چگونه فرزندان خود را مجبور کنیم ناهار خود را بسته بندی کنند (بالاخره!)


فرزندان خود را به ناهارهای مستقل تبدیل کنید! در اینجا 5 گام آسان برای ترغیب فرزندتان به تهیه ناهار خود آورده شده است. بگذارید این اتفاق بیفتد!

این پست به عنوان بخشی از همکاری با نگارش شده است پروژه خانواده سالمبه خوشحالم که بخشی از کمپین Power Your Lunchbox برای کمک به کودکان در آشپزخانه هستم.

اگر می خواهید تصور کنید صبح هایی که شامل بسته بندی جعبه ناهار نمی شوند ، شما:

  • آیا دوست دارید یک فنجان قهوه بی سر و صدا داشته باشید؟
  • 15 دقیقه بیشتر بخوابی؟
  • مانند گذشته حواس پرتی یا عجله ندارید؟

قبلا گونی شب بودم. وقتی ناهار را برای بچه هایم متوقف کردم ، خیالم راحت شد که بعد از شام همه چیز آماده است. احساس آرامش کنید!

به کودکان خود بیاموزید که ناهار خودشان را درست کنند این به شما امکان می دهد کمی آزادی را به دست آورید.

اما همچنین چیزی کاملاً خاص را ارائه می دهد. فرزندان شما با آموختن مهارت مهمی در زندگی استقلال و استقلال خود را در آشپزخانه به دست می آورند: چگونه برای خود آشپزی کنند. بگذارید این اتفاق بیفتد!

چگونه فرزندان خود را مجبور کنیم ناهار خود را بسته بندی کنند

روز اول: در مورد این طرح با فرزند خود صحبت کنید.

برخی از شما ممکن است فرزندانی داشته باشید که دوست دارند همه کارها را برای خود انجام دهند. یا شاید بچه ها مال شما مثل من است و در حالی که همه کارها را می کنید با خوشحالی می نشیند. بنابراین واکنش آنها نسبت به این خبر ممکن است متفاوت باشد! در اینجا نکاتی وجود دارد که باید با آنها به اشتراک بگذارید:

  • آنها به اندازه کافی بزرگ هستند و می توانند ناهار را ترتیب دهند.
  • تمام اعضای خانواده در کارهای خانه به یکدیگر کمک می کردند. و سازماندهی ناهار خود یکی از راه های انجام آن است.
  • تهیه ناهار به تنهایی به این معنی است که آنها می توانند وسایل مورد نیاز خود را انتخاب کنند. (با اطلاعاتی از شما)
  • شما در ابتدا به آنها کمک خواهید کرد و راهی برای سهولت کار ایجاد خواهید کرد.
  • اگر آنها به چیزی برای جعبه ناهار خود نیاز دارند شما با هم به فروشگاه می روید و خرید می کنید.

روز دوم: اصول اولیه را به آنها بیاموزید

یکی از نگرانی های بزرگی که من از والدین می شنوم این نگرانی است که بچه هایشان اگر ناهار را روی دست خود بگذارند یک جعبه گرانول بسته بندی کنند. اما می توانید به فرزندان خود آموزش دهید اصول اولیه شما برای بسته بندی یک ناهار کامل در عین حال به آنها آزادی می دهد تا چیزهایی را که دوست دارند انتخاب کنند.

لیستی از دسته ها تهیه کنید. با کودک خود مانند میوه ها ، سبزیجات ، غذاهای غنی از پروتئین و غلات کامل یا هر کدام برای غذا خوردن در خانه شما مناسب است. و نوع غذای مناسب برای هر دسته به عنوان ناهار متعادل توصیف شده است که به آنها انرژی می دهد و بعد از ظهر در مدرسه آنها را سیر نگه می دارد. غذاهایی از انواع مختلف وجود دارد.

برای ساده تر ، من یک چاپ رایگان برای شما ایجاد کرده ام. برخی از بسته بندی های ناهار همه گزینه ها را دارند. من غذای خود را طراحی کردم تا بتوانید مواد غذایی را که نگهداری می کنید در یخچال و انبار بگذارید ، چاپ کنید ، پر کنید و جایی که بچه ها می توانند آن را ببینند ، مانند در کمد. سرد یا داخل درب انبار

به فرزندان خود بیاموزید که یک ناهار متعادل تهیه کنند! ناهار خود را بسته چاپی رایگان خود تهیه کنید

چاپ کنید ، به بچه ها آموزش دهید ، ناهار را به صورت رایگان بسته بندی کنید!

در اینجا نمونه ای از نحوه پر کردن آن آورده شده است:

  • منوی اصلی: ساندویچ بوقلمون یا ژامبون ، PBJ ، غذای جامدات داغ ، حمص ، پنیر ، تخم مرغ پخته شده
  • میوه ها: ورقه های پرتقال ، موز ، فنجان میوه ، سس سیب ، انواع توت ها.
  • سبزیجات: هویج ، نخود سبز ، خیار ، گوجه فرنگی گیلاسی
  • غلات کامل: نان ، کراکر ، پیتا ، تورتیلا.
  • موارد اضافی: ذرت بوداده ، لوله ماست ، جعبه شیر شکلاتی

این زمان بسیار خوبی است تا در مورد انواع اقلامی که دوست دارند برای ناهار ببینند با آنها صحبت کنید. من همیشه توصیه می کنم با کودکان صحبت کنید. در مورد آنچه دوست دارند ، دوست ندارند یا رها می کنند صادق باشند (یا مبادله) از ناهار آنها با هم به فروشگاه بروید تا گزینه هایی را که هر دوی آنها احساس خوبی دارید ذخیره کنید.

روز 3: یک ایستگاه بسته بندی یا سطل زباله بسازید

کودکان بزرگتر بهتر می توانند وسایل مورد نیاز خود را در آشپزخانه پیدا کنند. کودکان کوچکتر ممکن است به کمی کمک اضافی نیاز داشته باشند.

یک ایده این است که اقلام را در یک نقطه واحد و به راحتی در دسترس جمع آوری کنید. وسایل بسته بندی ناهار را که کودک به آن نیاز دارد جمع آوری کنید ، مانند جعبه های ناهار ، ظروف ، قمقمه ، بطری آب ، دستمال سفره ، ظروف قابل استفاده مجدد. و لوازم جانبی مانند فنجان های مافین سیلیکونی برای تقسیم ظرف. برای مشاهده لوازم بسته بندی ناهار مورد علاقه خود به فروشگاه آنلاین آمازون من مراجعه کنید.

برای غذای جعبه ناهار من یک سطل آشپزخانه را برای خرید قفسه نگه می دارم. و یک سطل دیگر در یخچال برای چیزهای سرد. (نحوه کار را ببینید: نحوه ساخت ایستگاه بسته بندی ناهار)

اما می توانید آن را به سطل های جداگانه تقسیم کنید. از دسته بندی های قابل چاپ استفاده کنید. (غذای اصلی ، میوه ، سبزیجات و غیره) یا دسته خود شما. و نشان دهید که از هر مخزن چه تعداد را انتخاب کنید

توجه: خوب است که بچه ها را در مورد خوردن انواع غذاها بیاموزید ، اما اجازه دهید آنها بسته را هدایت کنند. آنها بیشتر از همه اشتهای خود را می دانند!

در اینجا ایده ای برای یک سطل میوه وجود دارد:

  • میوه های کامل مانند نارنگی ، سیب و آلو
  • فنجان سس میوه و سیب
  • کمپوت یا میوه خشک

در اینجا ایده ای برای یک سطل غذایی پروتئینی وجود دارد:

همچنین می توانید میان وعده ها و غذاهای جانبی را بسته بندی کنید. (همراه با فرزند خود) در یک ظرف چندبار مصرف که راحت جمع آوری و بسته بندی می شود. ایده هایی برای تنقلات:

  • نخود ترد
  • میوه خشک شده
  • مسیر مختلط
  • ترقه
  • ذرت بو داده

روز چهارم: ناهار را با هم جمع کنید.

از چاپگر و ایستگاه خود برای تهیه ناهار با هم استفاده کنید. بگذارید آنها قسمت خود را انتخاب کنند. حتی اگر فکر می کنید خیلی زیاد است یا خیلی کم. (آزمایش و خطا بخشی از فرایند است.) در صورت نیاز با پیشنهاد یا هشدار ملایم وارد شوید.

به فرزندان خود بیاموزید که ناهارهای خود را بسته بندی کنند.

روز پنجم: کنترل را واگذار کنید

زمان آن فرا رسیده است که فرزند شما ناهار خود را آماده کند. سعی کنید زیاد مشغول نباشید!

وقتی به خانه می آیند میشه بگید قسمتش درسته؟ چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید؟ و دفعه بعد آنها کاری متفاوت انجام خواهند داد. از پیشنهادات استفاده کنید تا هر هفته به طور همزمان در ایستگاه های پر کردن یا سطل زباله ذخیره کنید.

شستشو دهید و تا پایان سال تحصیلی تکرار کنید!

سوالات متداول

کودکان در چه سنی باید ناهار خود را تهیه کنند؟

هر کودک متفاوت است. و شما فرزندان خود و توانایی های آنها را بهتر می شناسید. بنابراین هیچ قانون سخت و سریع وجود ندارد. اما بیشتر بچه ها می توانند در مدرسه ابتدایی کارهای خود را سازماندهی کنند.

حتی کودکان نوپا و پیش دبستانی که به مهد کودک و پیش دبستانی می روند می توانند به شما در بسته بندی وسایل در جعبه ناهار کمک کنند. یک کیسه خنک تر را از فریزر که در دسترس شماست بردارید. یا به شما در تهیه دستور العمل های بسته کمک کند.

به یاد داشته باشید: هنوز دیر نشده است! حتی دانش آموزان دبیرستانی می توانند به جای آن کار کنند.

اگر بچه های من ناهار متعادلی نخورند ، چطور؟

من ریز مدیریتی نوع A هستم ، بنابراین تلاش زیادی برای من لازم است تا با کارهایی که بچه هایم انجام می دهند سر و صدا نداشته باشم. بیش از حد بسته بندی کنید

اگر متوجه شوم که آنها ناهار را از دست داده اند گاهی اوقات با نصیحت وارد می شوم.

  • اگر بچه من ساندویچ ، کراکر ، پوره و کلوچه دارد ، من یک تکه میوه پیشنهاد می کنم.
  • اگر برای شام هویج بریزم من از فرزندم می پرسم که دوست دارد روز بعد برای ناهار چه بخورد.

در غیر این صورت من سعی می کنم آن را رها کنم. به من اعتماد کنید ، ناهارهایی که بچه های من خودشان تهیه می کنند “کامل” نیستند ، اما آنها در مورد تعادل و اشتهای خود یاد می گیرند. در مورد مواد غذایی برای نگهداری آنها و میزان نیاز آنها.

من می توانم اساس ناهارهای سالم را فراهم کنم و هر از گاهی توصیه کنم. اما در پایان من می خواهم آنها خودشان تصمیم بگیرند. همانطور که روزی خودشان این کار را می کردند.

بچه های خود را ببرید تا ناهار خود را جمع آوری کنند.

اگر بچه های من وسایلی را که می خورند نخورند ، چطور؟؟

من از بسیاری از والدین شنیده ام که از میزان غذای ناتمام در جعبه ناهار فرزندان خود ناامید شده اند.

به طور طبیعی مجبور کردن فرزندتان به صرف ناهار خود بخشی از این ضایعات را کاهش می دهد. زیرا آنها انواع غذاهایی را که دوست دارند و قسمتهایی که برای آنها مناسب است بسته بندی می کنند.

من همیشه والدین را تشویق می کنم که در مورد غذاهای ناتمام – از نقطه نظر کنجکاو – با فرزندان خود صحبت کنند. سرزنش نمی شود. آیا ساعت ناهار خیلی کوتاه است؟ آیا آنها با بسته بندی مشکل دارند یا ظروف؟

اگر غذا همچنان دست نخورده به خانه ارسال می شود در منزل چیزی که در جعبه ناهار وجود ندارد ، مانند سبزیجات برای شام یا میوه تازه به عنوان میان وعده بعد از مدرسه سرو کنید.

کمک! این که بچه ها ناهار خود را آماده کنند می تواند صبح را شلوغ تر کند. به جای کمتربه

با فرزندان خود صبور باشید و بدانید که این یک فرایند است. شاید لازم باشد ابتدا به آنها کمک کنید و سپس به آرامی خود را از تصویر بیرون بکشید. اگر بسته بندی صبحگاهی بسیار استرس زا است ، از بچه ها بخواهید ناهار خود را شب قبل آماده کنند.

جعبه ناهار مورد علاقه من - تغذیه برای مادران واقعی

کودک من آهسته بدوید ، زمان بسته بندی ندارید.. باید چکار کنم؟

از طرف دیگر بالاخره بچه ها همچنین با پیامدهای ضعیف مدیریت زمان روبرو است این چیزی است که همه ما باید در زندگی با آن کنار بیاییم. اگر خرید ناهارهای مدرسه برای صبح بدون بسته بندی ایمن است. معقول است (مخصوص کودکان بزرگتر)

از سوی دیگر ، من سعی می کنم تا حدودی به فرزندانم احترام بگذارم. واقعاً از چیزی ناراحت بود یا نمی توانست بخوابد. بنابراین برای کمک رفتم اما این استثنا است ، نه قاعده.

درباره همکار من: پروژه خانواده سالم

من یک متخصص تغذیه ثبت شده برای پروژه خانواده سالمیک سازمان بازاریابی که به ایجاد نسل های سالم اختصاص داده شده است. از زمان تأسیس آنها در سال 2002 ، آنها بیش از 7 میلیون دلار برای کمک به کودکان و خانواده ها جمع آوری کرده اند.

برای کمپین سالانه Power Your Lunchbox ، شش مارک بهداشتی-Bee Sweet Citrus ، Crispy Green® ، Nature Fresh Farms ، Pero Family Farms® ، Shuman Farms ‘Real Sweet® و Yo Quiero! ®-12000 دلار به بنیاد United Fresh Startاین یک سازمان غیر انتفاعی است که بر افزایش دسترسی کودکان به میوه ها و سبزیجات تازه تمرکز دارد.

ایده های بیشتری برای بسته بندی ناهار می خواهید؟ شما می توانید انواع دستور العمل های جعبه ناهار و ایده های بسته بندی را در آن دریافت کنید جلوی جعبه ناهار خود را روشن کنید.به



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *