این حقیقت در مورد بچه ها و نوشیدنی های ورزشی است.


آیا کودکان باید Gatorade و سایر نوشیدنی های الکترولیت بنوشند؟ حقایق را دریابید!

روز دیگر ، از مغازه خواربار فروشی بیرون رفتم و چیزی غیر منتظره را روی دوشم داشتم: یک جعبه بطری های رنگارنگ گاتوراد.

چرا غیر منتظره بود؟ سالهاست من او را متقاعد کردم که نوشیدنی الکترولیت را در ورزشگاه فوتبال فی وی به آب تغییر دهد. و به والدین دیگر کمک کند همین کار را در جامعه خود انجام دهند (راهنمای تنقلات ورزشی رایگان من را دریافت کنید (اگر می خواهید به تغییر فرهنگ غذای تیمی فرزندتان کمک کنید)

از آنجا که بازیکنان به مدت 30 دقیقه در زمین می دوند ، نیازی به Gatorade ندارند. تنیس بازان ساعت ها در یک روز گرم در مسابقات شرکت می کنند؟ این یک داستان دیگر است.

نوشیدنی ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و استقامتی ایجاد شد. برای رساندن سریع رطوبت از جمله جایگزینی کربوهیدرات ها و الکترولیت ها در حین ورزش مواد اصلی تشکیل دهنده نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • اب: جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات در برخی از انواع قند اضافه شده: برای تامین انرژی ماهیچه ها در حین ورزش. سطح قند خون را تثبیت کرده و طعم خوبی به آنها می بخشد.
  • الکترولیت مانند سدیم و پتاسیم: برای جایگزینی مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق (سدیم همچنین طعم می دهد.)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زا است؟

اگرچه گاهی مصرف کنندگان گیج می شوند. اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا اغلب حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند. و برای کودکان مناسب نیست

اکثر کودکان نیازی به نوشیدنی های الکترولیت ندارند.

آنها ممکن است برای ورزشکاران نخبه طراحی شوند. اما نوشیدنی های ورزشی در تمام سطوح و شدت ورزش ها ظاهر می شوند ، از جمله بازی های ادرار. و اکثر کودکان به آنها احتیاج ندارند. آنچه شما به جای آن نیاز دارید: آب

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی خود در مورد الکترولیت و نوشیدنی های انرژی زا در سال 2011 گفت:

“آب همچنین اولین انتخاب مناسب برای هیدراتاسیون قبل ، حین و بعد از اکثر رژیم های ورزشی … برای اکثر کودکان و نوجوانان است. نیازهای روزانه شما به الکترولیت با رژیم غذایی متعادل کافی است. بنابراین ، نوشیدنی های الکترولیتی فایده کمی نسبت به آب معمولی دارند یا هیچ فایده ای ندارند. “

آکادمی اطفال آمریکا

یافتن الکترولیت ها دشوار نیست.

الکترولیت ها جزء خاصی نیستند که فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم از طریق عرق از بین می رود این غذا به راحتی برای اکثر کودکان جایگزین می شود.

غذا و تنقلات مانند موز ، نصف ساندویچ کراکر و پنیر یا ماست و میوه می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را دوباره پر کنند. و مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین می کند

بازاریابی گمراه کننده

AAP هشدار می دهد که نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا برای کودکان و نوجوانان عرضه می شود. “برای طیف گسترده ای از استفاده های نادرست”

این بازاریابی والدین را گمراه می کند که فکر می کنند نوشیدنی های الکترولیت برای همه رویدادهای ورزشی ضروری هستند ، مانند فوتبال ادرار یا بازی های توپ که بیشتر به نشستن نیاز دارند تا دویدن و عرق کردن.

من همچنین شنیدم که والدین می گویند فرزندانشان اگر در هوای گرم ورزش می کنند یا فقط در حیاط خلوت بازی می کنند و عرق می کنند به آنها نیاز داشته باشید.

حقیقت این است که بسیاری از کودکان در ورزش به اندازه والدین خود فکر نمی کنند. بیش از نیمی از زمان جوانان صرف ورزش ، چه فعالیت های کم تحرک و چه در نور کم می شود.، طبق تحقیقات دانشگاه مینه سوتا.به

ورزش نوشیدنی ها دارای هاله ای برای سلامتی هستند.

همه در یک تحقیق از دانشگاه ییلبیش از یک چهارم والدین نوشیدنی الکترولیت را “عالی” ارزیابی کردند. “بسیار سالم” یا “بسیار سالم.” این اعتقاد وجود دارد که نوشیدنی های الکترولیت برای کودکان بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

اما یک بطری 12 اونسی Gatorade هنوز بیش از پنج قاشق چای خوری شکر افزوده دارد. (این مقدار تقریباً به مقداری است که انجمن قلب آمریکا برای کل روز توصیه می کند.) نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های الکترولیت هستند منبع شماره یک قند برای کودکان و نوجوانان.

در اینجا مواد موجود در بطری Gatorade Fruit Punch عبارتند از: آب ، شکر ، دکستروز ، اسید سیتریک ، نمک ، سدیم سیترات ، فسفات منو پتاسیم ، نشاسته غذایی اصلاح شده ، طعم طبیعی ، استر گلیسرول رزین ، قرمز 40 ، رنگ کارامل

به عبارت دیگر:

  • دو نوع شکر اضافه شده
  • اسید سیتریک ، که می تواند مینای دندان را خراب کند
  • رنگ مواد غذایی مصنوعی
  • امولسیفایرها و تثبیت کننده ها
  • سدیم و پتاسیم که کودکان از خوردن دریافت می کنند

همه اینها مواد معتبر و ایمن هستند. اما برای اکثر کودکان آب ساده انتخاب بهتری است.

نوشیدنی های الکترولیت می توانند روی دندان ها تأثیر منفی بگذارند.

ممکن است فوم نداشته باشند. اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشابه اسیدی هستند. pH بیشتر اسیدهای نوشابه 3-4 است (اسید سیتریک اضافه شده می تواند مینای دندان را خراب کند). قندها و اسیدهای موجود در نوشیدنی های ورزشی همچنین خطر پوسیدگی دندان را افزایش می دهند.

چه زمانی نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من یک کیف گاتوراد خریدم زیرا تیم پسرم ساعت ها در گرما تنیس بازی می کرد. تنیس یک ورزش سخت است و بچه ها مسابقات زیادی را زیر نور آفتاب و گرما انجام می دهند. دادن یک بطری کوچک گاتوراد به من انتخاب مناسبی بود.

اگر فرزند شما بیش از 60 دقیقه به طور فعال ورزش می کند یا ورزش می کند و در طول فعالیت نیاز به شارژ سریع دارد. نوشیدنی های الکترولیت نیز مفید هستند. نوشیدن آنها در زمان استراحت سریع بین مسابقات بسیار راحت تر (و راحت تر) است. به جای خوردن تنقلات

نوشیدنی های الکترولیت برای ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان ماراتن که می خواهند در حال حرکت مجدد ذخیره کنند مفید است.

اما برای جلسات تمرینی و بازی های باغی ، دادن یک میان وعده یا وعده غذایی سالم به فرزندتان بعد از آن مفید خواهد بود. این لیست از 21 میان وعده ورزشی مغذی برای کودکان را دریافت کنید.به

چگونه در مورد نوشیدنی های الکترولیت با فرزند خود صحبت کنید

بله ، نوشیدنی های الکترولیت جایی دارند. اما مقدار زیادی از پول بازاریابی صرف تبلیغ این نوشیدنی برای افرادی می شود که به آن نیازی ندارند. از جمله کودکان و نوجوانان

بنابراین از فرزندان خود اطمینان حاصل کنید شما درک می کنید که نوشیدنی های الکترولیتی باعث نمی شود به طور معجزه آسایی در زمین فوتبال سریعتر شود یا توپ را بهتر بگیرد. مهم نیست که آنها در تبلیغات و تبلیغات آنلاین چه می بینند – و این مگر اینکه ورزش کنند. برای مدت طولانی ، به ویژه در هوای گرم ، آب ساده کامل خواهد بود.

خودتان نوشیدنی های ورزشی مخصوص کودکان تهیه کنید

بله ، می توانید نوشیدنی های الکترولیت خانگی تهیه کنید! و مواد کمتری نسبت به کالاهای خریداری شده در فروشگاه دارد. این یک دستور ساده است. از متخصص تغذیه Jill Castle



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *