کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی 1


بارها دختران برای کاهش وزن شکایت از لاغری !! می گویند همه کار می کنیم. اما چند کیلوگرم باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ما متوجه شدیم که آنها مشکلات هورمونی دارند. در نتیجه ، ما می توانیم از عدم تعادل 4 هورمون رنج ببریم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. امروز بیایید در مورد عدم تعادل هورمون ها صحبت کنیم. استروژن با هم

عدم تعادل و سطوح بالای استروژن در خون ، بر اندام ها تأثیر می گذارد ، از روند کاهش وزن جلوگیری می کند. و در واقع حتی چاقی در زنان (شکل گلابی) نیز با این هورمون ارتباط دارد. حال سوال اینجاست چگونه هورمون ها را متعادل کنیم؟ یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم ما مشاهده کرده ایم که مصرف فیبر غذایی می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و در برابر سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان ها محافظت کند. ما با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، گردش استروژن را کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر غذایی سبزیجات و حبوبات هستند. مخصوصاً کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و …) و اقلامی مانند تخم کتان و چیا. که بسیار محبوب است.) ⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀

موافق! برای زنان ، 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث نفخ شود. در این مورد ، کپسول های کربوژل مصرف کنید و آب کافی بنوشید.)

برای عملی کردن این ایده من این میان وعده های خوشمزه را پیشنهاد می کنم که عالی هستند و می توانند فیبر تقریبی مورد نیاز شما را تامین کنند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم.

جوانه بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا ، آیا می توانید به ما بگویید فکر می کنید هر روز چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه روزانه آن را دریافت می کنید؟

موفق باشید ، سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *