گوشت بخورید یا نخورید – دکتر رضا اطمینانانی

گوشت بخورید یا نخورید - دکتر  رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی است که برای سلامت انسان مفید است و از اختلالات خوردن جلوگیری می کند؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا آتمینانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، مروری بر پاسخ این س andال خواهیم داشت و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بسته به دلایل آن بررسی می کنیم. ما همچنین اثرات خوردن یا نخوردن گوشت را در نظر خواهیم گرفت. نکته کلیدی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل انواع غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، ماهی بیرونی ، آجیل و سایر احشاء ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ امروزه در بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری در مورد نخوردن گوشت بسیار قوی و تردید دارند ، و برخی دیگر محتاط و مشکوک هستند. برخی از مردم به دلیل شنیدن اخبار متناقض در مورد آن ، در تصمیم گیری درباره خوردن یا نخوردن گوشت دچار سردرگمی می شوند.

جواب چیست؟

بنابراین وقتی صحبت از گوشت به میان می آید ، به آن نگاه می کنیم. ما باید دقیقاً مشخص کنیم که منظور ما از چه نوع گوشتی است؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف منبع مشترک بسیاری از مواد مغذی هستند. اما در نوع خود ویژگی خاصی دارد که می تواند ارزش غذایی آن را تغییر دهد.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع خوبی از پروتئین است و بسیار غنی از پروتئین است که یک پروتئین حیوانی به خوبی هضم و جذب می شود. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که نسبت پروتئین موجود در گوشت زیاد است ، که توسط آن از سلول ها استفاده می شود. به این به این دلیل است که گوشت کامل حاوی اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا عبور کنند.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. اندام ها. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تولید پروتئین مختل می شود و اسکارهای ذکر شده به درستی عمل نمی کنند. در نتیجه ، سلامت انسان جدای از این واقعیت که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند ، به شدت تهدید می شود. در هر صورت ، متوجه می شویم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر دوز ، این گروه غذایی دارای پروتئین بالایی است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع خوبی از ویتامین B است و باید در حد اعتدال مصرف شود. آنها می توانند بخش قابل توجهی از نیازهای انسان به این ویتامین را برآورده کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ای که ساکنان شهرهای صنعتی بزرگ با آن روبرو هستند ، مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از این صنعت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت بیشتر از منبع آهن گیاهان است و در پیشگیری از کم خونی و حفظ سیستم ایمنی بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن از توانایی یادگیری و به خاطر سپردن کمتری برخوردار هستند که منجر به افت تحصیلی می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م inثر در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانان در سنین نوجوانی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری است.

ماهی

ماهی که نوعی گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مقوی ترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ شناسایی کرده ایم ، حاوی سطوح بالای ید برای سلامتی انسان و پیشگیری از دیفتری است. بسیار مثر است.
علاوه بر این ، روغن ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

با بررسی موارد بالا متوجه می شویم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد حتی به استفاده از آن فکر نمی کنند. گوشت قرمز و همچنین مرغ یا مرغ پر چربی حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول ، چربی ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س mustال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود ، آنها در چند سطر بالا اعلام کردند که چربی موجود در گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


دکتر. رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از سوی دیگر ، منبع اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب مضر هستند و از طرف دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که با چشم غیر مسلح نمی توانیم آن را ببینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این به و برای جلوگیری از بیماری عروق کرونر قلب و سایر خطرات این اسید چرب ، ضروری است که چربی را با دقت از گوشت گوشت قرمز ، از جمله گوشت گاو یا گوساله جدا کنید ، مرغ را دفن نکنید و چربی موجود در مرغ را با دقت جدا کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
گوشت قرمز زیاد نخورید!

ادامه هید…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. شما عزیزان می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (ارسال بازخورد) و سوالات ، پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکرم.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با تسلط بر روشهای تغذیه ای اساسی و تعداد و سبک عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


مطالب پیشنهادی:

عوارض جانبی قند را بررسی کنید

غذاهای خطرناک سیگار کشیدن

اهمیت غذاهای گرم و سرد

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *