حفظ سلامت پوست هنگام آرایش کردن


حفظ سلامت پوست هنگام آرایش کردن

امروزه هر فردی طبق تکنیک‌های خودساخته یا الگوگرفته از اطرافیان و صفحات مجازی اقدام به آرایش خود می‌کند. بسیاری از این تکنیک‌ها غلط بوده و سبب آسیب‌رسانی به سلول‌های پوست می‌شود. ازسوی دیگر، اغلب افراد ترجیح می‌دهند از لوازم آرایشی ارزان‌تر که کیفیت پایینی دارند، استفاده کنند و برای لوازم آرایشی اورجینال هزینه بالایی صرف نکنند. اما انتخاب لوازم آرایش اصل و باکیفیت تأثیر زیادی در کاهش آسیب‌رسانی به پوست شما دارد. علاوه‌بر‌این، ساخت یک روتین متناسب با نوع پوست و انتخاب بهترین برندهای شوینده و پاک‌کننده آرایش نیز اهمیت زیادی دارد.

پاک کردن آرایش

انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی باکیفیت را جدی بگیرید

در بسیاری از موارد، استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت سبب بروز مشکلات پوستی در افراد می‌شود که امکان دارد جبران‌ناپذیر باشند. از‌ آن‌جایی‌که سلامت افراد و حفظ آن درکنار زیبایی بسیار حائز اهمیت است، پیشنهاد می‌شود در خرید لوازم آرایش نظیر کرم پودر و کانسیلر دقت بالایی داشته باشید؛ چراکه لوازم آرایشی برای مدت طولانی روی پوست شما قرار گرفته و در بسیاری از موارد وارد بافت پوست و منافذ آن می‌شود و درصورت بی‌کیفیت بودن درنهایت به پوست آسیب می‌رساند. همچنین، استفاده از پرایمر مناسب پیش از آرایش، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت پوست دارد زیرا اولین لایه‌ای از لوازم آرایشی است که بر پوست می‌نشیند و علاوه‌بر افزایش زیبایی و جلوه نهایی آرایش، در حفظ سلامت پوست نیز نقش بسزایی دارد.

قدم مهم دیگر برای داشتن پوستی بی‌نقص استفاده از محصولات مراقبت پوستی مناسب نوع پوست شما اعم از آبرسان، مرطوب‌کننده، سرم‌ها، تونر، میسلارواتر، شوینده و… است. به‌عنوان مثال، استفاده از شوینده‌های نامناسب سبب پاکسازی سطحی پوست و حتی ایجاد جوش و حساسیت می‌گردد و تأثیر عکس برروی سلامت پوست دارد. درهنگام انتخاب شوینده مناسب و باکیفیت باید به نوع پوست خود دقت کنید. برای مثال، اگر پوستی خشک دارید، بهتر است از شوینده‌های خشک‌کننده پوست استفاده نکنید، باید شوینده‌ای انتخاب کنید که حاوی الکل نباشد و پوست را عمقی پاک کند تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

اهمیت روتین پوستی منظم در سلامت پوست

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در سلامت پوست، داشتن روتین پوستی درست و متناسب با نوع پوست است. داشتن روتین پوستی مناسب در حفظ شفافیت پوست و سلامت آن بسیار تاثیرگذار است. همچنین روتین پوستی می‌تواند از وجود جوش و آکنه‌های مزاحم پوستی جلوگیری نماید و از چین‌و‌چروک پیشگیری کند.

اگر می‌خواهید پوستی جوان و شاداب داشته باشید، از لوازم آرایش باکیفیت استفاده کنید و روتین پوستی را جدی بگیرید. تداوم روتین پوستی و استفاده از محصولات مناسب در این عمل، در تاثیرگذاری آن نقش کلیدی ایفا می‌کند. عدم رعایت این دو مورد می‌تواند تاثیرات منفی برروی پوست شما داشته باشد. بنابراین، درصورت شروع روتین پوستی بهتر است آن را ادامه داده و همیشه به آن عمل کنید.

10 نکته برای حفظ سلامت پوست هنگام آرایش کردن

برای حفظ سلامت پوست خود هنگام آرایش کردن توجه به نکات زیادی می‌تواند کمک‌کننده باشد. در ادامه چند نکته و توصیه مهم را ذکر می‌کنیم:

  1. اگر شما پوستی نرمال دارید، کافی است قبل از خواب آن را کامل تمیز کنید و از محصولات محافظتی مانند تونر و شوینده صورت برای شست‌و‌شو بهره ببرید.

  2. اگر چربی‌ پوست شما زیاد است، باید از شوینده‌ای استفاده کنید که بافتی شبیه ژل دارد. همچنین در‌صورتی‌که بافت پوست شما خشک است، از شوینده‌ها و آبرسان‌هایی استفاده کنید که بر پایه شیر تولید شده‌اند.

  3. شما باید همیشه از ضدآفتاب برای محافظت صورت و پوستتان استفاده کنید و مطمئن شوید که SPF ضدآفتاب مصرفیتان از ۱۵ تا 20 باشد که بتواند از پوستتان درمقابل UVA و UVB مراقبت كند. ضدآفتاب را سعی کنید برای تمام نقاط پوست خود که درمعرض نور قرار دارد اعم‌از صورت و گردن استفاده کنید.

  4. همچنین برای محافظت بیشتر پوست از یک مرطوب‌‌كننده و آبرسان مناسب استفاده كنید تا بافت پوستتان همیشه نرم بماند. بسیاری از متخصصان پوست استفاده از كرم‌ها و پمادهای حاوی رتینوئیدهای مشتق از ویتامین A را به افراد پیشنهاد می‌کنند. این کرم‌ها و پمادها می‌توانند بهترین محصولات محافظتی ممكن برای كاهش و از‌ بین بردن خطوط چین‌و‌چروک‌های پوستی، تحریک كلاژن‌سازی پوست و رفع لک و جوش‌های پوستی باشند.

  5. در سنین پایین خصوصا بلوغ، پوست افراد بیشتر مستعد ایجاد جوش است. به همین دلیل توصیه می‌شود که از لوازم آرایش خود كرم‌پودر چرب را حذف کنند زیرا باعث ایجاد یا تشدید جوش، آكنه و لکه‌های پوستی می‌شود. برای شفاف کردن پوست و زیبایی بخشیدن به آن‌ توصیه می‌شود از پنکیک یا کرم پودرهای سبکی استفاده کنید که به رنگ ‌پوستتان نزدیک‌تر است.

  6. برای ایجاد یک لایه محافظ میان پوست و لوازم آرایشی، بهتر است از پرایمرها استفاده کنید تا پوستتان آسیبی نبیند. پرایمر روزنه‌ها و منافد پوست را پر می‌کند و مانع از رسوب لوازم آرایشی در پوستتان می‌شود.

  7. در سنین پایین ممکن است پوست برخی از افراد به استفاده از لوازم آرایش چشم حساس باشد. اگر قصد حالت دادن به چشمانتان را دارید و نمی‌خواهید از لوازم آرایشی زیادی برای چشم‌هایتان استفاده کنید، بهتر است ابروهایتان را آرایش کنید. با حالت دادن به ابروهایتان تنها با یک مداد قهوه‌ای، می‌توانید زیبایی چشم خود را افزایش دهید.

  8. علاوه‌بر مورد قبلی، برای زیبایی بخشیدن و حالت دادن به چشم‌هایتان می‌توانید با استفاده از لوازم آرایشی کم، آرایشی ملیح و شیک روی صورت خود اجرا کنید. برای ایجاد یک آرایش ملایم به‌طور معمول از سایه‌هایی با رنگ‌ خنثی و ملایم بر‌روی پلک و سایه‌های تیره و گرم برای گوشه‌های چشم بهره می‌برند. سایه چشم را لازم است با براش‌های آرایشی محو کنید تا صورتی طبیعی داشته باشد.

  9. برای برجستگی گونه‌هایتان، بهتر است آن‌ها را با رژگونه صورتی آرایش کنید. این رژگونه‌ها باید باکیفیت باشند تا آسیبی به پوست شما نرسد. رژگونه همچنین سبب دخترانه‌تر شدن آرایشتان و شاداب‌تر به‌نظر رسیدن صورت می‌شود.

  10. برای آرایش لب حتما رژ لب اورجینال تهیه کنید. این رژ لب بهتر است فاقد سرب بوده و دارای کیفیت بالایی باشد؛ چراکه پوست لب حساسیت بالایی دارد و در زیبایی صورت نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

پوست سالم

جمع‌بندی

با انتخاب محصولات آرایشی و مراقبت از پوست باکیفیت و اصل می‌توانید درعین‌حال که از آرایش کردن لذت می‌برید، به حفظ سلامت پوست خود کمک کرده و از آسیب به آن جلوگیری کنید. پیشنهاد می‌کنیم سلامت پوست خود را جدی گرفته و برای تهیه لوازم آرایش تنها معیارتان را قیمت پایین قرار ندهید. همچنین، خرید از فروشگاه‌های معتبر نظیر فروشگاه اینترنتی سفیر اهمیت زیادی دارد.



منبع