کاهش چربی شکم با 5 ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

کاهش چربی شکم با 5 ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با 5 ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی چربی شکم را نیز هدف قرار می دهند ، برخی از آنها به عنوان یک ماده طبیعی در رژیم مدیترانه ای استفاده می شود. برای ادامه این مقاله ، از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، در مورد 5 ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم هستند.

تحقیقات جدید نشان داده است که آووکادو می تواند به کاهش چربی شکم نیز کمک کند. در این مطالعه ، 111 بزرگسال به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادو تازه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی داخلی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر وجود نداشت.

حتی اگر هر روز آووکادو نمی خورید ، افزودن این گیاه به رژیم غذایی و خوردن بیشتر آن تا حد ممکن یک استراتژی عاقلانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. خوراکی

دانه های درختان شرب خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های سالم همراه با پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. در میان آنها ، بسیاری از مواد مغذی وجود دارد که بزرگسالان ممکن است دچار کمبود آنها شوند ، از جمله منیزیم ، که به حفظ سلامت روان و خواب خوب کمک می کند.

مشخص شد بزرگسالانی که به طور متوسط ​​حدود هفت چهارم اونس (7 گرم) از جمله مونوکسید کربن ، آجیل برزیلی ، آجیل بادام هندی ، نارون ، ماکادامیا ، ماکارونی ، پسته و آجیل مصرف می کردند ، دارای چربی بدن پایین و شاخص توده بدنی پایین تری بودند. به

اگر هیچ گونه حساسیت غذایی ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدس

لوبیا را می توان یکی از غذاهای فوق غذایی دانست که بسیاری از ما آن را نادیده می گیریم. سویا نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک جایگزین مقرون به صرفه ، مفید ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. لوبیا سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. نشان داده شده است که به ازای هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر ، تجمع چربی شکم 3.7 درصد کاهش می یابد. لوبیای پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به کنترل حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است که بسیاری از غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و رگ های خونی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و برنج سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از خوردن غلات کامل ، سعی کنید مقادیر متوسط ​​غلات کامل را متناسب با نیازهای انرژی خود مصرف کنید ، این بدان معناست که در مواقعی که تحرک ندارید شکر کمتری بخورید و هنگام فعالیت بیشتر غذا بخورید. انتخاب های خوب شامل بلغور جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا طبیعی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم مغز استخوان و سلامت روان مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی بدن همراه است ، هم در زنان و هم در مردان و چربی تناسلی.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده چهار اونسی (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد از ارزش روزانه ویتامین D را ذخیره کند. شما می توانید ماهی قزل آلا را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، رژیم غذایی سرشار از ویتامین D مانند شیر گیاهان خاص داشته باشید یا از این مکمل ویتامین که روزانه بین 800 تا 1000 اونس بین المللی تأمین می کند استفاده کنید.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با تسلط بر روشهای تغذیه ای اساسی و تعداد و سبک عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


دکتر. رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

بوی بد دهان را با غذا از بین ببرید

لاغری و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *