B12 برای موهای روشن تر و بهاری تر

ریزش مو شما را به ورطه پرت کرده است؟ امید خود را از دست ندهید و پول خود را برای درمان معجزه آسای ریزش مو هدر ندهید. ریزش مو می تواند نشانه ای از افزایش سن باشد که احتمالاً برگشت ناپذیر است، اما اغلب، مانند ریزش موی زودرس، به این معنی است که تغییر در رژیم غذایی لازم است.

  • شروع به خوردن سالم تر کنید. اگر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی باشد، مو، پوست و ناخن شما آن را دوست خواهند داشت. هر روز پروتئین های بدون چربی، لبنیات، روغن های سالم، لوبیا، میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.
  • اگر صحبت از چربی شد، چربی های “خوب” دارای خواص ضد التهابی هستند که موهای شما را غنی نگه می دارند. از روغن های هیدروژنه بسیار اشباع شده و در عوض روغن زیتون میوه ای دوری کنید. اگر غذاهای دریایی مورد علاقه شما نیستند، دوز روزانه اسیدهای چرب امگا ۳ را امتحان کنید.
  • اجازه ندهید سطح آهن بدن شما کاهش یابد. زنان میانسال به ویژه در معرض خطر ابتلا به کم خونی خطرناک هستند که نشان دهنده ریزش مو است. به یاد داشته باشید که هنگام مصرف مکمل آهن یا خوردن صبحانه غنی شده از آهن، دوز سالم ویتامین C دریافت کنید.
  • طاسی زودرس می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین B12 باشد. سایر علائم کمبود B12 شامل خستگی مزمن، از دست دادن حافظه کوتاه مدت و گزگز یا بی حسی در دست ها و پاها است. کمبود ویتامین B12 اغلب با خوردن یک رژیم غذایی غنی از تخم مرغ، گوشت، صدف، جگر، لبنیات و مرغ قابل پیشگیری است. افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند اغلب ویتامین B12 کافی مصرف نمی کنند و اغلب در معرض خطر ابتلا به کمبود ویتامین B12 هستند.
  • بیوتین که به عنوان ویتامین B نیز شناخته می شود، کلید سلامت فولیکول های مو، ناخن های قوی و پوست شفاف است. در حالی که بیوتین در برخی غذاها مانند زرده تخم مرغ به میزان ۳ میلی گرم یافت می شود. یک مکمل غذایی برای تامین کافی مورد نیاز است.
  • محصولات براق کننده مو بر پایه سیلیکون، فولیکول ها را در یک لایه نرم کننده صاف می پوشانند تا کشش و ریزش در طول شانه زدن به حداقل برسد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع