کم کاری تیروئید و هر چیزی [ باید/ نباید] بیا بخوریم


با لبهای افتاده من از ترازوی دیجیتالی که دوستم برای تولدم فرستاده بود پایین آمدم.

من این مقیاس را خیلی خوب استفاده نکردم تا اینکه مدتی احساس کردم. حجم من زیاد شد و من به خصوص غرق هستم.

و ترسناک ترین لباس من مناسب نیست

از طرفی روح و جسمم رنج می برد. به راحتی خسته NS. حتی صبح که بیدار می شوم انگار یک کامیون 18 چرخ از رم عبور کرد. یا انگار تا صبح زمین را بیل می زدم.

جالب است که چگونه تمام زندگی من ادامه می یابد و نمی دانم چه چیزی باعث می شود احساس بی حالی و کسالت کنم. یک روز خواهرم به من توصیه کرد که به پزشک مراجعه کنم و از او بخواهم تیروئیدم را بررسی کند ، البته باید خشکی ، نفخ و سردی بدنم را نیز به علائم وی اضافه می کردم.

خواهرم بلافاصله از روی آب حدس زد.

مشکل دقیقاً در این پروانه کوچک جلوی گردن ما نهفته است. فریب چراغ های کوچک را نخورید. که آنقدر می سوزد که باعث می شود احساس شادابی ، روشنایی یا عاری از این احساسات خوب داشته باشید

اگر مدام احساس خستگی می کنید و انرژی ندارید. و در مبارزه با سایر احساسات متناقض ، باید به پروانه کوچک توجه کنید. این یکی یا تیروئید شما بیشتر است

خود را با کم کاری غده تیروئید آشنا کنید.

باید بدانیم که غده تیروئید هورمون های زیادی ترشح می کند. هورمون های یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) محصولات این غده هستند که نقش مهمی در سلامتی ما ایفا می کنند.

متابولیسم و ​​تعادل واکنش های شیمیایی در بدن ما به شدت تحت تأثیر این هورمون ها است. از طرف دیگر ، آنها همچنین در تنظیم عملکردهای مهم مانند دمای بدن و ضربان قلب بسیار مثر هستند. گویی به آنها دستور داده شده است زندگی کنند و تسلیم اعضای بدن ما نشوند (1)

اما مواقعی وجود دارد که این غده بی اثر است و قادر به تولید T3 و T4 کافی نیست. (سیستم ایمنی بدن آنتی بادی هایی را تولید می کند که به غده تیروئید حمله می کنند) تحت پرتودرمانی قرار می گیرند استفاده از داروهای خاص و درمان پرکاری تیروئید (معمولاً ید رادیواکتیو یا داروهای ضد تیروئید) با هدف عادی سازی عملکرد تیروئید ، که می تواند منجر به تولید بیش از حد هورمون تیروئید شود.) جراحی تیروئید که تمام یا قسمتی از غده را حذف می کند. و بارداری وضعیتی است که تیروئید ما ضعیف است (2) .ما هنوز احساس کسالت و بی حالی می کنیم و ما فقط می خواهیم استراحت کنیم

اما نترس

درست است که کم کاری تیروئید درمان خاصی ندارد با این حال ، این پروانه کوچک به یک هیولای خطرناک تبدیل نمی شود. این یک بیماری کاملاً کنترل شده است و زندگی در آرامش با آن بسیار آسان است. کافی است بدانید چگونه با آن برخورد کنید و چه چیزی بخورید و نخورید.

چگونه می توانم کم کاری تیروئید را با غذا جبران کنم؟

خسته کن بگذارید در مورد بایدها و نبایدهای رژیم غذایی وستون تیروئید به شما بگویم. دانستن این موارد و رعایت آنها ممکن است به شما کمک کند از هورمون ها و داروهای نامنظم دوری کنید.

  • ابتدا آب تمیز را در دستان خود بریزید. هیچ رژیم ثابت برای تیروئید کم کار وجود ندارد. برای کاهش عوارض جانبی ، رژیم غذایی متعادل کافی است. این رژیم متعادل نه تنها اما مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می کند اما از کمبودهای ناشی از کمبود مواد معدنی نیز جلوگیری می کند و سلامت ما را بهبود می بخشد (3).
  • کالری مورد نیاز بدن خود را هوشمندانه مدیریت کنید. خود را مجبور به کاهش وزن نکنید. اما کنترل وزن و کالری دریافتی بسیار مهم است (4) زیرا همه می دانیم که اضافه وزن یک بیماری تیروئید است که مانند قبل هورمون های مورد نیاز بدن را تولید نمی کند.
  • ممکن است لازم باشد کالری خود را در یک دفترچه یادداشت کنید یا از یک برنامه استفاده کنید.
  • اگر فکر می کنید افزایش وزن شما بسیار کند است و لاک پشت به جلو حرکت می کند ، کاهش 250 کالری در روز ایده خوبی است. اما اگر می بینید افزایش وزن سریعتر و محسوس تر است. کاهش کالری به 500 کالری در روز.
  • پروتئین بدون چربی بخورید. در رژیم غذایی متعادل شما باید از میزان پروتئین مصرفی روزانه خود آگاه باشید. این به این دلیل است که پروتئین یک عنصر ضروری و ضروری برای بسیاری از عملکردهای بدن است (5) به همین دلیل من می گویم پروتئین بدون چربی بخورید زیرا کالری کمتری دارد و کنترل کالری مورد نیاز را برای شما آسان تر می کند (6).
  • کارشناسان پروتئین هایی مانند ماهی ، صدف ، مرغ ، تخم مرغ ، محصولات لبنی کم چرب را توصیه می کنند. و حبوبات
  • میوه ها و سبزیجات اجزای اصلی رژیم متعادل هستند. اطمینان از اینکه آنها در وعده های غذایی شما گنجانده شده اند می تواند به شما در دریافت کالری کمتر کمک کند. در حالی که هنوز مواد مغذی دیگر مانند ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر را تأمین می کند
  • غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای اطمینان از تعادل غلات کامل صددرصد افزودنی کامل و مغذی به عادات غذایی شما هستند. زیرا حاوی تمام دانه های موجود در آن است. و از نظر فیبر ، پروتئین و سایر مواد مغذی بهتر عمل می کند. نسبت به غلات تصفیه شده (7).
  • غذاهایی مانند ارزن ، جو دوسر ، نان سبوس دار و برنج قهوه ای غلات کامل محسوب می شود.
  • میزان مصرف سویا را کاهش دهید.

صحبت های زیادی در مورد مصرف سویا در دوران کم کاری تیروئید وجود دارد. اما هنوز هیچ دلیل روشنی برای حذف کامل رژیم غذایی این افراد وجود ندارد (8). سویا اغلب به عنوان یک پروتئین جایگزین در نظر گرفته می شود. بنابراین ، خوب است و کافی است که مصرف را محدود کنید. غذاهای حاوی سویا زیاد و باید با احتیاط مصرف شوند شامل ناگت مرغ ، هات داگ ، شیر سویا ، ماست سویا ، سس سویا و سس سویا است. سویا (10)

  • تعدادی از مواد معدنی وجود دارد که باید در رژیم غذایی خود از آنها مطمئن باشید. بی میلاین سلنیوم و پی گیری سه جزء کلیدی برای عملکرد خوب تیروئید ضروری هستند.

شناسه (من) : این ماده معدنی ارزشمند نقش مهمی در تولید هورمون های تیروئید دارد. به طور طبیعی این کمبود می تواند منجر به کندی و کم کاری تیروئید شود (11) ، بنابراین توصیه می کنم در صورت کمبود ید ، از نمک یددار در رژیم غذایی خود استفاده کنید. یا غذاهای غنی از ید را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غذاهایی مانند غذاهای دریایی (ماهی آزاد ، ماهی تن و میگو) ، محصولات لبنی و تخم مرغ (12).

سلنیوم (Se) این عنصر همچنین فعالیت هورمون های تیروئید را تحریک می کند. یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز این ماده معدنی ، خواص آنتی اکسیدانی آن است که از تیروئید ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. آجیل ، ماهی تن ، ساردین ، ​​تخم مرغ و آجیل برزیلی همه غذاهای غنی از سلنیوم هستند.

روی (روی) بازده روی مشابه سلنیوم است. تحریک هورمون های تیروئید روی نیز نقش مهمی در تنظیم TSH دارد. TSH هورمونی است که به غده تیروئید دستور می دهد هورمون های خود را آزاد کند (13).

صدف ، گوشت گاو و مرغ حاوی روی هستند. و این غذاها را در وعده های غذایی روزانه خود به هیچ وجه حذف نکنید (14).

در نتیجه ، تخم مرغ ها مخلوط می شوند. (استفاده از کل بدن خوب است. زیرا زرده تخم مرغ سرشار از ید و سلنیوم است. و سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است) ، مرغ ، گوشت گاو و ماهی ، بیشتر میوه ها. (شامل انواع توت ها ، موز ، پرتقال و گوجه فرنگی (سبزیجات و اسفناج پخته و محدودتر) ، غلات ، محصولات لبنی و نوشیدنی های بدون کافئین می توانند رژیم غذایی کامل و متعادل ایجاد کنند.

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد این سه ماده معدنی می تواند باعث سمیت بیشتر و آسیب به غده تیروئید شود. بنابراین ، این مکمل های معدنی را بدون نسخه پزشک مصرف نکنید. که ممکن است روی بوم بیفتید

  • بز ترکیبی است که ماهیان مبتلا به تیروئید را از بین می برد. در حقیقت ، گواتروژن ها عملکرد طبیعی غده تیروئید را مختل می کنند.

جالب است بدانید که نام این ترکیبات از گواتر آمده است. احتمالاً می دانید که گواتر بزرگ شدن غده تیروئید است. می توان گفت یکی از عوارض کم کاری تیروئید است (15).

غذاهای حاوی این ماده عبارتند از:

  • سبزیجات خاصی مانند کلم ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، کلم پیچ و اسفناج.
  • میوه ها و گیاهان نشاسته ای مانند سیب زمینی شیرین ، هلو و توت فرنگی وجود دارد.
  • غذای سویا

خوب است بدانید که پخت این ترکیبات گواتر کار نخواهد کرد (16). شما باید میزان استفاده از این مواد را محدود کنید.

  • لطفاً با غذاهای فرآوری شده خداحافظی کنید. برای مدت طولانی از لیست غذای شما حذف می شود. همه می دانیم که این غذاها کالری بسیار بالایی دارند و باعث افزایش وزن می شوند.

4 نکته کلیدی برای کم کاری تیروئید :

  • مطمئن شوید که استراحت کافی دارید. زیرا خواب کمتر از 7 تا 8 ساعت با افزایش چربی شکم همراه است.
  • تغذیه آگاهانه را تمرین کنید. این بدان معناست که هنگام غذا خوردن به آنچه می خورید توجه کامل داشته باشید. این به شما در کاهش وزن به دلیل مشکلات تیروئید کمک می کند.
  • با یوگا و مدیتیشن استرس را از خود دور کنید. مسکن استرس وزن شما را در وضعیت پایدار و سالم نگه می دارد.
  • می توانید مصرف کربوهیدرات خود را به حد متوسط ​​کاهش دهید ، اما به هیچ وجه. رژیم کتوژنیک کربوهیدرات های بسیار کمی را در رژیم غذایی خود قرار ندهید. به دلیل کمبود کربوهیدرات ، سطح هورمون های تیروئید کاهش می یابد.

من تمام تلاش خود را می کنم تا تمام اطلاعات و دانش خود را در مورد زندگی مسالمت آمیز با کم کاری تیروئید به اشتراک بگذارم. اگر تجربه یا اطلاعاتی دارید خوشحال می شوم اینجا به شما بگویم. تا بتوانیم بیشتر از یکدیگر یاد بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *