول زمان این رگ های خونی می توانند به طور دائم آسیب ببینند. و پوست را قرمز می کند الکل ، به ویژه شراب قرمز ، می تواند باعث روزاسه شود.
  • سیگار کشیدن برای پوست شما مضر است: پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث پیری زودرس و خشکی بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می شود. در یک فرد سیگاری 20 ساله می توانید چین و چروک ببینید سیگار کشیدن باعث جاری شدن خون به پوست و تخریب کلاژن می شود. کلاژن کمتر به معنی چین و چروک بیشتر است ، بله ، جمع شدن مکرر. لب ها نیز می توانند باعث چین و چروک شوند. شما نمی توانید آسیب را برطرف کنید. اما می توانید سیگار را ترک کنید.
  • هر روز پوست شما در معرض آلاینده های مختلف مانند دود سیگار ، دود خروجی خودرو قرار می گیرد. یا هوای آلوده با تمیز نگه داشتن پوست خود آن را سالم نگه دارید. بسته به نیاز پوست می توانید صورت خود را با صابون ملایم بشویید. یا شب ها با اسکراب و تونر ملایم لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین بروند. سپس از کرم رتینوئید و مرطوب کننده استفاده کنید. (کسانی که پوست چرب دارند هنوز به مرطوب کننده احتیاج دارند. باید از محصولاتی استفاده کنید که چسبناک نیستند)
  • هوای سرد و باد باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شما می شود. و می تواند اگزما و روزاسه را بدتر کند. نه تنها هوای بیرون اما گرمای خشک داخل خانه نیز برای پوست مضر است. مقابله با استفاده از مرطوب کننده ها در خانه نوشیدن مقدار زیادی آب و در طول روز از مرطوب کننده استفاده کنید هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر برنزه می خواهید از محصولات ایمن استفاده کنید: از برنزه کننده استفاده کنید (اما اکثر آنها کرم ضد آفتاب ندارند ، بنابراین محافظت در برابر آفتاب را ارائه نمی دهند). مطمئن شوید که از انواع ضدآفتاب های ضد آب و هر دو ساعت یا بیشتر در صورت نیاز استفاده کنید. همیشه خشک کنید برای جلوگیری از ایجاد جوش در هوای مرطوب از مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید.بعد از حضور در استخر ، بدن خود را بشویید تا کلر از پوست شما پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *