صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی به مدت 14 روز آغاز کردم: این چگونه بر سلامتی من تأثیر می گذارد؟

صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی به مدت 14 روز آغاز کردم: این چگونه بر سلامتی من تأثیر می گذارد؟


اگر تا به حال اینگونه فکر کرده اید: “چرا دیگر راه نمی روم؟” دست خود را بالا بگیرید.

پیاده روی امکان پذیر است بیهوده ترین تمرین – هنوز هست بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است اشکال ورزش. بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای سلامتی و رفاه خود انجام دهیم.

و نکته اینجاست: من در محله ای پیاده روی زندگی می کنم ، مکانی زیبا ، اما گاهی اوقات بهانه هایی را برای عدم توانایی قدم زدن در قهوه ، پرتاب وسایل به اداره پست یا گردش در اطراف پیدا می کنم. من تا آنجا که می خواستم راه نمی رفتم یا بیرون نمی رفتم ، که صادقانه بگویم ، ترسناک بود زیرا من یک زبان طلایی سه ساله داشتم که می خواست خیلی راه برود (متاسفم ، ستاره 🐾).

ولی “میان وعده های ورزشی“این به من عادت خوبی برای حرکت می دهد و به من اجازه می دهد که دوباره عادی راه بروم. تصمیم گرفتم 15 دقیقه صبح به مدت دو هفته سفر کنم ، هر روز را با هوای تازه ، آفتاب ، نسیم دریا و یک حرکت آرام و آگاهانه شروع کنم. در اینجا نحوه پایین آمدن آن آمده است.

بعد از دو هفته چه احساسی داشتم

در اینجا هیچ شگفتی وجود ندارد ؛ حس خوبی دارم توپ توپم. احساس موفقیت می کنم! سعی می کنم انجام دهم هر چیزی هر روز ، حتی اگر واقعاً بخواهم ، بنابراین این واقعیت که بتوانم این اتفاق را بیاورم واقعاً فوق العاده است. “پیروزی” یک چیز بسیار رضایت بخش است. من باید به همین نکته اشاره کنم – این تنها روال تمرین دو هفته ای من است! فقط راه رفتن (بله ، واقعاً)) … و بدن من بسیار خوب است.

من هفته دوم پیاده روی را با زمان کم کردن صفحه نمایش (یک استراحت فنی گرفتم) ترکیب کردم ، بنابراین در کل ، احساس بسیار خوبی داشتم. دوستان و خانواده ام درباره آرامش من اظهار نظر کردند (شخصی گفت: “من سالهاست ندیده ام آرامش داشته باشی!”). بیرون رفتن برای یک صبح کوتاه باعث بهبود روحیه ، وضوح ذهنی و بهره وری من در طول روز هنگام کار یا انجام کارهای خانه می شود.

علاوه بر این ، این پیاده روی های کوتاه صبح باعث می شود از یک توپ کشویی برای پیاده روی های طولانی غلت بزنید. در عرض چند روز ، من با سگم ساعت ها در شهر قدم زدم. من مجبور شدم شهرهایی را که در آن زندگی می کنم دوباره کاوش کنم ، مکان های قهوه ای را که قبلاً در آنجا نرفته بودم ، امتحان کنم و چیزهایی را از لیست سطل های خود حذف کنم – همه چیزهایی که قبلاً نداشتم.

TL ؛ DR – پیاده روی به من کمک می کند تا تجربه کسب کنم…

  • قدرت بهبود یافته
  • روحیه را بهبود می بخشد ، سطح شادی کلی را افزایش می دهد
  • وضوح ذهنی ، تمرکز و بهره وری بهتر
  • ذهن بهتری داشته باشید
  • آرامش بیشتر
  • احساس موفقیت
  • سلامت کلی خوب
  • سگ شادتر

فواید پیاده روی برای سلامتی

این می تواند تکان دهنده باشد ، اما لازم نیست که ورزش خشونت آمیز یا بسیار پیچیده باشد – یک پیاده روی واقعی دارد مال شما مزایا ، و حتی ممکن است سالمتر از دویدن به برخی باشد.

تاثیر کمی دارد

زمان و مکان برای HIIT وجود دارد ، اما با استفاده از مواد منفجره ، این بمب ها می توانند مفاصل شما را خراب کنند. دویدن یکسان است – در حالی که فوق العاده م effectiveثر است ، اما پیاده روی یا دویدن می تواند گاهی باعث بروز مشکلاتی در مچ پا ، زانو و باسن شود. با راه رفتن ، از ضربه جلوگیری کرده و از مفاصل خود محافظت می کنید ، بنابراین برای ورزش فعلی شما بسیار مفید است.

این یک پیشگیری از آسیب است

نه فقط راه رفتن حداقل میزان آسیب همه نوع ورزش ، اما قبلا چنین بود برای جلوگیری از سقوط نشان داده شده است (و بنابراین آسیب های ناشی از سقوط) ، که یک مشکل عمده بهداشتی در بزرگسالان است. و به خاطر آن مفاصل خود را به هم بزنید و ماهیچه های خود را تقویت کنید، می توانید از خود در برابر سایر صدمات ناشی از ضعف جسمانی و بی ثباتی محافظت کنید.

این یک کاردیو خوب است

مطالعات نشان داده است پیاده روی از قلب محافظت می کند – می توان آن را انجام داد فشار خون و ضربان قلب باقی مانده را کاهش می دهد و خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد بیماری قلبیبه

مکمل خلق و خوی است

تحصیل در آنجا همچنین نشان دهید که پیاده روی می تواند رفاه شما را بهبود بخشد احساساتبه این قبلاً ثابت شده است بیشتر و بیشتر باز هم برای نگرانی های عمومی سلامت روان نیز.

به از دست دادن غلاف کمک می کند

در یک مطالعه ، نشان داده شد افرادی که در اطراف راه می روند ، ظاهر شده اند دور کمر را پایین بیاوریدو وقتی با رژیم غذایی سالم ترکیب شود ، 30 دقیقه پیاده روی می تواند تأثیر قابل توجهی بر غلاف ها داشته باشد. هاروارد نیز گزارش داد که پیاده روی ممکن است هوس را کاهش دهدبه

می تواند عمر شما را برای سالهای طولانی افزایش دهد

هاروارد نیز گزارش داد پیاده روی حدود 8000 قدم در روز – بدون توجه به سرعت – می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

این به شما امکان می دهد بیرون بروید

احتمالاً قبلاً می دانید – بله فراوانی از عوارض بیرون رفتنکمی آفتاب بگیر) مگر اینکه روی تردمیل (یا از طریق محوطه بزرگتر) راه می روید ، مزایای پیاده روی شامل مزایای بیرون رفتن از تردمیل است. دو طرفه

چگونه به پیاده رو نزدیک شوم

تجربیات مختلف پیاده روی به شما کمک می کند تا با هم ترکیب شوید. در اینجا چند روش وجود دارد که من آن را انجام دادم.

آگاهانه راه رفتن

یکی از انواع پیاده روی مورد علاقه من آن است که بدون تلفن ، هدفون ، اپل واچ … فقط همه. من بیشتر این کارها را در هفته هایی انجام دادم که به برق وصل نبودم.

مراقبه

انواع مختلف پیاده روی های ذهن آگاهی ، این یکی دارای یک راهنمای صوتی است (که قطعاً به نوعی دستگاه تکنولوژیکی نیاز دارد).

راه رفتن سگ

وقتی موجودی دارید که دارای برچسب است و ممکن است در حیاط همسایه دوم باشید ، تجربه متفاوتی است ، اما این پاداش است. کروز با دوست دختر خزدارم و دیدن هیجان او در بیرون به من یادآوری می کند که حاضر باشم و از چیزهای کوچک زندگی شادتر باشم.

پادکست موسیقی / پیاده روی

این بسیار ساده است ، اما گوش دادن به یک لیست پخش خوب یا گوش دادن به پادکست های مورد علاقه خود (حتی چند دقیقه کتاب صوتی!) می تواند پیاده روی را حتی بیشتر سرگرم کننده کند.

با هدف راه بروید

اگر می خواهی گاهی اوقات من پایان می خواهم. به عنوان مثال ، من می خواهم به فروشگاه USPS یا بازار بروم یا قهوه بخرم. داشتن اهداف کوچک انگیزه خوبی است. گهگاه به قهوه خانه ای نزدیک می روم.

نکاتی برای موفقیت

پاشو و برو

این برای من مهمترین چیز است. تلفن خود را در دست نگیرید ، دندان های خود را مسواک نزنید – فقط کفش های خود را بردارید و بیرون بروید (خوب … مقداری SPF بریزید ، مراقبت از آفتاب مهم است!). متوجه می شوم که اگر زمان زیادی را صرف انجام کارهای دیگر مانند مراقبه ، بهداشت و مراقبت از پوست به طور منظم ، چک کردن ایمیل و خوردن صبحانه کنم ، چگونه فرصتی برای پیاده روی داشته باشید. اگر آن را ناخودآگاه کنم و از فرایند تصمیم گیری خلاص شوم ، خیلی راحت می توانم به آن پایبند باشم.

لباس را از شب قبل ست کنید

اگر با عرق کردن در خارج از خانه احساس راحتی نمی کنید (مسلماً من در یک جامعه ساحلی غیر طبیعی زندگی می کنم ، بنابراین این استاندارد من است) ، سپس شب قبل یک ژاکت نزدیک تخت خود بپوشید تا بتوانید سریع تغییر دهید. قبل از سفر. تصمیم بگیرید که کاهش دهید ، سرعت خود را کاهش دهید ، بیشتر راه بروید.

شریک مسئول داشته باشید

برای من ، شریک زندگی من پوشیده از خز است و انگلیسی صحبت نمی کند ، اما فکر می کرد من هر روز بیرون می روم. شاید شما شخص مهم دیگری داشته باشید ، فرزند ، والدین ، ​​هم اتاقی یا بهترین دوست (حتی بهترین دوست یک مرد) که با شما برای پیاده روی صبحگاهی بیرون می رود و شما را دنبال کنیدبه قدرت در تعداد!

پیگیری عادات

اگر شما نیز مانند من یکی از آنها هستید ، ردیابی عادت یک ابزار بسیار مثر است که به شما کمک می کند تا بر فعالیت های سالم تمرکز کنید. در مورد آن جعبه چیزی واقعاً از نظر روانشناختی مفید است ، بنابراین “کارهای” روزانه خود را (هر روز!) بنویسید و “پیاده روی صبحگاهی” را در آنجا انجام دهید. وقتی به خانه می آیید جعبه را علامت بزنید و از افزایش کمی دوپامین لذت ببرید. در عرض چند هفته ، می توانید سابقه خود را مرور کرده و برای انجام بسیاری از کارها پاداش دریافت کنید (همچنین این یک راه عالی برای بررسی عادات دیگر و هماهنگی شما با آن موارد است).

به خودتان پاداش دهید

گاهی اوقات چک لیست هایی که در بالا ذکر شد پاداش کافی دریافت نمی کنند. شاید بتوانید با قهوه صبح خود یا ماچا سپس شاید یک تکان خوردن – یا حتی چند دقیقه پیمایش در فید رسانه های اجتماعی. به کاری فکر کنید که واقعاً دوست دارید صبح انجام دهید و آن را پاداش خود برای تکمیل پیاده روی صبحگاهی خود قرار دهید.

پشته عادت

برای این کار ، من باید کلاه خود را به جیمز کلیر ، نویسنده کتاب عادت های اتمی ، که این تاکتیک را از او آموخته ام ، بریزم. اگر از قبل یک روال صبحگاهی خودکار دارید ، صبح قبل یا بعد از این عادت پیاده روی کنید. به عنوان مثال ، قبل از اینکه تلفن خود را بررسی کنم ، پیاده روی می کنم. یا بعد از مسواک زدن و استفاده از کرم ضد آفتاب ، پیاده روی می کنم. این پیاده روی را بخشی از یک فعالیت از قبل موجود برای یک تجربه ساده تر کنید.

مسیر (و روال معمول) خود را مخلوط کنید

همه چیز را هیجان انگیز نگه دارید. اگر مستعد کسالت هستید و به تنهایی حساسیت دارید ، هر روز مسیر متفاوتی را در پیش بگیرید. شاید روال معمول خود را با رویکردی متفاوت ترکیب کنید (مثل اینکه یک روز مدیتیشن می کردید ، روز دیگر موسیقی بود ، روز دیگر آرام بود و روز بعد پادکست بود). اگر احساس می کنید از صنایع دستی یا موانع موجود در خانه خود کمی خسته شده اید ، شاید سعی کنید هفته ای یک روز مرخصی داشته باشید تا به پارک یا پیاده رو نزدیک رانندگی کنید. همه چیز را تازه نگه دارید!

جلوگیری از صدمات

اگرچه پیاده روی می تواند از صدمات جلوگیری کرده و یک فعالیت توانبخشی خوب باشد ، اما شما می توان هنوز پایدار است صدمات ناشی از راه رفتنبه کفش مناسب بپوشید ، زیاد کفش نپوشید و محل پیاده روی خود را رعایت کنید تا مطمئن شوید بریدگی های شدید یا جراحت زیاد ایجاد نمی شود.

به طور کلی … شما باید این را امتحان کنید

مزایای آن ارزشمند است ، رایگان است و ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی کفش بپوشید و بیرون بروید. فقط حرکت کن. آن هوای تازه را بگیرید ، بگذارید خون شما به محیط اطراف شما جاری شود ، آرامش پیدا کنید. می دانم گاهی ساده ترین چیزی که می تواند به نظر برسد چنین تکالیف – من با شما هستم – اما این ارزش تلاش را دارد. آن 15 دقیقه را وقت بگذارید. با این حال ، ممکن است مدت طولانی تری در رسانه های اجتماعی یا ایمیل حرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *