7 انتخاب سالم برای تنقلات شور


اطلاعات زیادی در مورد اشتها وجود دارد. و چه باید کرد

هوس خوردن میان وعده های شور می تواند بسیار گیج کننده باشد. این به این دلیل است که انسان به سدیم نیاز دارد – نه به اندازه روزانه ما (RDA برای بزرگسالان 2300 میلی گرم است).

کریستا مگوایر ، مدیر تغذیه در Beachbody، RD، CSSD می گوید: “بسیاری از مردم فکر می کنند بدن به آنچه نیاز دارد نیاز دارد.”

“با این حال ، بیشتر اوقات ، این فقط یک میل خاص برای غذای راحت است. و اغلب شامل غذاهای حاوی قند یا نمک می شود. “

وقتی هوس خوردن یک میان وعده می کنید ، محتمل ترین مقصر استرس و کسالت است.

اما عوامل دیگر عدم ارتباط با مواد مغذی مورد نیاز بدن شما نیز ممکن است باعث شود شما بخواهید نمک بخورید.

مگوایر توضیح می دهد که هوس تنقلات شور می کند مگوایر توضیح می دهد: “شاید به دلیل نوسانات هورمونی” ممکن است استرس ، بی خوابی یا PMS را تجربه کنید.

به جای خرد کردن چوب دستی در عوض ، این استراتژی های جایگزین را امتحان کنید.

پاستیل با رمکین سفید

1. علت را پیدا کنید

مستقیم ترین راه برای مقابله با هوس های شما. به خصوص اگر به طور منظم اتفاق بیفتد. یافتن علت واقعی است

مگوایر می گوید: “ما همیشه سعی می کنیم مواردی را با بانداژ درمان کنیم که باید عمیق تر برای رفع مشکلات اساسی عمل کنیم.”

چند دقیقه وقت بگذارید و به اتفاقات زندگی خود فکر کنید.

ممکن است لازم باشد راه هایی برای کاهش استرس یا سرگرمی خود پیدا کنید. حتی ممکن است کمتر بخوابید.

اینها راه حل هایی خارج از انبار دارند.

2. دسترسی به آب و ارزیابی مجدد

زن در بیرون از بطری آب می نوشد

جیم وایت ، RD ، ACSM EX-P ، مالک استودیوهای Jim White Fitness and Nutrition در ویرجینیا ، توضیح می دهد: “کم آبی بدن اغلب منجر به تعادل الکترولیت می شود.”

“هوس های نمکی روش بدن شما است که به شما می گوید برای بازگرداندن تعادل مایعات آب بیشتر بنوشید” ، اما ما اغلب آن را اشتباه تفسیر می کنیم.

تمایز بین این دو مشکل است زیرا وایت گفت: “آنها با مکانیسم های مشابهی در مغز کنترل می شوند.”

بنابراین ، وقتی هوس خوردن غذای شور ایجاد می شود سعی کنید ابتدا آب بنوشید. (اما به احتمال زیاد به یکی نیاز دارید) و ببینید اشتها از بین می رود یا خیر.

3. گزینه های کم سدیم را پیدا کنید

چیپس سیب زمینی خانگی تازه

میان وعده های سالم بیشتر از همیشه در دسترس است. سعی کنید برخی از برچسب ها را در فروشگاه مواد غذایی بررسی کنید تا آنها را پیدا کنید.

ممکن است متوجه شوید که میان وعده های کم سدیم میل شما را برطرف می کند. همین امر در مورد تنقلات با نمک زیاد در هر روز صادق است.

مگوایر می گوید: “اگر می توانید میان وعده ها را زیر 200 میلی گرم سدیم نگه دارید ، فضای کافی برای وعده غذایی شما ایجاد می شود و از حد مجاز روزانه شما تجاوز نمی کند.”

سرو پاپ کورن کیک پاپ لاغر ، چیپس سیب زمینی خارج از مسیر خورده ، یا پوره های تند Fitjoy بدون غلات.

به یاد داشته باشید ، این واقعا مشکلی نیست. هنگام اشتها ، طعم شور داشته باشد درست است که ما معمولاً فقط به یک وعده نمی چسبیم.

آیا میان وعده های کم سدیم یا غذاهای سنتی شور را ترجیح می دهید. خوردن دقیق غذا می تواند به شما در رسیدن به اهداف روزانه سدیم کمک کند.

4. میان وعده های خود را با ادویه جات ترشی جات کنید.

نمک می تواند طعم غذا را افزایش دهد. اما ادویه همین کار را بدون سدیم انجام می دهد.

مگوایر توصیه می کند از سبزیجات تازه و خشک شده و ادویه جات برای افزودن طعم به دسر یا غذای خود استفاده کنید.

هنگام انتخاب مخلوط ادویه جات مراقب باشید. زیرا ممکن است نمک اضافه کند

5. میان وعده های ترد را امتحان کنید

کاسه چیپس کلم پیچ

بیشتر هوس های شور شامل تنقلات ترد است. که این سوال را مطرح می کند نمک می خواهی یا بیسکویت؟

ممکن است از ترد بدون نمک راضی باشید. این امر به ویژه در هنگام خوردن میان وعده صادق است و این راهی عالی برای از بین بردن استرس است.

وایت سبزیجاتی مانند هویج بچه یا کرفس و حمص را توصیه می کند. آجیل و دانه های بدون نمک یا جایگزینی ترد برای پاپ کورن با طعم گیاهی.

همچنین می توانید چیپس کلم پیچ را بدون نمک تهیه کنید.

6. ترک عادت

اگر به رژیم غذایی با سدیم بالا عادت دارید. بدن شما به طور طبیعی به غذاهای دارای سدیم بالا نیاز دارد. چون وایت به آن عادت کرده است. “

برخورد با برخی از هوس ها در حال حاضر ممکن است منجر به کاهش آن شود.

وایت توصیه می کند با برآورد مقدار غذایی که می خورید شروع کنید.

او توضیح می دهد: “راحتی میان وعده های بسته بندی شده باعث می شود که از میزان توصیه شده روزانه سدیم تجاوز کرده و اشتها را افزایش دهید.”

7. میان وعده یا وعده غذایی متعادل پیدا کنید

ممکن است اشتها داشته باشید زیرا به غذا نیاز دارید.

به جای خوردن تنقلات شور که کربوهیدرات اصلی هستند. یک وعده غذایی یا میان وعده از همه ماکروها امتحان کنید تا مدت بیشتری سیر بمانید.

این شیرینی های کره بادام زمینی بدون پخت شیرین و شور هستند. اما همچنین متعادل است تا سطح قند خون شما ثابت و گرسنگی شما در کنترل باشد.

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ به BODnutrition.com بروید. و نحوه تغذیه سالم را در دراز مدت با کمک دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *