زیبایی آشپزخانه برات مهمه؟ از این 3 مورد غافل نشو


آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است. اما بیاید رو راست باشیم، یه آشپزخانه‌ی زیبا فقط برای آشپزی‌های حرفه‌ای نیست! فرقی نمی‌کنه بخواهید شاهکارهای آشپزی خلق کنید یا یه غذای ساده و خونگی درست کنید، بودن توی آشپزخونه‌ای که از نظر بصری هم زیبا و دلنشین باشه، حس بهتری بهتون می‌ده.

درسته که کابینت‌های شیک و کاشی‌های طرح‌دار قشنگن، اما نکات مهم دیگه‌ای هم برای داشتن یه آشپزخانه‌ی رویایی وجود داره که نباید ازشون غافل بشید. پس با من همراه باشید تا با هم ببینیم چه چیزهایی می‌تونه زیبایی آشپزخانه رو چند برابر کنه!

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانهدوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

روشنایی، کلید درخشش آشپزخانه است!

نورپردازی مناسب، اولین گام برای زیباتر کردن آشپزخانه است. نور طبیعی از پنجره‌ها، نور اصلی و حیاتی آشپزخانه است. اما در کنار اون، لازمه از نور مصنوعی هم به خوبی استفاده کنید.

لامپ‌های سقفی با نور مناسب، کل فضا رو روشن می‌کنه و به خصوص موقع کار با مواد غذایی، دید خوبی رو براتون فراهم می‌کنه. چراغ‌های زیر کابینتی رو هم فراموش نکنید. این چراغ‌ها، نور رو دقیقا روی محل کار شما می‌اندازن و باعث می‌شن موقع خرد کردن مواد غذایی یا آشپزی، سایه دستتون اذیتتون نکنه.

به فکر نورپردازی مخفی هم باشید. کمی نورپردازی ملایم زیر کابینت‌ها یا قفسه‌ها می‌تونه فضایی رمانتیک و دلنشین رو توی آشپزخانه به وجود بیاره.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مودوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

نکاتی برای نورپردازی آشپزخانه

نور طبیعی

نور طبیعی، بهترین و مهم‌ترین منبع نور برای هر فضاییه، آشپزخانه هم از این قاعده مستثنی نیست. اگه موقع طراحی یا انتخاب خونه، به نورگیر بودن آشپزخانه توجه کنید، قطعا توی مصرف انرژی هم صرفه‌جویی کرده‌اید.

پرده‌های نازک و روشن، اجازه می‌دن نور طبیعی به خوبی وارد آشپزخونه بشه. حواستون باشه که گلدان‌های بزرگ یا وسایل دیگه رو جلوی پنجره نذارید تا نور رو کم نکنه.

نورپردازی کلی

نورپردازی سقفی، نور اصلی و پایه‌ی آشپزخانه است. از لامپ‌های سقفی با نور آفتابی یا مهتابی ملایم استفاده کنید که کل فضا رو به خوبی روشن کنه.

شدت نور رو هم با توجه به اندازه‌ آشپزخانه تنظیم کنید. نور زیاد می‌تونه فضا رو اذیت کننده کنه و نور کم هم کار رو سخت می‌کنه.

نورپردازی زیر کابینتی

موقع آشپزی، سایه دستتون می‌تونه روی مواد غذایی بیفته و کار رو سخت کنه. راه‌حل چیه؟ چراغ‌های زیر کابینتی! این چراغ‌ها نور رو دقیقا روی محل کار شما می‌اندازن و باعث می‌شن همه چیز رو به خوبی ببینید. می‌تونید از ریسه‌های LED زیر کابینت‌ها استفاده کنید که هم نور خوبی دارن و هم مصرف انرژی‌شون پایینه.

به منظور خرید لوازم نورپردازی کابینت میتوانید به وب سایت افرنگ استور به نشانی afrangstore.com مراجعه کنید.

نور تاکیدی

نورپردازی تاکیدی، هم می‌تونه جنبه‌ زیبایی داشته باشه و هم کاربردی باشه.

با استفاده از چراغ‌های مخفی توی قفسه‌ها یا زیر کابینت‌های شیشه‌ای، می‌تونید ظروف یا وسایل تزئینی رو هایلایت کنید و به آشپزخانه جلوه بدید.

حتی می‌تونید از نور مخفی برای روشن کردن زیر کابینت‌های بزرگ که عمق زیادی دارن استفاده کنید و اون قسمت‌ها رو هم قابل استفاده کنید.

کلید و پریزهای با نور مخفی

شاید این مورد رو نادیده بگیرید، اما کلید و پریزهای با نور مخفی می‌تونن توی شب، پیدا کردن کلید رو راحت‌تر کنن و یه حس مدرن و لوکس به آشپزخانه بدن.

با رعایت این نکات ساده می‌تونید نورپردازی آشپزخانه رو اصولی انجام بدید و فضایی روشن، زیبا و کاربردی برای آشپزی داشته باشید.

فراموش نکنید که موقع نورپردازی، به اندازه‌ی آشپزخانه، سبک کلی دکوراسیون و نیازهاتون توجه کنید. پس کمی خلاقیت به خرج بدید، نور رو مهم بدونید و آشپزخونه‌ای درخشان و رویایی برای خودتون بسازید!

رنگ، روح آشپزخانه است!

رنگ کابینت‌ها و دیوارهای آشپزخانه، تاثیر زیادی روی زیبایی و حس و حال کلی فضا داره. پس موقع انتخاب رنگ، حسابی دقت کنید.

کابینت‌های سفید یا طوسی، با اینکه خیلی پرطرفدارن، اما اگه با رنگ‌های دیگه یا متریال‌های چوبی ترکیب نشن، می‌تونن آشپزخانه رو سرد و بی‌روح نشون بدن.

از طرف دیگه، رنگ‌های گرم مثل زرد یا نارنجی، می‌تونن حس صمیمیت و انرژی رو به آشپزخونه بیارن.

یادتون باشه که رنگ کابینت‌ها رو حتما با توجه به سبک کلی دکوراسیون منزل‌تون و اندازه آشپزخانه انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب رنگ آشپزخانه

سفید و طوسی

این دو رنگ خنثی، همیشه برای آشپزخانه انتخاب‌های مطمئنی هستن.

سفید، آشپزخانه رو روشن و تمیز نشون می‌ده و با هر سبک دکوراسیونی به خوبی ست می‌شه.

طوسی هم فضایی مدرن و براق رو القا می‌کنه و به خصوص برای آشپزخانه‌های کوچک می‌تونه حس بزرگ‌تر بودن رو القا کنه.

نکته مهم اینه که برای اینکه آشپزخانه با این رنگ‌ها سرد و بی‌روح نشه، می‌تونید از اکسسوری‌های چوبی یا با رنگ‌های گرم استفاده کنید.

زرد و سبز

اگر دنبال فضایی پرانرژی و شاد هستید، زرد و سبز می‌تونن انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای باشن.

زرد، اشتها رو تحریک می‌کنه و حس تازگی و گرما رو به آشپزخونه میاره.

سبز هم حس طبیعت و آرامش رو القا می‌کنه و می‌تونه برای آشپزی‌های طولانی مدت، حس خوبی رو به آشپز منتقل کنه.

آبی و مشکی

آبی، رنگ آرامش و تمرکزه. پس اگه به دنبال فضایی برای آشپزی‌های حرفه‌ای و با تمرکز بالا هستید، آبی می‌تونه رنگ ایده‌آل شما باشه.

مشکی هم کابینت‌های مدرن و لوکسی رو برای آشپزخونه شما به ارمغان میاره.

البته یادتون باشه که استفاده از این رنگ‌ها به تنهایی می‌تونه فضا رو کوچک و دلگیر کنه. بنابراین بهتره اون‌ها رو با رنگ‌های روشن‌تر یا متریال‌های براق ترکیب کنید.

رنگ‌های چوبی و طبیعی

طبیعت همیشه آرامش‌بخش و زیباست. رنگ‌های چوبی با طیف‌های مختلف، حس گرما و صمیمیت رو به آشپزخونه شما میارن.

این رنگ‌ها به خصوص برای سبک‌های روستیک و کلاسیک فوق‌العاده هستن. کابینت‌های چوبی حس اصالت رو هم القا می‌کنن و می‌تونن با انواع رنگ‌های دیگه به خوبی ترکیب بشن.

این نکات به شما کمک می‌کنه تا بتونید بهترین رنگ رو برای آشپزخانه خودتون انتخاب کنید.

تزئینات، شخصیت آشپزخانه را میسازد!

حالا که با نورپردازی مناسب و رنگ‌های قشنگ، فضایی دلباز و شیک رو برای آشپزخونه تون درست کردید، نوبت تزئیناته! این مرحله‌ایه که می‌تونید باهاش شخصیت و سلیقه‌ خودتون رو توی آشپزخانه نشون بدید.

یه گلدان گل روی پیشخوان، انرژی و طراوت رو به فضا می‌آره.

تابلوهای هنری با طرح‌های مرتبط با آشپزی یا طبیعت می‌تونن دیوارهای خالی رو زیبا کنن.

فراموش نکنید که ظروف دکوری قشنگ و ظریف هم می‌تونن روی کابینت‌ها یا شلف‌ها خودشون رو نشون بدن و آشپزخانه رو از سادگی دربیارن.

نکاتی برای تزئین آشپزخانه

طراوت و سرزندگی با گیاهان

گیاهان سبز، روح زندگی رو به هر فضایی می‌آرن.

یه گلدان گل خوشگل روی پیشخوان یا قفسه‌ها، رنگ و طراوت رو به آشپزخونه هدیه می‌ده.

گل‌های ارکیده یا سانسوریا انتخاب‌های خوبی هستن، چون به نور زیادی احتیاج ندارن. اگه نورگیر خوبی دارید، می‌تونید از گیاه‌هایی مثل ریحان یا نعناع استفاده کنید که هم زیبا هستن و هم عطر خوبی دارند.

دیوارها رو زیبا کنید

دیوارهای خالی، فرصتی عالی برای تزئینات هستن. می‌تونید از تابلوهای هنری با طرح‌های مرتبط با آشپزی یا طبیعت استفاده کنید.

عکس‌های خانوادگی با تم آشپزی یا یه ساعت دیواری خوشگل هم می‌تونن روی دیوار خودنمایی کنن.

قفسه‌ها رو فراموش نکنید

قفسه‌های دیواری یا ایستاده به همراه یراق آلات کابینت، علاوه بر اینکه به نظم‌دهی ظروف کمک می‌کنن، می‌تونن جنبه‌ی تزئینی هم داشته باشن.

ظروف سفالی رنگی، قوطی‌های ادویه با طرح‌های قشنگ و لیوان‌های شیشه‌ای رو می‌تونید روی قفسه‌ها بچینید. حواس‌تون باشه که چیدمان رو خلوت نگه دارید تا توی ذوق نزنه.

ظروف دکوری

یه سینی چوبی با چند تا شمع، مجسمه‌های باحال آشپز کوچولو یا یه کاسه پر از لیموهای زرد، می‌تونن روی پیشخوان یا میز آشپزخانه خودشون رو نشون بدن. اینجاست که می‌تونید با اکسسوری‌های خاص، سلیقه و شخصیت خودتون رو توی آشپزخونه به نمایش بذارید.

با رعایت این 3 تا نکته‌ی ساده، می‌تونید زیبایی آشپزخانه رو چند برابر کنید و توی فضایی شیک و دلنشین، آشپزی رو به یه تفریح لذت‌بخش تبدیل کنید.

پس همین حالا دست به کار بشید، نورپردازی رو درست کنید، رنگ رو با سلیقه انتخاب کنید و با کمی تزئینات، آشپزخانه رویایی خودتون رو بسازید!



منبع